Αποκαλυπτική ομιλία της υφυπουργού Παιδείας, Ε. Χριστοφιλοπούλου, στο Ατυπο Συμβούλιο των Υπουργών Παιδείας της Ευρωπαϊκής Ενωσης
«Η επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση, αλλά και η διά βίου μάθηση αποτελούν βασικά εργαλεία για την έξοδο της χώρας μας από την κρίση», υποστήριξε η υφυπουργός Παιδείας, Ε. Χριστοφιλοπούλου, στο Ατυπο Συμβούλιο των Υπουργών Παιδείας της Ευρωπαϊκής Ενωσης, που έγινε χτες και προχτές στο Βέλγιο, για την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση. Με άλλα λόγια, οι αλλαγές που θα προωθούνται στην εκπαίδευση και θα επεκταθούν και στην τεχνική εκπαίδευση είναι ο βασικός άξονας, για να κατασκευαστεί μια μεγάλη μάζα φτηνών κι ευέλικτων εργαζομένων, ώστε το κεφάλαιο να επανέλθει σε υψηλούς ρυθμούς κερδοφορίας.
Η Ε. Χριστοφιλοπούλου, σε μια ομιλία με άψογη ευρωενωσιακή γλώσσα, είπε ότι η κυβέρνηση εισάγει «νέα φιλοσοφία στο χώρο της εκπαίδευσης, με επίκεντρο το μαθητή και στόχο τη στροφή στα μαθησιακά αποτελέσματα, τα οποία αποτελούν πλέον επίσημη ορολογία, αλλά και εκπαιδευτική στρατηγική αναμόρφωση με το νόμο για τη Διά Βίου Μάθηση». Τα μαθησιακά αποτελέσματα δεν είναι τίποτα άλλο απ' τις απαιτήσεις των επιχειρήσεων, για την πλειοψηφία των αυριανών εργαζομένων, δηλαδή τα «απαραίτητα» για να μπορούν να ανταποκριθούν στην παραγωγή, να αλλάζουν ακόμα και εφτά δουλειές κατά τη διάρκεια της ζωής τους...
Η υφυπουργός αναφέρθηκε στη «σημασία της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης στην αναπτυξιακή προοπτική της χώρας μας», προσθέτοντας ότι οι αλλαγές για το «νέο» σχολείο «θα συνοδεύονται από την ταυτόχρονη μεταρρύθμιση στο χώρο της Δευτεροβάθμιας Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης», όπου θα ενσωματωθούν οι «βασικές δεξιότητες της Διά Βίου Μάθησης στο πρόγραμμα σπουδών». Σκοπός της κυβέρνησης είναι να κατασκευάσει μια «ελκυστική» τεχνική εκπαίδευση, ώστε να οδηγείται σε αυτή, από νωρίς, ένας μεγάλος αριθμός των παιδιών των λαϊκών στρωμάτων. Η «νέα» τεχνική εκπαίδευση θα έχει άμεση σύνδεση με τις επιχειρήσεις, οι οποίες θα «αρπάζουν» από νωρίς 15χρονα και 16χρονα παιδιά, μέσω της μαθητείας κ.α.
Στο μεταξύ, χτες, ο Β. Κουλαϊδής, Γενικός Γραμματέας του υπουργείου Παιδείας, σε δήλωσή του για την «αναδιοργάνωση της διοικητικής δομής του Εκπαιδευτικού Συστήματος», δηλαδή τις αλλαγές στα σχολεία μέσω του «Καλλικράτη», περιέγραψε τους στόχους ...αυτόνομης λειτουργίας της σχολικής μονάδας. Η σχολική μονάδα, μέσω της αυτοαξιολόγησης και της μεταφοράς της στην τοπική διοίκηση («Καλλικράτης») θα μετατραπεί σε ένα σχολείο, που θα έχει έξοδα, έσοδα και χορηγούς. Οταν ο ΓΓ του υπουργείου υποστηρίζει ότι θα μεταβιβαστούν «αρμοδιότητες στη σχολική μονάδα», εννοεί, μεταξύ άλλων, και την οικονομική «αυτοτέλεια», δηλαδή την εξεύρεση πόρων και στην «αγορά», δηλαδή στις επιχειρήσεις.
Ο Β. Κουλαϊδής, απαντώντας σε ερώτηση για το ενδεχόμενο κατάργησης και συγχώνευσης σχολείων είπε ότι «δεν υπάρχει κατεύθυνση από το υπουργείο Παιδείας να λιγοστέψουν τα σχολεία», αλλά ...«για τη λειτουργία των σχολείων θα πρέπει να ληφθούν υπόψη πολλά κριτήρια». Πάντως, στο μέλλον (αν περάσει το σχολείο της «αγοράς») τα σχολεία σίγουρα θα λιγοστέψουν, αφού θα λειτουργούν με κριτήρια σύνδεσης με την αγορά, χρηματοδότησης και απ' την αγορά κτλ.
Ο ΓΓ του υπουργείου Παιδείας υποστήριξε ότι «δεν είναι ανάγκη, βεβαίως, να έχουμε σχολικές μονάδες με 5 μαθητές εάν απέχουν 100 μέτρα η μία από την άλλη». Το ζήτημα, βέβαια δεν είναι τα ...100 μέτρα. Απ' τις συγχωνεύσεις θα προκύψει το ζήτημα μεταφοράς των μαθητών στο σχολείο, αν βρίσκεται μακριά απ' το σπίτι τους. Και όπως είναι γνωστό η μεταφορά μαθητών είναι κονδύλι που έχει αρχίσει να κόβεται.