Πέμπτη 31 Ιούλη 2008
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 12
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΟΣΕ
Ακάθεκτη η κυβέρνηση στα αντεργατικά της μέτρα

Τα σχέδια της κυβέρνησης επιβεβαίωσε στην ουσία ο υπουργός Μεταφορών, μετά τη συνεργασία που είχε με τον υπουργό Οικονομίας και αργότερα με αντιπροσωπεία της ΠΟΣ

Την άμεση προώθηση μέτρων ενάντια στους σιδηροδρομικούς και τον ελληνικό σιδηρόδρομο επιβεβαίωσε ουσιαστικά χτες ο υπουργός Μεταφορών - Επικοινωνιών Κ. Χατζηδάκης, κατά τη συνάντηση που είχε με αντιπροσωπεία της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ).

Αιχμή των αντεργατικών μέτρων στον ΟΣΕ, που θα ανακοινώσει ο υπουργός μέχρι τις 15 Αυγούστου 2008, είναι:

  • Η δραστική μείωση του προσωπικού.
  • Περαιτέρω ανατροπές στα εργασιακά δικαιώματα.
  • Σημαντικές περικοπές στα δρομολόγια στο περιφερειακό δίκτυο.

Παράλληλα, στο πλαίσιο της γενικότερης πολιτικής ιδιωτικοποίησης των ελληνικών σιδηροδρόμων, η κυβέρνηση σχεδιάζει σε πρώτη φάση την είσοδο ιδιωτών στον προαστιακό σιδηρόδρομο, μέσω Συμπράξεων Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) στις επεκτάσεις του συγκοινωνιακού μέσου. Σε επόμενη φάση το κυβερνητικό σχέδιο προβλέπει και την είσοδο ιδιωτών στο σύνολο των επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών, ενόψει και της πλήρους απελευθέρωσης της σιδηροδρομικής αγοράς από το 2011. Σε ιδιώτες, τέλος, σκοπεύει η κυβέρνηση να εκχωρήσει και την εκμετάλλευση της ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο υπουργός είπε χτες στους συνδικαλιστικούς εκπροσώπους της ΠΟΣ ότι θα προχωρήσει στη συγκρότηση επιτροπής, η οποία θα υποβάλει συγκεκριμένη πρόταση για μείωση του προσωπικού, μέσω προγράμματος «εθελούσιας εξόδου». Στόχος της κυβέρνησης, με τη δραστική περικοπή μόνιμων θέσεων εργασίας στον ΟΣΕ και την αλλαγή του Γενικού Κανονισμού Προσωπικού, είναι να εξασφαλίσει φτηνό εργατικό δυναμικό για τους ιδιώτες που καραδοκούν να αρπάξουν τα «φιλέτα» του ΟΣΕ. Για το θέμα αυτό, άλλωστε, ο υπουργός δεν είχε πρόβλημα να ξεκαθαρίσει στους συνδικαλιστές ότι στις προθέσεις της κυβέρνησης είναι να προχωρήσει στην πρόσληψη νέων εργαζομένων που ...θα κοστίζουν φθηνά!

Στο πλαίσιο της συνολικής κυβερνητικής προπαγάνδας για τα δήθεν μισθολογικά ρετιρέ των ΔΕΚΟ, ο υπουργός πρόβαλε έναν νέο προκλητικό ισχυρισμό, κάνοντας λόγο για πολλά δρομολόγια στον ΟΣΕ που αποφέρουν 130 ευρώ το μήνα, όταν «μόνο οι αμοιβές των δύο μηχανοδηγών μπορεί να ξεπερνούν, το μήνα, τις είκοσι χιλιάδες ευρώ».

Κρατικό χρήμα στα μονοπώλια πληροφορικής

Πριν τη συνάντηση με τους εκπροσώπους των σιδηροδρομικών, ο Κ. Χατζηδάκης είχε συνεργασία με τον υπουργό Οικονομίας Γ. Αλογοσκούφη. Επίσημα ανακοινώθηκε ότι στη συνάντηση συζητήθηκαν «οι βασικές κατευθυντήριες γραμμές για την ανάπτυξη δικτύου πρόσβασης με οπτικές ίνες (Fiber To the Home - FTTH) σε 2.000.000 νοικοκυριά και επιχειρήσεις της χώρας» και πως το έργο αυτό, που εντάσσεται στο πλαίσιο της «Ψηφιακής Στρατηγικής 2006-2013», θα υλοποιηθεί μέσω των Συμπράξεων Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ).

Κεντρική φιλοσοφία στην «Ψηφιακή Στρατηγική» είναι ότι το κράτος είναι ο βασικός χρηματοδότης για τη δημιουργία των υλικών όρων και προϋποθέσεων (υποδομές) για τη διάχυση των νέων τεχνολογιών (πρόσβαση στο γρήγορο Ιντερνετ), ώστε πάνω σ' αυτές τις υποδομές να ...ανθίσει η ιδιωτική πρωτοβουλία.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ