Σάββατο 19 Γενάρη 2002
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 23
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Επιμένει στις αυξήσεις των εισιτηρίων η κυβέρνηση

Επιχειρεί να χρυσώσει το χάπι με την επαναφορά του «εργατικού εισιτηρίου»

«Να παγώσουν οι αυξήσεις». Με αυτό το αίτημα απάντησε ο Γραμματέας του ΕΚΘ, Θ. Κυριακίδης, στην εξαγγελία μείωσης κατά 20% της τιμής των εισιτηρίων του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης για τους εργαζόμενους και τους συνταξιούχους-μέλη των σωματείων του Εργατικού Κέντρου Θεσσαλονίκης, που ανακοίνωσε χτες ο υφυπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών, Σ. Βούγιας, στη διάρκεια συνάντησης που είχε με το προεδρείο του ΕΚΘ. Υπενθυμίζεται ότι από την 1η του Γενάρη 2002 τα εισιτήρια έχουν αυξηθεί κατά 50%. Στη συνάντηση συμμετείχαν επίσης εκπρόσωποι των Σωματείων Εργαζομένων σε ΕΛΤΑ, ΟΑΣΘ, ΟΤΕ, ΚΤΕΛ, ΤΑΞΙ, εκτάκτων «Ολυμπιακής», Ιδιωτικών Ταχυδρομείων, Συνταξιούχων.

Το μέτρο - επαναφορά δηλαδή του εργατικού εισιτηρίου ένα χρόνο μετά την πραξικοπηματική κατάργησή του από το ιδιωτικό μονοπώλιο του ΟΑΣΘ - θα τεθεί σε ισχύ από το Φλεβάρη.

Ετσι κι αλλιώς, πάντως, οι εργαζόμενοι θα πληρώσουν τη διατήρηση της κερδοφορίας του ΟΑΣΘ. Αφού και μετά τη μείωση, πάλι θα πληρώνουν αυξημένο εισιτήριο (Ηταν 100 δραχμές, πριν την αύξηση. Εγινε 150, και τώρα, μετά τη μείωση, διαμορφώνεται στις 120).

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε, όταν το εισιτήριο του ΟΑΣΘ ήταν 100 δρχ. η κυβέρνηση επιδοτούσε ετήσια τον ΟΑΣΘ με 25 δισ. δραχμές. Τώρα που το εισιτήριο κοστίζει στο χρήστη 150 δραχμές, τον επιδοτεί με 20 δισ. «Εξοικονομήθηκαν 5 δισ.», διευκρίνισε ο Σ. Βούγιας. Ομως, στην πραγματικότητα, το κόστος μετακυλήθηκε στις τσέπες του λαού που έτσι κι αλλιώς υπερφορολογείται για να υπάρχουν τα χρήματα με τα οποία στη συνέχεια η κυβέρνηση επιδοτεί τους κεφαλαιούχους.

«Η αύξηση της τιμής του εισιτηρίου ξεπερνά τα όρια αντοχής των εργαζομένων και των συνταξιούχων», σημείωσε ο πρόεδρος του ΕΚΘ, Ν. Γιαννόπουλος.

Ως επικίνδυνη κατήγγειλε την πολιτική της κυβέρνησης ο Θ. Κυριακίδης. Την πολιτική που προωθεί τη λογική, «αν θέλεις καλύτερες συγκοινωνίες, πρέπει να πληρώσεις. Είναι πρόκληση την ώρα που η κυβέρνηση προαναγγέλλει 2,5% αύξηση στο δημόσιο, να γίνεται αύξηση κατά 50% στο κόστος χρήσης των μέσων μαζικής μεταφοράς», ανέφερε. Και προειδοποίησε πως με τη σταδιακή μείωση της επιδότησης, που θα συνεχιστεί για 9 χρόνια, προκύπτει ότι κάθε χρόνο ο ΟΑΣΘ θα μπορεί να επιβάλλει και νέες αυξήσεις, καθιστώντας το κόστος μεταφοράς δυσβάσταχτο. Κάλεσε τους εργαζόμενους να παλέψουν για να παγώσει η αύξηση και να τεθεί σε συζήτηση η νέα αποικιοκρατική σύμβαση που υπέγραψε η κυβέρνηση με τον ΟΑΣΘ και γενικότερα το καθεστώς των συγκοινωνιών, προτείνοντας ενιαίο φορέα συγκοινωνιών.

Εξάλλου, ο Σ. Βούγιας, απαντώντας σε προβλήματα που έθεσαν οι εκπρόσωποι των εργαζομένων, δεσμεύτηκε πως δε θα υπάρξει καμία απόλυση εργαζομένου στα ΚΤΕΛ εξαιτίας της επικείμενης επέκτασης της αστικής συγκοινωνίας στην ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης. Για τις ελλείψεις προσωπικού στα ΕΛΤΑ είπε ότι ασκούνται πιέσεις για την προκήρυξη 850 θέσεων εργασίας μέσα στο 2002.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ