Τετάρτη 29 Δεκέμβρη 2010
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 9
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Αποφασισμένη να ξεπουλήσει τις αστικές συγκοινωνίες

Τα φτωχά λαϊκά στρώματα θυμήθηκε η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, για να επιτεθεί στις κινητοποιήσεις των εργαζομένων του κλάδου

Η ενίσχυση των ταξικών δυνάμεων και στις αστικές συγκοινωνίες δυναμώνει τη θέση εργαζομένων και επιβατικού κοινού
Η ενίσχυση των ταξικών δυνάμεων και στις αστικές συγκοινωνίες δυναμώνει τη θέση εργαζομένων και επιβατικού κοινού
Αποφασισμένη να προχωρήσει την αντιδραστική της πολιτική και στις αστικές συγκοινωνίες της πρωτεύουσας είναι η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων (ΥΜΕ) να επιμένει στο γνωστό θρασύτατο «μοτίβο», ότι δηλαδή οι κινητοποιήσεις των εργαζομένων στα μέσα μαζικής μεταφοράς (ΜΜΜ) της πρωτεύουσας «ταλαιπωρούν τους λιγότερο εύπορους πολίτες». Αυτούς, δηλαδή, που η κυβέρνηση ετοιμάζεται να «χαρατσώσει» άγρια και μέσω της αύξησης των εισιτηρίων στα ΜΜΜ, αφού, σύμφωνα με τους σχεδιασμούς της, οι αυξήσεις θα φτάσουν γι' αρχή το 40%, ενώ «τσεκούρι» θα πέσει και στις υφιστάμενες ατέλειες.

Με χτεσινές του δηλώσεις ο υπουργός ΥΜΕ, Δ. Ρέππας, ακολουθώντας τη γνωστή τακτική της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, υποστήριξε ότι οι κινητοποιήσεις στα αστικά μέσα μεταφοράς «δεν είναι δικαιολογημένες», επειδή, όπως είπε, «γίνονται εν ονόματι κάποιου φόβου που έχουν οι εργαζόμενοι, ο οποίος είναι κυριολεκτικά ανεξήγητος». Συνεχίζοντας, ο Δ. Ρέππας «δεσμεύτηκε» ότι με το επερχόμενο νομοσχέδιο για την αναδιάρθρωση των αστικών συγκοινωνιών «περιφρουρείται» τόσο ο δημόσιος χαρακτήρας τους όσο και το δικαίωμα στην εργασία του συνόλου των υπαλλήλων τους. Ωστόσο, δεν έχουν περάσει καν δέκα μέρες από την προκαταρκτική παρουσίαση του σχεδίου νόμου στο τελευταίο υπουργικό συμβούλιο, όπου, βάσει της εισήγησης του Δ. Ρέππα και αντίθετα με τα όσα υποστήριξε χτες, καταργείται και ο δημόσιος χαρακτήρας των αστικών συγκοινωνιών και το δικαίωμα σε σταθερή και πλήρη εργασία όσων δουλεύουν σε αυτές.

Πιο συγκεκριμένα, υπενθυμίζουμε ότι, σύμφωνα με τις μέχρι σήμερα επίσημες ανακοινώσεις, το επερχόμενο σχέδιο νόμου προβλέπει την ανάθεση σε ιδιώτες του ελέγχου εισιτηρίων, ενώ ακόμη προβλέπει την «αξιοποίηση» της τεράστιας ακίνητης περιουσίας του ΟΑΣΑ, την οποία η κυβέρνηση ετοιμάζεται να «βγάλει στο σφυρί». Επιπλέον, θα... αναζητηθεί το «πλεονάζον» εργατικό δυναμικό των συγκοινωνιακών φορέων της πρωτεύουσας, το οποίο θα μεταφερθεί αναγκαστικά σε άλλες δημόσιες υπηρεσίες και ΟΤΑ, κατά τα πρότυπα των υπαλλήλων του ΟΣΕ. Δεδηλωμένη είναι ακόμη η πρόθεση της κυβέρνησης να περικόψει τους μισθούς των οδηγών, τεχνικών και διοικητικού προσωπικού του ΟΑΣΑ, στο όνομα πάντα της «περιστολής των ελλειμμάτων», καταργώντας τις ισχύουσες συλλογικές συμβάσεις και κανονισμούς εργασίας του προσωπικού.

Ομως, ακόμη περισσότερο το δικαίωμα στην εργασία, που η πολιτική ηγεσία του υπουργείου εμφανίζεται να «περιφρουρεί» αμφισβητείται από την πρόβλεψη του επερχόμενου νομοσχεδίου να λαμβάνονται πρόσθετα μέτρα όταν, στους μηνιαίους τακτικούς ελέγχους που θα διενεργούνται, θα παρατηρούνται αποκλίσεις από τους οικονομικούς στόχους που θα έχει θέσει η διορισμένη διοίκηση του νέου μητροπολιτικού φορέα. Η ιδιωτικοποίηση των αστικών ΜΜΜ, που η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ εμφανίζεται να απεύχεται, επανέρχεται καθημερινά ολοένα και με μεγαλύτερη ένταση, αφού, όπως πολλές φορές το τελευταίο διάστημα έχουν επισημάνει ηγετικά στελέχη του υπουργείου Υποδομών, αν τα σημερινά ελλείμματα του ΟΑΣΑ δεν εξαλειφθούν, τότε αυτή θα μπει στην ...ημερήσια διάταξη. Αλλωστε, όπως δήλωσε χτες ο γγ του υπουργείου Υποδομών, Χ. Τσιόκας, όταν οι αστικές συγκοινωνίες «παράγουν έλλειμμα 700 εκατομμύρια είναι προφανές ότι δίνουν "πάσα" σε δυνάμεις εκείνες οι οποίες λένε μήπως πρέπει να τις ιδιωτικοποιήσουμε». Μόνο που, όπως οι γνωρίζοντες το ζήτημα αναφέρουν, για να ανατραπούν τα σημερινά ελλείμματα του ΟΑΣΑ που η πολιτική του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ δημιούργησαν, είτε οι μισθοί του προσωπικού πρέπει να πέσουν σε εξευτελιστικά επίπεδα, είτε το απλό εισιτήριο θα πρέπει να φτάσει σε δυσθεώρητα ύψη ή ακόμη και τα δύο παραπάνω ταυτόχρονα.

Με απλά λόγια, δηλαδή, η ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας, με τον έναν ή τον άλλον τρόπο, είναι απλώς θέμα χρόνου, ενώ αναφορικά με τις «δυνάμεις» εκείνες που ζητούν την ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών, τα κυβερνητικά στελέχη ας τις αναζητήσουν στον... καθρέφτη τους.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ