Παρασκευή 11 Φλεβάρη 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 24
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Στις ράγες της αντίστασης οι σιδηροδρομικοί

Η χτεσινή απεργία παρέλυσε τις σιδηροδρομικές συγκοινωνίες της χώρας

Απεργοί σιδηροδρομικοί χτες στα κεντρικά γραφεία του Οργανισμού
Απεργοί σιδηροδρομικοί χτες στα κεντρικά γραφεία του Οργανισμού
Ενα βήμα αντίστασης των σιδηροδρομικών στα αντιλαϊκά και αντεργατικά σχέδια που απεργάζεται η κυβέρνηση της ΝΔ, έγινε χτες με την 24ωρη προειδοποιητική πανελλαδική απεργία, η οποία παρέλυσε τις σιδηροδρομικές συγκοινωνίες της χώρας.

Οι σιδηροδρομικοί, που αντιδρούν στην ψήφιση του Προεδρικού Διατάγματος (ΠΔ), το οποίο ανοίγει πλέον διάπλατα το δρόμο για το ξεπούλημα του ΟΣΕ και την περαιτέρω ανατροπή εργασιακών και ασφαλιστικών δικαιωμάτων των εργαζομένων, δηλώνουν αποφασισμένοι να κλιμακώσουν τις κινητοποιήσεις τους, αν η κυβέρνηση εμμείνει στα σχέδιά της για το σιδηρόδρομο.

Οι απεργοί σιδηροδρομικοί της Αθήνας συγκεντρώθηκαν χτες το πρωί στο κεντρικό κτίριο του ΟΣΕ στην οδό Καρόλου, όπου παρέμειναν για μία και πλέον ώρα, διαδηλώνοντας την αντίθεσή τους στα κυβερνητικά αντισιδηροδρομικά - αντεργατικά σχέδια. Ανάλογες απεργιακές συγκεντρώσεις πραγματοποιήθηκαν και σε άλλα σιδηροδρομικά κέντρα.

Η συμμετοχή των σιδηροδρομικών στη χτεσινή απεργιακή κινητοποίηση κρίνεται ικανοποιητική, αν ληφθεί υπόψη ότι κυβέρνηση και διοίκηση επιχείρησαν να απαγορεύσουν δικαστικά την απεργία, απειλώντας με ποινές φυλάκισης και εξοντωτικά χρηματικά πρόστιμα, καθώς και το γεγονός ότι ο κλάδος, χρόνια τώρα, με αποκλειστική ευθύνη των παρατάξεων ΠΑΣΚΕ και ΔΑΚΕ, έχει μπει σε ...αγωνιστικό γύψο. Οι ηγεσίες των εν λόγω παρατάξεων είναι συνυπεύθυνες - μαζί με τις κυβερνήσεις, τις διοικήσεις του ΟΣΕ και την Ευρωπαϊκή Ενωση - για τις σημερινές δυσμενείς εξελίξεις, καθώς όλα αυτά τα χρόνια στήριξαν την πολιτική θυγατροποίησης του Οργανισμού, αν και γνώριζαν πολύ καλά ότι αυτή η στήριξη θα οδηγούσε στα σημερινά αποτελέσματα.

Με τις ομιλίες τους στη χτεσινή συγκέντρωση των εργαζομένων στην Αθήνα, οι εκπρόσωποι των παρατάξεων ΠΑΣΚΕ και ΔΑΚΕ, ουσιαστικά υπερασπίστηκαν τη στάση που κράτησαν όλα αυτά τα χρόνια, αν και μίλησαν αόριστα για «λάθη του παρελθόντος που πρέπει να διορθωθούν» και τάχτηκαν υπέρ της συνέχισης του διαλόγου με την κυβέρνηση, γιατί όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο εκπρόσωπος της ΔΑΚΕ, «τα προβλήματα λύνονται με διάλογο και καλή πρόθεση».

Ο Π. Παναγούλιας, εκπρόσωπος της ΔΕΣΚ, τόνισε ότι η χτεσινή κινητοποίηση θα πρέπει να σηματοδοτήσει το νέο αγωνιστικό ξεκίνημα των ίδιων των εργαζομένων, ενάντια στο ξεπούλημα του ΟΣΕ και την ανατροπή εργασιακών δικαιωμάτων και κατακτήσεων. Επισήμανε ότι στόχος των εργαζομένων θα πρέπει να είναι η ανατροπή της ακολουθούμενης πολιτικής στο σύνολό της και στο πλαίσιο αυτό τους κάλεσε να αναπτύξουν ενωτικά την πάλη τους, στέλνοντας ξεκάθαρο μήνυμα στους κυβερνώντες, ότι είναι αποφασισμένοι να διεκδικήσουν αγωνιστικά όχι μόνο την ακύρωση των κυβερνητικών σχεδίων, αλλά και την ανάπτυξη σύγχρονου ενιαίου και δημόσιου σιδηροδρόμου στην υπηρεσία του ελληνικού λαού.

Ικανοποιητική ήταν η συμμετοχή και των σιδηροδρομικών της Βόρειας Ελλάδας στη χτεσινή απεργία, παρά το γεγονός ότι το δικαστήριο, στο οποίο προσέφυγε η διοίκηση του ΟΣΕ, την έκρινε καταχρηστική.

Σε συγκέντρωση που πραγματοποίησαν οι εργαζόμενοι του ΟΣΕ στο Σιδηροδρομικό Σταθμό Θεσσαλονίκης εξέφρασαν την αντίθεση τους στις αποφάσεις που υλοποιεί η διοίκηση του Οργανισμού, που στοχεύουν στη διάλυση του ΟΣΕ, στην ιδιωτικοποίηση γραμμών και δραστηριοτήτων, καθώς και στην ανατροπή των εργασιακών, ασφαλιστικών και μισθολογικών δικαιωμάτων του προσωπικού. Μετά τη συγκέντρωση, οι εργαζόμενοι προχώρησαν σε ολιγόλεπτη συμβολική κατάληψη των σιδηροδρομικών γραμμών.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ