Τρίτη 2 Απρίλη 2024
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 12
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ
Παραδίδεται στους επιχειρηματικούς ομίλους με εγγυημένα κέρδη και έξτρα «δωράκια»

33% η πρώτη αύξηση στα διόδια, με προοπτική τον υπερδιπλασιασμό

«Ποδαρικό» από χτες με αυξήσεις 33% στις τιμές των διοδίων στην Εγνατία Οδό, με προοπτική τον υπερδιπλασιασμό στη διετία.

Η αύξηση στις τιμές των διοδίων είναι η πρώτη πράξη μετά την υπογραφή της σύμβασης για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού, στη «ΝΕΑ ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ», η οποία συστάθηκε από το κοινοπρακτικό σχήμα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ΑΕ (75%) και EGIS PROJECTS S.A.S. (25%), έναντι προσφοράς ύψους 1,49 δισ. ευρώ.

Και για όσους πανηγυρίζουν ότι το τίμημα πώλησης είναι το δεύτερο υψηλότερο που έχει καταγραφεί έως τώρα από την αξιοποίηση του χαρτοφυλακίου του ΤΑΙΠΕΔ, θυμίζουμε ότι αναμένεται να επανυπολογιστεί με βάση τις προβλέψεις της σύμβασης παραχώρησης κατά την ημερομηνία έναρξης της παραχώρησης (εντός του 2024) και σύμφωνα με πληροφορίες θα είναι τελικά μικρότερο κατά 170 εκατ. και θα δοθεί και επιπλέον «προίκα» 60 εκατ. ευρώ.

Με βάση τη σύμβαση που υπογράφηκε την Παρασκευή, η κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και EGIS θα αναλάβει για 35 χρόνια το δικαίωμα χρηματοδότησης, λειτουργίας, συντήρησης και εκμετάλλευσης της Εγνατίας Οδού και των τριών καθέτων οδικών αξόνων (Σιάτιστα - Ιεροπηγή/Κρυσταλλοπηγή, Χαλάστρα - Εύζωνοι και Θεσσαλονίκη - Σέρρες - Προμαχώνας) που συνδέουν την Εγνατία Οδό με την Αλβανία, Βόρεια Μακεδονία και Βουλγαρία.

Σύμφωνα με το ΤΑΙΠΕΔ, εντός πέντε ετών από την έναρξη της παραχώρησης θα ολοκληρωθούν σημαντικές επενδύσεις άνω των 420 εκατ. ευρώ για την ανάταξη του οδικού άξονα και την αναβάθμιση των κάθετων αξόνων. Η Σύμβαση προβλέπει επίσης την κατασκευή 16 Σταθμών Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) και 12 χώρων στάθμευσης και αναψυχής.

Οι υπουργοί της κυβέρνησης πανηγυρίζουν λέγοντας ότι υπηρετεί τον στόχο για «αύξηση των εμπορευματικών μεταφορών και τον τουρισμό», δηλαδή τους επιχειρηματίες.

Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ πανηγυρίζει για τα εξασφαλισμένα έσοδα που θα έχει και γιατί διευρύνει περαιτέρω το χαρτοφυλάκιο των παραχωρήσεων, αφού μετά και την ανάδειξη του ομίλου ως προτιμητέου επενδυτή για τους αυτοκινητοδρόμους «Αττική Οδός» και ΒΟΑΚ, βρίσκεται να διαχειρίζεται οδικούς άξονες άνω των 1.800 χλμ.

Εγκληματική πολιτική για τα συμφέροντα του λαού

Την ημέρα υπογραφής της σύμβασης οι εργαζόμενοι στην Εγνατία Οδό πραγματοποίησαν 24ωρη απεργία και συγκέντρωση έξω από το υπουργείο Μακεδονίας - Θράκης, στη Θεσσαλονίκη, απαιτώντας να μην προχωρήσει το έγκλημα της παραχώρησης του αυτοκινητόδρομου στους επιχειρηματικούς ομίλους. Στο πλευρό τους βρέθηκε κλιμάκιο της ΚΟ Κεντρικής Μακεδονίας του ΚΚΕ, αποτελούμενο από τον Σωτήρη Αβραμόπουλο, μέλος του Γραφείου Περιοχής και περιφερειακό σύμβουλο με τη «Λαϊκή Συσπείρωση», και τον Κωστή Ιντζέ, μέλος της Επιτροπής Περιοχής και περιφερειακό σύμβουλο με τη «Λαϊκή Συσπείρωση».

Με ανακοίνωσή της η Επιτροπή Περιοχής Κεντρικής Μακεδονίας του ΚΚΕ σημειώνει μεταξύ άλλων: «Με την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης παίζεται μια από τις "τελευταίες πράξεις του δράματος" για την Εγνατία Οδό, την οποία χρησιμοποιούν καθημερινά χιλιάδες εργαζόμενοι και έχει χρυσοπληρώσει ο λαός μας:

-- Παραδίδεται ένα πάγιο αξίας 7 δισ. ευρώ, το οποίο έχει χρυσοπληρώσει ο ελληνικός λαός και μετατρέπεται ένας οδικός άξονας στρατηγικής σημασίας σε "ιδιωτικό δρόμο".

-- Αυξάνονται τα διόδια άμεσα από 0,03/χλμ. σε 0,04/χλμ. και στη συνέχεια πάνω από 0,07/χλμ. με πιθανή άρση διευκολύνσεων προς τις τοπικές κοινωνίες, ανέργους κ.λπ.

-- Παραδίδεται το φιλέτο της συντήρησης, αναβάθμισης και της ολοκλήρωσης κάθετων αξόνων, ένα νέο πακέτο έργων, το οποίο και αυτό θα χρυσοπληρώσει ο ελληνικός λαός.

-- Υπονομεύεται η αξιοποίηση της συγκεντρωμένης τεχνογνωσίας του ανθρώπινου δυναμικού της Εγνατίας Οδού ΑΕ προς όφελος της αναβάθμισης των οδικών υποδομών και της οδικής ασφάλειας της χώρας.

Τα παραπάνω συνιστούν τη συνέχεια και κλιμάκωση μιας εγκληματικής πολιτικής στον τομέα των οδικών υποδομών - συγκοινωνιών απέναντι στα συμφέροντα του ελληνικού λαού, η οποία έχει τη σφραγίδα διαδοχικών κυβερνήσεων για να κερδίζουν οι επιχειρηματικοί όμιλοι».

Η Επιτροπή Περιοχής Ανατολικής Μακεδονίας - Θράκης του ΚΚΕ εκτός των άλλων σημειώνει ότι οι αυξήσεις - φωτιά στα διόδια θα οδηγήσουν με μαθηματική ακρίβεια στην αύξηση της κίνησης στο υπόλοιπο εθνικό και επαρχιακό οδικό δίκτυο, που βρίσκεται σε πλήρη εγκατάλειψη, κακοσυντηρημένο, με ελλιπή φωτισμό και σημεία - παγίδες θανάτου. Αναδεικνύει επίσης τις μεγάλες ευθύνες τοπικών βουλευτών, πολιτευτών, δημοτικών και περιφερειακών συμβούλων των αστικών κομμάτων, καθώς όχι μόνο δεν αντιτάχθηκαν στην πορεία ιδιωτικοποίησης της Εγνατίας Οδού, αλλά πρωτοστάτησαν στην επιχείρηση αποπροσανατολισμού του λαού.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ