Σάββατο 14 Απρίλη 2007
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 11
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Οικολογικό έγκλημα με ξεκάθαρες ευθύνες

Δίπλα στην ξεκάθαρη συνενοχή εταιρείας και κυβέρνησης για το ναυάγιο, έρχεται να προστεθεί και η συγκάλυψη για την καταστροφή του περιβάλλοντος, που αναδεικνύει επίσης το υποκριτικό ενδιαφέρον των κομμάτων του ευρωμονόδρομου

Από τις προσπάθειες απορρύπανσης στη Σαντορίνη

Associated Press

Από τις προσπάθειες απορρύπανσης στη Σαντορίνη
Οι ευθύνες για τη ναυτική τραγωδία του «SEA DIAMOND», αλλά και για το έγκλημα σε βάρος του περιβάλλοντος στην περιοχή του ναυαγίου, βαραίνουν την εταιρεία «LOUIS HELLENIC CRUISES» και κατ' επέκταση την κυβέρνηση της ΝΔ, το ΠΑΣΟΚ και τα άλλα κόμματα του ευρωμονόδρομου. Οπως και για τα στοιχεία που αφορούσαν στην κατάσταση του πλοίου, τα πραγματικά γεγονότα και τα αίτια του ναυαγίου, έτσι και στο ζήτημα των ευθυνών για τη ρύπανση της περιοχής, ακολουθήθηκε από την πρώτη στιγμή η ίδια τακτική. Αυτή της συγκάλυψης. Μ' αυτήν την ιδιαίτερη πτυχή του ναυαγίου και των συνεπειών του ασχολείται σήμερα το ρεπορτάζ του «Ρ».

Κωλυσιεργεί η εταιρεία

Από τη στιγμή που το κρουαζιερόπλοιο προσάραξε στην ξέρα της Σαντορίνης έγινε ολοφάνερη η προσπάθεια της κουκουλώματος των ευθυνών του ΥΕΝ και της εταιρείας, προκειμένου να μετατοπιστούν οι ευθύνες στο πλήρωμα. Αυτή τη στιγμή, η θάλασσα της Σαντορίνης απειλείται με οικολογική καταστροφή, με επιπτώσεις συνολικά στο Αιγαίο. Η εταιρεία, με την έγκριση των αρμόδιων υπηρεσιών του ΥΕΝ, όχι μόνο είχε εν πλω ένα πλοίο με ανεπαρκή σωστικά μέσα, με σοβαρές διαρροές στα στεγανά του και επικίνδυνες καμπίνες, επιβάλλοντας και απαράδεκτες συνθήκες εργασίας στο πλήρωμα, αλλά επιπλέον δεν είχε καταρτίσει, ως όφειλε σύμφωνα με τους κανονισμούς, έστω κάποιο υποτυπώδες σχέδιο απορρύπανσης για την περίπτωση ατυχήματος!


Associated Press

Ηδη σημεία στην περιοχή του Αθηνιού όπου βούλιαξε το καράβι έχουν «μαυρίσει» από την πετρελαιοκηλίδα που έχει σχηματιστεί, ενώ οι εκτιμήσεις λένε ότι οι 100 περίπου τόνοι πετρελαιοειδών που έχουν διαρρεύσει μέχρι στιγμής, προέρχονται κυρίως από το μηχανοστάσιο και όχι από τις δεξαμενές καυσίμων του πλοίου, που περιέχουν εγκλωβισμένα περίπου 450 τόνους πετρελαιοειδών. Στο μεταξύ, χτες στην περιοχή ποντίστηκαν άλλα 1.500 μέτρα φράγματος επιφανειακής αντιρρύπανσης, το οποίο συνολικά τώρα φτάνει τα περίπου 3.200 μέτρα. Επίσης χτες προστέθηκε και πέμπτο αντιρρυπαντικό σκάφος που διαχωρίζει το νερό από τα πετρελαιοειδή.

Ωστόσο, η εταιρεία ακόμα δεν έχει καταστρώσει σχέδιο για την απάντληση του μαζούτ που βρίσκεται στις δεξαμενές καυσίμων του πλοίου και φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης την απειλούν με εξώδικο.

Υποκριτικό ενδιαφέρον

Απέναντι σε αυτήν τη ζοφερή κατάσταση που απαιτεί παγκινητοποίηση για την προστασία του περιβάλλοντος, αντιπροσωπεία του ΣΥΝ από το Μ. Παπαγιαννάκη, μέλος της ΠΓ και Ν. Συρμαλένιο μέλος της ΚΠΕ, πήγε στη Σαντορίνη και στο αίτημα των φορέων για την άμεση καταπολέμηση της ρύπανσης και την ανέλκυση του ναυαγίου πρότεινε «ακρόαση των φορέων του νησιού από την Επιτροπή Περιβάλλοντος της Βουλής» και «αξιοποίηση των Ελλήνων ευρωβουλευτών για χρηματοδοτήσεις»...

Επίσης, προχτές, ο πρόεδρος του ΣΥΝ Αλ. Αλαβάνος από το Ρέθυμνο ανακοίνωσε για το ναυάγιο ότι ο ΣΥΝ «θα αναλάβει πρωτοβουλίες για την αναθεώρηση του καθεστώτος που ισχύει σχετικά με την ηλικία αυτών των πλοίων, για τους επιβαλλόμενους ελέγχους, για την επάρκεια εκπαίδευσης, αξιοπιστία του προσωπικού» και άλλα παρόμοια που μόνο ως αστειότητες μπορούν να εκληφθούν. Ο ΣΥΝ είναι ένα από τα κόμματα του ευρωμονόδρομου, το οποίο προσυπέγραψε την απελευθέρωση της ασυδοσίας των εφοπλιστών και στην κρουαζιέρα και στην ακτοπλοΐα, όταν υπερψήφιζε τη Συνθήκη του Μάαστριχτ.

Γίνεται και από αυτά καθαρό ότι οι «πρωτοβουλίες» της ΝΔ, του ΠΑΣΟΚ αλλά και του ΣΥΝ στο επίπεδο της προστασίας του περιβάλλοντος, αλλά και για την αποκατάσταση του οικοσυστήματος στη θαλάσσια περιοχή στον κόλπο της Καλντέρας της Σαντορίνης, δεν πείθουν κανέναν εργαζόμενο. Γιατί συνολικά το πλαίσιο που προωθείται και έχουν ψηφίσει, στην Ευρωπαϊκή Ενωση, περιλαμβάνει γραφειοκρατικές οδηγίες και κανονισμούς που διευκολύνουν τους χειρισμούς και την ασυδοσία των εφοπλιστών για να καταστρέφουν το περιβάλλον.

Κάνουν πως δεν ξέρουν...

Μέσα στις οδηγίες της ΕΕ περιλαμβάνονται εξαιρέσεις των ελληνόκτητων πλοίων ακόμα και από αυτούς τους ελλιπείς διεθνείς κανονισμούς. Χαρακτηριστικά, στην οδηγία 1999/32/ΕΚ του Συμβουλίου σχετικά με τη μείωση της περιεκτικότητας ορισμένων υγρών καυσίμων σε θείο, της 26ης Απρίλη 1999, όπως αυτή τροποποιήθηκε με την οδηγία 2005/33/ΕΚ περιλαμβάνεται η εξαίρεση 16 επιβατηγών ακτοπλοϊκών πλοίων υπό ελληνική σημαία, που δραστηριοποιούνται στις εσωτερικές θαλάσσιες μεταφορές στη χώρα μας.

Μόνο η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και μέσα από το «Ριζοσπάστη» κατάγγειλε αυτές τις απαράδεκτες ενέργειες του Λαϊκού Κόμματος, των σοσιαλδημοκρατών, ΝΔ, ΠΑΣΟΚ κ.ά. Ο ΣΥΝ επέλεξε τη σιωπή, θεωρώντας ότι μπορεί να κρυφτεί πίσω από το δάκτυλό του, αξιοποιώντας τον αντιδραστικό κανονισμό που διέπει τη λειτουργία του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

Σύμφωνα με επιστημονικά τεκμηριωμένα στοιχεία έχει αποδειχτεί ότι οι εκπομπές σε διοξείδιο του άνθρακα (CO2) που προέρχονται από τα καύσιμα των πλοίων που ταξιδεύουν στις θαλάσσιες περιοχές της Ευρώπης, σημειώνουν συνεχή αύξηση και ότι μέχρι το 2010 ο όγκος τους θα υπερβεί το 75% των συνολικών εκπομπών από χερσαίες πηγές, περιλαμβανομένων των μεταφορών και της παραγωγής ενέργειας!!! Οι εκπομπές καυσαερίων από τα καύσιμα των πλοίων τα οποία περιέχουν οξείδια του θείου και του αζώτου (SO2 ,NOΧ) είναι άκρως επικίνδυνα για την ανθρώπινη ζωή και το περιβάλλον.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας 100.000 άνθρωποι χάνουν τη ζωή τους, γεγονός που αντιστοιχεί σε 750.000 χρόνια ζωής για κάθε χρόνο.

Να βγουν συμπεράσματα

Οι κίνδυνοι για την καταστροφή της θαλάσσιας περιοχής όπου βυθίστηκε το «Sea Diamond» είναι μεγάλοι γιατί στις δεξαμενές παραμένουν 450 τόνοι πετρελαίου, 100 τόνοι λιπαντέλαια μηχανών και 50 περίπου τόνοι λάδια για τα υδραυλικά συστήματα του πλοίου. Γι' αυτό χρειάζεται να κινητοποιηθούν όλοι οι μαζικοί φορείς, προκειμένου να χρησιμοποιηθούν όλα τα απαραίτητα μέσα για την άμεση απάντληση των καυσίμων και των λιπαντικών από το κρουαζιερόπλοιο στο σύνολό τους.

Οι εργαζόμενοι, τα λαϊκά στρώματα χρειάζεται να βγάλουν σημαντικά πολιτικά συμπεράσματα και από αυτή τη ναυτική τραγωδία ότι: Η αντιλαϊκή πολιτική της ΕΕ, της ΝΔ, του ΠΑΣΟΚ και των άλλων κομμάτων του ευρωμονόδρομου είναι η διασφάλιση και αύξηση των κερδών του εφοπλιστικού κεφαλαίου, μέσα από την ένταση της εκμετάλλευσης των ναυτεργατών, την παραβίαση των κανόνων για την προστασία της ασφάλειας της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα και του περιβάλλοντος.

Τώρα χρειάζεται οι ναυτεργάτες, γενικότερα οι εργαζόμενοι, τα λαϊκά στρώματα, οι κάτοικοι των νησιών να κάνουν ένα βήμα μπροστά με το ΚΚΕ και το ταξικό εργατικό κίνημα, τις δυνάμεις του ΠΑΜΕ να πάρουν την υπόθεση στα χέρια τους, για την κλιμάκωση της πάλης ενάντια στο σύνολο της αντιλαϊκής πολιτικής και τους φορείς της, για την αλλαγή των συσχετισμών δύναμης, τη λαϊκή ευημερία.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ