Οι ναυτεργάτες ανάγκασαν την εταιρία να αποσύρει τις απαράδεκτες ατομικές συμβάσεις που προωθούσε
Ο αναβρασμός που επικρατεί στους ναυτεργάτες έφερε ένα ακόμα θετικό αποτέλεσμα, καθώς ο αρχηγός του Λιμενικού Σώματος, Θ. Παπακωνσταντίνου, έδωσε χτες προφορική εντολή να «παγώσει» η εφαρμογή της εγκυκλίου, υπογεγραμμένης από τον ίδιο, με την οποία υποβαθμίζονται τα διπλώματα των μηχανικών, των κυβερνητών και άλλων ειδικοτήτων ναυτεργατών που είναι ναυτολογημένοι σε πλοία «μικρής χωρητικότητας». Η προφορική δέσμευση του αρχηγού δόθηκε χτες στη διάρκεια συνάντησής του με τη διοίκηση της ΠΝΟ, η οποία έγινε αμέσως μετά τη συνάντηση της διοίκησης με τον Σήφη Βαρδινογιάννη.
Ο αρχηγός ανέφερε ότι θα διερευνηθούν οι επιπτώσεις που έχει η εφαρμογή της εγκυκλίου στα εργασιακά δικαιώματα και στους όρους συνταξιοδότησης των ναυτεργατών. Οι εκπρόσωποι των ναυτεργατών κατέθεσαν στον αρχηγό του Λιμενικού Σώματος και στοιχεία σχετικά με τις σοβαρές συνέπειες σε βάρος των ναυτεργατών, που θα προκύψουν από την αλλαγή του θεσμικού πλαισίου στην ακτοπλοΐα, το οποίο προετοιμάζει η κυβέρνηση ενόψει της άρσης του καμποτάζ, όπως προβλέπει ο κανονισμός 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ενωσης.
Τόσο οι δεσμεύσεις του Θ. Παπακωνσταντίνου όσο και του Σ. Βαρδινογιάννη έχουν άμεση σχέση με την προεκλογική περίοδο, καθώς, όπως διαρρέει, οι εφοπλιστές της ακτοπλοΐας και η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ δε θέλουν τώρα «εντάσεις». Από την πλευρά τους οι ναυτεργάτες εξακολουθούν, με επιστολές και παραστάσεις, να πιέζουν την ΠΝΟ για τη διοργάνωση αγωνιστικών κινητοποιήσεων με σκοπό τη διασφάλιση των εργασιακών τους δικαιωμάτων και των θέσεων εργασίας.
Στα πλαίσια αυτά, η διοίκηση της ΠΕΜΕΝ, με χτεσινή της επιστολή προς τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας και την ΠΝΟ, αναφέρει τις αποφάσεις που πήρε κατά την πρόσφατη συνεδρίασή της. Η διοίκηση της ΠΕΜΕΝ αποφάσισε ότι οι αρνητικές εξελίξεις που διαδραματίζονται αυτή την περίοδο σε βάρος των ναυτεργατών επιβάλλεται να αντιμετωπιστούν «με αγωνιστικές, απεργιακές κινητοποιήσεις» με διεκδικητικό πλαίσιο την απόσυρση της εγκυκλίου, την κατάργηση του διαλυτικού κανονισμού 3577/92 και τη θωράκιση του καμποτάζ, την προστασία και απορρόφηση των ανέργων, την υπογραφή ικανοποιητικών συλλογικών συμβάσεων εργασίας, την υπεράσπιση και διεύρυνση των κοινωνικοασφαλιστικών ναυτεργατικών δικαιωμάτων.