Τρίτη 7 Μάρτη 2023
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 31
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
«Αστορ» και «Ιντεάλ» εκπέμπουν SOS

Τον περασμένο Νοέμβρη έσκασε ως κεραυνός εν αιθρία ότι τρεις ιστορικοί κινηματογράφοι του κέντρου, «Αελλώ», «Αστορ» και «Ιντεάλ», διατίθενται από τον ΕΦΚΑ (υπ. Εργασίας) προς μακροχρόνια μίσθωση σε επενδυτικές εταιρείες. Στην προκήρυξη δεν τέθηκε καμία δέσμευση για τη διατήρηση χρήσης των κινηματογράφων που στεγάζονται στα εν λόγω ακίνητα προς τους μελλοντικούς ιδιοκτήτες και ο κίνδυνος ήταν ορατός να οδηγηθούν σε αφανισμό οι τρεις αίθουσες, ιστορικά τοπόσημα και χώροι πολιτισμού της Αθήνας.

Τότε ένα μεγάλο κομμάτι του κινηματογραφικού κόσμου αντέδρασε, ενώ το θέμα έφερε στη Βουλή και το ΚΚΕ με σχετική Ερώτηση προς την υπουργό Πολιτισμού.

Κάτω από την κινητοποίηση του καλλιτεχνικού κόσμου, το υπουργείο Περιβάλλοντος με έκθεσή του χαρακτήριζε τα συγκεκριμένα κτίρια «διατηρητέα» και «έργα τέχνης» και πρότεινε στον ΕΦΚΑ, στο ΥΠΠΟΑ και τον δήμο Αθηναίων την έκδοση υπουργικής απόφασης, σύμφωνα με την οποία να χαρακτηριστεί ως διατηρητέα η χρήση κινηματογράφου - θεάτρου στο τμήμα που καταλαμβάνει σήμερα η χρήση αυτή, τόσο για το «Αστορ» όσο και για το «Ιντεάλ».

Οπως μας ενημέρωσαν οι ιδιοκτήτες των κινηματογραφικών αιθουσών «Αστορ» και «Ιντεάλ», όλοι οι ενδιαφερόμενοι οργανισμοί στους οποίους κοινοποιήθηκε η αιτιολογική έκθεση είχαν έναν ολόκληρο μήνα στη διάθεσή τους, ώστε να υποβάλουν ένσταση. Κι εκεί που όλα κυλούσαν κινηματογραφικά «ατάραχα» θα έλεγε κανείς... Την τελευταία μέρα της προθεσμίας υπέβαλε ένσταση ο ΕΦΚΑ. Τι σημαίνει αυτό σε απλά Ελληνικά; Σημαίνει ότι «πάγωσε» η διαδικασία κήρυξης διατηρητέας της χρήσης των κινηματογράφων και ότι οι άμεσα ενδιαφερόμενοι δεν είχαν το χρονικό περιθώριο ώστε να απαντήσουν στις αιτιάσεις της ένστασης της τελευταίας στιγμής...

Ας ρίξουμε μια ματιά στις αιτιολογήσεις του ΕΦΚΑ σχετικά με τους κινηματογράφους «Αστορ» και «Ιντεάλ», αντιγράφοντας από το πρωτότυπο.

Για το μεν «Αστορ»: «Η κήρυξη ως διατηρητέας της χρήσης του κινηματογράφου ΑΣΤΟΡ στον χώρο που καταλαμβάνει, δεδομένου ότι το ακίνητο φέρει ήδη δύο χαρακτηρισμούς (ως διατηρητέο και ως έργο τέχνης), σε συνδυασμό με το υψηλό κόστος και το εύρος των εργασιών που θα απαιτηθούν (στατικές και εκτεταμένες οικοδομικές εργασίες), θα αποτελέσει ΤΡΟΧΟΠΕΔΗ στην εκδήλωση ενδιαφέροντος για την αξιοποίηση του κτιρίου». Για το δε «Ιντεάλ»... Το επιχειρηματικό πλάνο του αναδόχου είναι να διαμορφώσει την κινηματογραφική αίθουσα σε Θέατρο - Συνεδριακό Κέντρο, διότι «συζητώντας για το μέλλον της κινηματογραφικής αίθουσας, το οποίο διαχωρίζεται σαφώς από το μέλλον της κινηματογραφικής παραγωγής, όλοι οι εμπλεκόμενοι συμφωνούν ότι η νέα πραγματικότητα με την κυριαρχία της πλατφόρμας (streaming) (χαμηλό κόστος θέασης, ποικιλία και ποιότητα, άνεση σπιτιού) συνεχώς απομακρύνει το κοινό από την αίθουσα».

Επομένως, κανένα ενδιαφέρον δεν υπάρχει για την κινηματογραφική αίθουσα, για τη διάσωση ιστορικών και πολιτιστικών τοπόσημων της Αθήνας... Μόνο ό,τι εξυπηρετεί τις ενστάσεις και τις προτιμήσεις των επενδυτών και τα επιχειρηματικά τους πλάνα...

Κλείνουμε με το τέλος της Ερώτησης που υπέβαλε το ΚΚΕ στη Βουλή και ρωτάμε για άλλη μια φορά...

Τι μέτρα θα λάβει η κυβέρνηση έτσι ώστε:

- Να μην αλλάξει το καθεστώς χρήσης των κινηματογραφικών αιθουσών και να κριθούν διατηρητέες.

- Να υπάρξει εγγύηση συνέχισης λειτουργίας των κινηματογραφικών αιθουσών υπό όποιο ιδιοκτησιακό καθεστώς.

- Να υπάρξει στήριξη στις χειμερινές κινηματογραφικές αίθουσες, ιδιαιτέρως στη μονή κινηματογραφική αίθουσα που απειλείται με αφανισμό.


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ