Τρίτη 10 Φλεβάρη 2009
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 14
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΕΠΙΤΕΛΕΙΟ
Προσπάθεια αποπροσανατολισμού για την ακρίβεια

Εκατοντάδες ανατιμήσεις σε είδη πρώτης ανάγκης ενέκρινε η κυβέρνηση τις προηγούμενες μέρες

Με την παραδοσιακή τακτική των λεονταρισμών, η κυβέρνηση επιχειρεί να θολώσει τα νερά και να αποπροσανατολίσει τους εργαζόμενους από το γεγονός ότι οι κερδοσκοπικές ανατιμήσεις που πυροδοτούν την ακρίβεια και λεηλατούν τα λαϊκά εισοδήματα είναι αποτέλεσμα της πολιτικής που εφαρμόζει. Της πολιτικής, δηλαδή, που με κάθε τρόπο ενισχύει τα κέρδη των μονοπωλίων και τις ληστρικές τους πρακτικές σε βάρος των εργαζομένων και των λαϊκών νοικοκυριών. Χτες, ο υπουργός Ανάπτυξης μετά τη συνάντηση που είχε με το προεδρείο της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου (ΕΣΕΕ) επιχείρησε να υποβαθμίσει τις πρόσφατες ανατιμήσεις σε εκατοντάδες είδη ευρείας κατανάλωσης που επέβαλαν μια σειρά από επιχειρήσεις, λεονταρίζοντας ότι δήθεν η κυβέρνηση «δε θα ανεχτεί» ανατιμήσεις. Ο Κ. Χατζηδάκης, μάλιστα, χρησιμοποίησε εκφράσεις, όπως, «δε θα χαριστούμε σε κανέναν», και άλλα παρόμοια.

Στο ίδιο πλαίσιο του αποπροσανατολισμού, έδωσε στη δημοσιότητα ονομαστικά τις επιχειρήσεις που προχώρησαν σε ανατιμήσεις, «που για μας δεν είναι δικαιολογημένες», όπως είπε, δίνοντας τις κυβερνητικές ευλογίες σε όλες τις υπόλοιπες. Η ουσία όλων αυτών, που επισήμως στις δηλώσεις του απέφυγε να πει ο κύριος υπουργός, βρίσκεται σ' αυτό που ανώτερο στέλεχος του υπουργείου Ανάπτυξης διευκρίνιζε λίγη ώρα αργότερα, ότι «δεν έχουμε τη δυνατότητα, πουθενά στην ΕΕ δε γίνεται αυτό, να απαγορεύσουμε στις επιχειρήσεις να κάνουν ό,τι ανατιμήσεις θέλουν». Η ουσία, δηλαδή, βρίσκεται στο γεγονός ότι η πολιτική της λεγόμενης ελεύθερης αγοράς είναι πολιτική στήριξης των μονοπωλίων και των συμφερόντων τους. Και αυτή η πολιτική είναι που γεννά τα καρτέλ και την απόλυτη ασυδοσία των μονοπωλίων.

Στο μεταξύ, συνεχίστηκαν και το Γενάρη οι ανατιμήσεις σε εκατοντάδες είδη. Σύμφωνα με το υπουργείο Ανάπτυξης, 15 επιχειρήσεις γνωστοποίησαν ότι προχωρούν σε αυξήσεις τιμών σε 1.308 προϊόντα συνολικά και σε ποσοστά που φτάνουν μέχρι 19,5% κατά μέσο όρο. Από αυτές, όλες είναι ...δικαιολογημένες, σύμφωνα με τους ισχυρισμούς του υπουργείου, εκτός από της ΦΑΓΕ, που έκανε ανατιμήσεις σε 107 είδη κατά 2,5% κατά μέσο όρο, της «Coca Cola» σε 193 κωδικούς στο 3,7% κατά μέσο όρο και της «Pepsico» σε 88 προϊόντα στο 3,5% κατά μέσο όρο.

Τέλος, με βάση τα στοιχεία που δημοσιοποίησε το υπουργείο, μέσα στο Γενάρη 33 εταιρείες προχώρησαν σε μείωση τιμών σε 2.213 κωδικούς και 21 σε ανάκληση των ανατιμήσεων που αρχικά γνωστοποίησαν σε 2.475 κωδικούς.

«Χτυπάει» το λαϊκό εισόδημα

Την ίδια στιγμή ούτε καν ο επίσημος τιμάριθμος μπορεί να κρύψει ότι η ακρίβεια δίνει και παίρνει για τα λαϊκά νοικοκυριά. Ετσι, η νέα μείωση - στο 1,8% - που παρουσίασε σε ετήσια βάση ο επίσημος πληθωρισμός το Γενάρη του 2009, ουσιαστικά δεν έχει αντίκτυπο για τα λαϊκά εισοδήματα, καθώς βασικές ομάδες εμπορευμάτων και υπηρεσιών, στις οποίες πηγαίνει ένα πολύ μεγάλο μέρος της δαπάνης των μισθών και των συντάξεων, εμφανίζουν ανατιμήσεις δύο και τρεις φορές υψηλότερες από το επίπεδο του πληθωρισμού.

Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι τη στιγμή που ο Γενικός Δείκτης Τιμών Καταναλωτή εμφάνιζε το Γενάρη αύξηση 1,8% (έναντι 2% το Δεκέμβρη):

  • Η ομάδα «Διατροφή, μη Αλκοολούχα Ποτά» σημείωσε αύξηση 3,8%
  • Η «Υγεία» 3,2%
  • Η «Εκπαίδευση» 4,7%.

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ