Πέμπτη 10 Ιούνη 2010
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 12
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Αποκλεισμένο παραμένει το πλωτό «γκέτο» στην Κόρινθο

Συγκέντρωση αλληλεγγύης οργάνωσε χτες η Γραμματεία Κορινθίας του ΠΑΜΕ

Ακούραστα συνεχίζεται η μάχη στους καταπέλτες, από προχτές
Ακούραστα συνεχίζεται η μάχη στους καταπέλτες, από προχτές
Για δεύτερο 24ωρο, χτες οι ναυτεργάτες, συσπειρωμένοι στα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ, ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, παρέμεναν με αποφασιστικότητα στον καταπέλτη του ανασφάλιστου επιβατηγού - οχηματαγωγού πλοίου «ROPAX 1» με σημαία Αγγλίας, στο λιμάνι της Κορίνθου, διεκδικώντας πληρώματα ασφαλισμένα στο ΝΑΤ και την εφαρμογή των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας τους.

Η κινητοποίηση συνεχίζεται και σήμερα στο λιμάνι, όπου αναμένεται να καταπλεύσει και το δεύτερο πλοίο της εταιρείας, το «ROPAX 2», που εκτελεί επίσης το δρομολόγιο Κόρινθος - Ραβένα Ιταλίας (αναμένεται στις 10 το πρωί).

Αναντικατάστατο στήριγμα και σε αυτήν την κρίσιμη σκληρή μάχη που δίνουν οι ναυτεργάτες, ενάντια στην πολιτική που μετατρέπει τα πλοία σε κάτεργα, για την αύξηση της κερδοφορίας των εφοπλιστών, των πολυεθνικών, συνολικά του μεγάλου κεφαλαίου, έχουν τους εργαζόμενους της στεριάς που βρίσκονται συμπαραταγμένοι μαζί τους στον καταπέλτη ανταποκρινόμενοι στο κάλεσμα των ταξικών δυνάμεων. Σ' αυτό το πλαίσιο έγινε χτες και συγκέντρωση αλληλεγγύης με πρωτοβουλία της Γραμματείας Κορινθίας του ΠΑΜΕ.

Το συγκεκριμένο πλοίο ανήκει στην πολυεθνική εταιρεία «V - SHIPS» και έχει ακινητοποιηθεί από προχτές το πρωί. Το πλήρωμά του αποτελείται από 33 ναυτεργάτες Ρουμάνους, όλοι χαμηλόμισθοι και ανασφάλιστοι. Επιπλέον ο αριθμός του πληρώματος είναι πολύ κάτω και από τις στοιχειώδεις ανάγκες του πλοίου που αφορούν την ασφάλειά του. Με βάση τη νομοθεσία, θα έπρεπε να έχει 48μελές πλήρωμα.

Τα δύο ανασφάλιστα πλωτά γκέτο της πολυεθνικής, στο λιμάνι της Κορίνθου, αποδεικνύουν ότι η μαύρη ανασφάλιστη εργασία που επιχειρεί να κάνει νόμο του κράτους η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, με το νομοσχέδιο που αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή για την άρση του καμποτάζ (απελευθέρωση), δεν αφορά μόνο την κρουαζιέρα, αλλά όλες τις κατηγορίες πλοίων. Προωθείται παντού ο αφανισμός των ναυτεργατών με συγκροτημένα δικαιώματα και η επιβολή πληρωμάτων θύματα των δουλεμπόρων, με επιπτώσεις συνολικά και στην προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.

Η με τα μονοπώλια ή με τους εργάτες

Στο μεταξύ, χτες το πρωί έγινε συνάντηση μεταξύ του προεδρείου της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου (ΕΣΕΕ) και της διοίκησης της ΠΝΟ, μετά από αίτημα της πρώτης. Το «πνεύμα» της συναίνεσης που επιδίωξαν να δημιουργήσουν πλειοψηφία της ΠΝΟ και μεγαλέμποροι «χάλασαν» οι εκπρόσωποι των ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ που έβαλαν τα πράγματα στη θέση τους. Επισήμαναν ότι οι μεγαλέμποροι με τη στάση τους και τις ενέργειές τους, όπως η «αντισυγκέντρωση» με την οποία εμφανίστηκαν διάφοροι στη διάρκεια της απεργίας των ναυτεργατών στις 31 Μάη, παίζουν το παιχνίδι της κυβέρνησης και των εφοπλιστών για το χτύπημα και τη συκοφάντηση των ναυτεργατικών αγώνων. Και ξεκαθάρισαν ότι καθένας διαλέγει στρατόπεδο, ή θα είναι με τα μονοπώλια του τουρισμού που συνθλίβουν τους μικρούς εμπόρους, ή θα είναι με τους εργάτες και τους αγώνες τους για να καλυφθούν οι σύγχρονες ανάγκες τους, άλλος δρόμος δεν υπάρχει.


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ