Τετάρτη 10 Απρίλη 1996
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 15
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ - ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ
Από αδιέξοδο σε αδιέξοδο

Η κυβέρνηση φέρεται αποφασισμένη να μην αναθέσει σε καμιά από τις τρεις υποψήφιες εταιρίες τη διαχείριση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, που αξιώνουν υπερβολικά ποσά, με συνέπεια και η "λύση" της έμμεσης ιδιωτικοποίησης, με το 49 - 51%, να βρίσκεται "στον αέρα"

Μετά το αδιέξοδο, στο οποίο έχει οδηγήσει η κυβέρνηση, εμμένοντας στην πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων, τα Ναυπηγεία Ελευσίνας, σε κρίσιμη καμπή μπαίνουν και τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά. Η ολοκλήρωση της έμμεσης ιδιωτικοποίησής τους (με τη μεσοβέζικη λύση 51 - 49%) "σκοντάφτει", τώρα, στην επιλογή ιδιώτη μάνατζερ, στον οποίο - σύμφωνα με τις αξιώσεις του Διευθυντηρίου των Βρυξελλών - πρέπει να αναθέσει η κυβέρνηση τη διαχείριση των Ναυπηγείων.Σύμφωνα με πληροφορίες, οι δυνατότητες για επιλογή μάνατζερ εμφανίζονται περιορισμένες, ενώ στενεύουν τα χρονικά περιθώρια που έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την επιλογή του, από την οποία θα εξαρτηθεί και η τελική έγκριση του επιχειρηματικού σχεδίου των Ναυπηγείων.Η εκκαθαρίστρια τράπεζα - και στην ουσία η κυβέρνηση - έχει πλέον να επιλέξει μεταξύ δύο και όχι των τριών προσφορών. Κι αυτό, γιατί η γερμανική εταιρία HDV αποφάσισε να υποβάλει κοινή προσφορά με την αγγλική BROWN - ROOT. Σύμφωνα μάλιστα με έγκυρες πληροφορίες, οι προσφορές των δύο υποψήφιων μάνατζερ (HDV - BROWN - ROOT και VSEL) θεωρούνται ασύμφορες οικονομικά, καθώς αναφέρονται σε ετήσια αμοιβή που προσεγγίζει το 1 δισ. δρχ. και σε επιπλέον αμοιβές επί των εσόδων απ' τις δραστηριότητες των ναυπηγείων.Οι πληροφορίες αυτές ενισχύονται απ' το γεγονός ότι έχει, ήδη, παρέλθει η προθεσμία του χρονοδιαγράμματος για την τελική επιλογή ανάθεσης του Μάνατζμεντ, χωρίς να έχει γίνει η αξιολόγηση των προσφορών.

Τα χρονικά περιθώρια για την επιλογή στενεύουν καθώς προχωράμε για τα μέσα Απρίλη, διάστημα στο οποίο αναμένεται η κρίσιμη συνεδρίαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την έγκριση του επιχειρηματικού σχεδίου των Ναυπηγείων και κατ' επέκταση του νέου ιδιοκτησιακού καθεστώτος. Οι παραπάνω εξελίξεις σηματοδοτούν νέες περιπέτειες για το μεγαλύτερο Ναυπηγείο της χώρας και τους 3.000 εργαζόμενους σε αυτά.

Την ίδια στιγμή τα Ναυπηγεία Ελευσίνας τραβάνε τον δικό τους "Γολγοθά",καθώς η πολιτική της κυβέρνησης τα έχει φέρει μπροστά σε ένα νέο αδιέξοδο. Ο διαγωνισμός για την εκποίηση των Ναυπηγείων αποδεικνύεται ένα νέο "φιάσκο", ενώ η κυβέρνηση εμμένοντας στο ξεπούλημά τους συσκέπτεται στο παρασκήνιο με διάφορους επίδοξους αγοραστές, έτοιμη να προχωρήσει σε δεύτερο διαγωνισμό. Ταυτόχρονα φέρεται να εξετάζει και το σενάριο για την πώληση - "πακέτο" των δύο Ναυπηγείων, κάτω και απ' τα νέα δεδομένα στο θέμα του Σκαραμαγκά.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Τα χρέη θα πληρώσουν οι εργαζόμενοι(1999-12-11 00:00:00.0)
Σε τροχιά συστηματικής απαξίωσης(1999-07-04 00:00:00.0)
Πέπλο σιωπής για κρίσιμες συμφωνίες!(1996-09-04 00:00:00.0)
Συνεχίζονται οι ύποπτες μεθοδεύσεις(1996-07-09 00:00:00.0)
Νέοι εκβιασμοί από τους υποψήφιους για το μάνατζμεντ(1996-07-06 00:00:00.0)
Σε νέες περιπέτειες και τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά(1996-04-21 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ