Παρασκευή 20 Μάη 2011
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 12
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΕΣ
Με αποφασιστικότητα στη μάχη ενάντια στη μαύρη εργασία

Τέσσερις μέρες «έκλεισαν» χτες πάνω στον καταπέλτη του ανασφάλιστου πλοίου «OLYMPUS», στην Κόρινθο. Παρέμβαση της κυβέρνησης ζητούν οι εφοπλιστές

Αποφασιστικά στον καταπέλτη του πλοίου «OLYMPUS» (πρώην «ROPAX II») της ΝΕΛ, στο λιμάνι της Κορίνθου, παραμένουν οι ναυτεργάτες, συνεχίζοντας, τη μάχη ενάντια στα ανασφάλιστα πλοία της γραμμής Ελλάδα - Ιταλία, που έχουν ξεκινήσει από τις 11 του Μάη. Στα πλοία δηλαδή που φέρουν σημαίες ευκαιρίας, έχουν πληρώματα με καθεστώς μαύρης ανασφάλιστης εργασίας, οργανικές συνθέσεις που δεν καλύπτουν ούτε στοιχειωδώς τις ανάγκες του πλοίου, παραβιάζουν κατάφωρα ακόμα και αυτή την κομμένη στα μέτρα των εφοπλιστών νομοθεσία και συνολικά δείχνουν ποιο μέλλον επιφυλάσσουν οι εφοπλιστές και η πολιτική ΠΑΣΟΚ, ΝΔ, ΕΕ που τους στηρίζει συνολικά για όλες τις κατηγορίες πλοίων.

Οι ναυτεργάτες δίνουν τη μάχη, με οργανωτές τα ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ, «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ», Ενωση Μαγείρων (ΠΕΕΜΑΓΕΝ), ενώ βασικό στήριγμά τους είναι οι ταξικές δυνάμεις του ΠΑΜΕ, που βρίσκονται μαζί τους στους καταπέλτες νύχτα - μέρα από τότε που ξεκίνησε η αγωνιστική κινητοποίηση. Απαιτούν την ασφάλιση των πλοίων στο ΝΑΤ, την εφαρμογή των ΣΣΕ και οργανικές συνθέσεις που να ανταποκρίνονται στην προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, ενώ ήδη έχουν καταφέρει να ασφαλιστούν δύο πλοία.

Χτες συνεχίστηκε η ...αλληλογραφία μεταξύ Ενωσης Επιχειρήσεων Ναυτιλίας (πρώην Ακτοπλοΐας) και του υπουργού ΘΥΝΑΛ Γ. Διαμαντίδη. Η ΕΕΝ με νέο δελτίο Τύπου χαρακτηρίζει τις ναυτεργατικές κινητοποιήσεις «παράνομες», κατηγορώντας τον υπουργό για «ανικανότητα» επειδή δε λαμβάνει μέτρα. Επιπλέον συκοφαντεί τον αγώνα των ναυτεργατών ότι τάχα λειτουργεί υπέρ κάποιων εταιρειών και αναμασάει τα περί «κατάρρευσης» της ακτοπλοΐας επειδή το εκτρωματικό καθεστώς της μαύρης ανασφάλιστης εργασίας, που ήδη ισχύει με νόμο στα κρουαζιερόπλοια, με την πλήρη εφαρμογή του κοινοτικού κανονισμού 3577/92 για την άρση του καμποτάζ, εφαρμόζεται ντε φάκτο από τους εφοπλιστές σε πλοία της γραμμής Ελλάδας - Ιταλίας, δεν έχει επεκταθεί και στα ακτοπλοϊκά πλοία. Ο υπουργός από την πλευρά του, υψώνοντας δήθεν το «ανάστημά» του στους ακτοπλόους εφοπλιστές, αναφέρει ότι «δεν θα παρακολουθήσω το ντελίριο του κ. Βεντούρη», ότι «υπάρχουν νόμοι που οφείλουν όλοι να σέβονται και να υπακούν» και άλλα παρόμοια.

Σε δελτίο Τύπου των ΠΕΜΕΝ, «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ», ΠΕΕΜΑΓΕΝ, Ενωση Πληρωμάτων Ρυμουλκών Ναυαγοσωστικών (ΠΕΠΡΝ), ΠΕΣ - ΝΑΤ, επισημαίνεται για την ΕΕΝ ότι πίσω από τις «κοκορομαχίες και τη νεφελώδη κατάσταση που καλλιεργείται» βρίσκονται τα απανωτά μέτρα υπέρ των εφοπλιστών (με τελευταίο την κατάργηση των ασφαλιστικών εισφορών υπέρ τρίτων στα ακτοπλοϊκά πλοία που μέρος αυτών ήταν έσοδα του ΝΑΤ), οι ενδοκαπιταλιστικοί ανταγωνισμοί, που οξύνονται σε συνθήκες οικονομικής κρίσης, συνθλίβοντας τους ναυτεργάτες, την εργατική τάξη, αυξάνοντας το βαθμό εκμετάλλευσης, πετώντας χιλιάδες ναυτεργάτες και εργαζόμενους της στεριάς στην ανεργία. «Εφοπλιστές, κυβέρνηση, ΕΕ, με το πολιτικό τους προσωπικό - σημειώνουν τα σωματεία - επιτίθενται» στο σύνολο των δικαιωμάτων των ναυτεργατών «για να επιβάλουν τον εργασιακό μεσαίωνα, με συκοφαντία, με βία, με τρομοκρατία». Τα σωματεία ξεκαθαρίζουν ότι ο αγώνας θα συνεχιστεί και απευθυνόμενα σε εργάτες στεριάς και θάλασσας τους καλούν «να οργανώσουν τις δυνάμεις τους, να αγωνιστούν ενάντια στο κεφάλαιο και τις αιτίες που προκαλούν την οικονομική κρίση, να ανατρέψουν το συσχετισμό δύναμης στην πολιτική ζωή και το συνδικαλιστικό κίνημα και να επιβάλουν με τον αγώνα τους φιλολαϊκή πολιτική».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ