Πέμπτη 9 Δεκέμβρη 2010
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 19
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
«ΕΘΝΙΚΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΞΑΓΩΓΕΣ»
Νέα κονδύλια και δεσμεύσεις στους εξαγωγείς

Στην κατεύθυνση των αξιώσεων των εξαγωγέων οι ρυθμίσεις που ανακοίνωσε η κυβέρνηση

Την αδιαπραγμάτευτη στήριξη της κυβέρνησης προς το εξαγωγικό κεφάλαιο εξέφρασε χτες ο πρωθυπουργός στη διάρκεια της φιέστας του υπουργείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, για την παρουσίαση της «Εθνικής Στρατηγικής για τις Εξαγωγές».

Ο Γ. Παπανδρέου, μιλώντας σε ακροατήριο εξαγωγέων, επιχείρησε να διαστρεβλώσει τη δραματική κατάσταση που βιώνουν οι εργαζόμενοι και τις αιτίες που οδήγησαν στη σημερινή καπιταλιστική κρίση για να δημιουργήσει την ψευδαίσθηση ότι η αύξηση της κερδοφορίας των επιχειρήσεων, μπορεί να αποτελέσει το μέσο για την έξοδο από την κρίση για το λαό.

Ο πρωθυπουργός δήλωσε αποφασισμένος να διαθέσει προς τους επιχειρηματίες το κράτος που απαιτούν για την διευκόλυνση της δράσης τους κάνοντας λόγο για «μια πολιτεία χωρίς γραφειοκρατία, χωρίς εμπόδια, χωρίς τη νοοτροπία ότι ο επιχειρηματίας είναι ένοχος για κάθε τι που συμβαίνει, αλλά μια πολιτεία που να στηρίζει σε κάθε νέα προσπάθεια. Και βέβαια με δομές του κράτους που διευκολύνουν τις επιχειρήσεις, τους νέους και την ανάπτυξη καινοτόμων, δημιουργικών προσπαθειών, προϊόντων και υπηρεσιών».

Σ' αυτό το πλαίσιο εμφανίστηκε αποφασισμένος να προχωρήσει σε όλες εκείνες τις αλλαγές σε όλα τα επίπεδα που έχει ανάγκη το μεγάλο κεφάλαιο. «Το 2011 πάμε σε ένα μεγάλο φάσμα αλλαγών στη Δημόσια Διοίκηση, στην ίδρυση και αδειοδότηση των επιχειρήσεων, αλλά και στα θέματα της Δικαιοσύνης...». Από τις «αλλαγές» δεν εξαίρεσε την παιδεία για την οποία όπως είπε «πάμε σε ριζικές τομές» με στόχο πάντα την υποταγή του σχεδιασμού της στις ανάγκες των επιχειρηματιών. Αναφερόμενος στη φορολογία, ο Γ. Παπανδρέου εμφανίστηκε πρόθυμος να τη μειώσει ακόμα περισσότερο για τις επιχειρήσεις συνδέοντας τη μείωση με την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής.

Γύρω από την παραπλανητική θεωρία ότι η ευημερία του λαού είναι ευθέως ανάλογη της αύξησης των επιχειρηματικών κερδών και μάλιστα των εξαγωγικών, κινήθηκε και ο υπουργός Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Μ. Χρυσοχοΐδης. «Με αυτόν ακριβώς το στόχο βρισκόμαστε εδώ. Για να σας παρουσιάσουμε το σχέδιό μας για την εξωστρέφεια, για την αύξηση των εξαγωγών μας, για να δημιουργήσουμε περισσότερο πλούτο και περισσότερες θέσεις εργασίας». Για να αποσαφηνίσει ότι «είμαστε αποφασισμένοι να προχωρήσουμε δυναμικά και να χτίσουμε μια οικονομία βασισμένη στις εξαγωγές». Σ' αυτό το πλαίσιο και σε στενή συνεργασία με τους φορείς του εξαγωγικού κεφαλαίου μετά από αλλεπάλληλες επαφές μαζί τους ο υπουργός ανακοίνωσε μια «εθνική στρατηγική», όπως την χαρακτηρίζει η κυβέρνηση, για το εξαγωγικό κεφάλαιο που συνίσταται τόσο σε άμεσες χρηματικές ενισχύσεις όσο και σε θεσμικές ρυθμίσεις κομμένες και ραμμένες στα μέτρα των απαιτήσεών τους. Σ' αυτό το πλαίσιο ανακοινώθηκαν μεταξύ άλλων τα εξής:

  • Η σύσταση Ταμείου Εξωστρέφειας που θα ονομάζεται «Go2Market» και θα λειτουργεί υπό το Εθνικό Ταμείο Επιχειρηματικότητας και Ανάπτυξης (ΕΤΕΑΝ) με αρχικό κεφάλαιο 70 εκατ. ευρώ και τη δέσμευση ότι «είμαστε έτοιμοι για όσα περισσότερα χρειαστούν ανάλογα με τη ζήτηση». Στόχος της κυβέρνησης είναι να προχωρήσει στην προκήρυξη προγραμμάτων από την άνοιξη του 2011.
  • Χτες προδημοσιεύτηκε ο «οδηγός του προγράμματος για την εξωστρέφεια και ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων», ύψους 30 εκατ. ευρώ από το ΕΣΠΑ απευθείας στις επιχειρήσεις χωρίς τραπεζική μεσολάβηση.
  • Προωθείται η προχρηματοδότηση εξαγωγών και η επιστροφή του εξαγωγικού ΦΠΑ.
  • Αναπροσαρμόζεται ο Οργανισμός Ασφάλισης Εξαγωγικών Πιστώσεων (ΟΑΕΠ) με «πελατοκεντρική» κατεύθυνση «ως εργαλείο πολιτικής με σκοπό να παρέχει ενημέρωση και να λειτουργεί με ευελιξία, ενώ θα αποκτήσει και τη δυνατότητα να καλύπτει άμεσες επενδύσεις.
  • Ο «Ελληνικός Οργανισμός Εξωτερικού Εμπορίου», όπως έχει μετονομαστεί ο Οργανισμός Προώθησης Εξαγωγών, θα επικεντρωθεί στις εκθέσεις, στην ηλεκτρονική πληροφόρηση και ανάλυση νέων αγορών, στην ενίσχυση - θεωρητικά - των «πολύ μικρών επιχειρήσεων» με ένα πρόγραμμα (Prepare2Start) που «προσφέρει ένα μικρό αλλά σημαντικό οικονομικό κίνητρο σε μικρές εταιρείες ώστε να τους δείξει τις προοπτικές που τους ανοίγονται αν επιχειρήσουν να εξάγουν.
  • Η σύσταση ενός «εθνικού brand» («σήμα») που θα στηρίζεται σε τρεις πυλώνες, στις εξαγωγές, στις επενδύσεις και στον τουρισμό.

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ