ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 28 Μάρτη 2013
Σελ. /56
Χωρίς ψευδαισθήσεις...

Αρκετές καινούργιες ταινίες και αυτή τη βδομάδα, χωρίς όμως ουδεμία ιδιαίτερη ή αξιόλογη. Τη «σφαιρική» πρωτιά εξακολουθεί να κρατά, δυστυχώς για όσους την είδαν και ευτυχώς γι' αυτούς που πρόκειται να τη δουν ο «ΕΡΝΣΤ ΤΕΛΜΑΝ: ΓΙΟΣ ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ ΤΟΥ», η προβολή της οποίας συνεχίζεται για τελευταία εβδομάδα...

Σε ό,τι αφορά τις υπόλοιπες, ισπανική παραγωγή του 2012 η επιτηδευμένη «Χιονάτη» του Πάμπλο Μπεργκέρ, εμπνευσμένη από το πασίγνωστο παραμύθι των αδελφών Γκριμ. Η ταινία ασπρόμαυρη, βωβή με διάτιτλους, τυλιγμένη σε ρομαντική λάμψη, λειτουργεί σαν επιτηδευμένη ρετρό παρωδία. Η ιστορία με τόνους μελοδράματος τοποθετείται νοσταλγικά στην Ανδαλουσία της δεκαετίας του 1920, όταν ο ματαντόρ Αντόνιο καταρρέει μετά από έναν αποτυχημένο αγώνα και η γυναίκα του πεθαίνει στον τοκετό. Το κοριτσάκι που γεννιέται και δε θα γνωρίσει ποτέ τη μητέρα της, μεγαλώνει με το μίσος της κακιάς μητριάς... Από το φημισμένο ταυρομάχο πατέρα της, μαθαίνει την τέχνη που μια μέρα θα τη μετατρέψει σε θρύλο...

Την ταινία της Κωνσταντίνας Βούλγαρη, όπου τίποτα δεν δείχνεται αλλά όλα μιλιούνται, είδαμε στο φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. «ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΣΤΟΥΣ ΑΙΣΙΟΔΟΞΟΥΣ» ο τίτλος της. Οκνηρά ισχνή και δέσμια του μικροαστισμού της η ταινία αφηγείται την ιστορία της 32χρονης πρωταγωνίστριας που στροβιλίζεται στη δίνη προσωπικής κρίσης και επιλογών, χωρίς όμως να πείθει ούτε στιγμή ότι έχει κάποιο λόγο ύπαρξης...

«WELCOME TO THE SHOW» τιτλοφορείται το μουσικό ντοκιμαντέρ των Κώστα Πλιάκου και Αλέξη Πόνσε, ένα αφιέρωμα στον «πρίγκιπα του ροκ», δισέγγονο του Αλέξη Ζορμπά και ανιψιό της Ελλης Αλεξίου, Παύλο Σιδηρόπουλο, που έφυγε από τη ζωή νεότατος, το 1990, από χρήση ηρωίνης. Ντοκουμέντα, φωτογραφίες, συνεντεύξεις, βίντεο, animation, τραγούδια και ατέλειωτοι συνεργάτες και καλλιτέχνες που μιλούν για τον Παύλο συνθέτουν τη στόφα του φιλμ που πρωτοπροβλήθηκε στο 15ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης και συνάντησε την αγάπη του κοινού...

Στην Ταινιοθήκη φιλοξενείται από σήμερα ως και τις 7 Απρίλη αφιέρωμα στο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης. Τίτλος του αφιερώματος «15 Χρόνια Φεστιβάλ. Μια συναρπαστική διαδρομή», στο πλαίσιο του οποίου θα προβληθούν φιλμ από όλο τον κόσμο. Αξίζει να σημειωθεί πως τα περισσότερα από τα 36 ντοκιμαντέρ προβάλλονται για πρώτη φορά στην Αθήνα. Για λεπτομέρειες και εισιτήρια, επικοινωνήστε με την Ταινιοθήκη...

Στην Ταινιοθήκη επίσης, αρχίζει το Σάββατο 30 Μάρτη ο Κύκλος Προβολών «Κινηματογράφος και Ψυχιατρική» που διοργανώνει η Ελληνική Ψυχιατρική Εταιρεία (ΕΨΕ) σε συνεργασία με το περιοδικό ΣΙΝΕΜΑ. Η θεματική του φετινού προγράμματος είναι «Φόβος και Ρατσισμός» και μετά από κάθε προβολή θα ακολουθεί συζήτηση. Οι προβολές θα πραγματοποιούνται στην Αίθουσα Α κάθε δεύτερο Σάββατο, στις 12 το μεσημέρι, με έναρξη στις 30/3 με τη γαλλική ταινία «ΤΟ ΜΙΣΟΣ» (1995) σε σκηνοθεσία Ματιέ Κασοβίτς. Τιμή εισιτηρίου ανά προβολή 5 ευρώ.

Πληροφοριακά, η ουγγρική ταινία «ΑΝΕΜΟΣ ΨΥΧΗΣ» του Μπενς Φλίγκαουφ συνεχίζεται για 2η βδομάδα στο ΑΣΤΥ (καθημερινά 17.30 και 19.20), ενώ η ανατολικογερμανική «ΕΡΝΣΤ ΤΕΛΜΑΝ: ΓΙΟΣ ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ ΤΟΥ» του Κουρτ Μέτσιγκ συνεχίζεται για 3η βδομάδα στο ΤΙΤΑΝΙΑ CINEMAX (17.00 και 19.00). Ακόμη συνεχίζεταιως τις 3/4 το αριστούργημα του Γκριγκόρι Κόζιντσεφ «ΑΜΛΕΤ» στον κινηματογράφο ΠΑΛΑΣ (μια προβολή στις 20.10).


ΚΡΙΤΙΚΗ:
Τζία ΓΙΟΒΑΝΗ


ΚΟΥΡΤ ΜΕΤΣΙΓΚ
Ερνστ Τέλμαν: Ο γιος της τάξης του

Γι' ακόμα μια φορά κάνουμε μνεία της δεύτερης εκ των τριών συνολικά ταινιών της «τριλογίας» που εστιάζει στη δράση του Γερμανού Κομμουνιστή ηγέτη Ερνστ Τέλμαν ιδιαίτερα γύρω από την περίοδο της διήμερης εξέγερσης στο Αμβούργο τον Οκτώβρη του 1923. Η προβολή της ταινίας συνεχίζεται - μάλλον για τελευταία εβδομάδα, ενώ θα τη διαδεχθεί το τρίτο και τελευταίο μέρος «ΕΡΝΣΤ ΤΕΛΜΑΝ: ΗΓΕΤΗΣ ΤΗΣ ΤΑΞΗ ΤΟΥ», του ίδιου σκηνοθέτη, του 1955. Σημαντικότατες οι ταινίες τόσο από πλευράς ιστορικοπολιτικής μυθοπλασίας όσο και καλλιτεχνικής αρτιότητας. Η σημερινή ταινία, αναφέρεται διεξοδικά στην «άγνωστη», στο πλατύ κοινό, εξέγερση του Αμβούργου του 1923...

Για την κατανόηση του ιστορικού πλαισίου της εξέγερσης αυτής ιδού μια πολύ σύντομη υπενθύμιση των κομβικών γεγονότων που προηγήθηκαν της εξέγερσης.

Η Γερμανία βγαίνει ηττημένη από τον ιμπεριαλιστικό Α' Παγκόσμιο Πόλεμο. Το Νοέμβρη του 1918 προηγήθηκε εξέγερση των ναυτών του γερμανικού στόλου στο Κίελο, με την καταλυτική επίδραση της Οκτωβριανής Επανάστασης και της επικράτησης της σοβιετικής εξουσίας. Τα επαναστατικά γεγονότα στη Γερμανία κράτησαν βασικά ως το Γενάρη του 1919 και έληξαν με ήττα της επανάστασης. Το Σοσιαλδημοκρατικό Κόμμα Γερμανίας πρωτοστάτησε στη δολοφονία των ηγετών της επανάστασης Καρλ Λίμπκνεχτ και Ρόζα Λούξεμπουργκ και στη σφαγή των εργατών.


Ολόκληρη η περίοδος 1919 - 1923 χαρακτηρίζεται από όξυνση της ταξικής πάλης, από απόπειρες πραξικοπημάτων, απεργιακούς αγώνες κλπ. Οι δραστηριότητες της εργατικής τάξης δε σταμάτησαν, ενώ το ΚΚ Γερμανίας είχε πια συγκροτηθεί και έκανε τα πρώτα του βήματα. Το πρώτο παγγερμανικό συνέδριο των επαναστατικών εργοστασιακών επιτροπών που πραγματοποιήθηκε το Νοέμβρη του 1922, διακήρυξε την ανάγκη να σχηματιστεί εργατική κυβέρνηση και να οπλιστεί η εργατική τάξη.

Η ηγεσία όμως του ΚΚ Γερμανίας είχε αντιφατική πολιτική. Ταλαντευόταν ανάμεσα στην αναγκαιότητα οργάνωσης της εξέγερσης και στη συμμαχία με τους Σοσιαλδημοκράτες. Ετσι, ενώ αρχικά η κατεύθυνση της ΚΕ ήταν προσανατολισμένη στην οργάνωση εξεγέρσεων σε όλα τα μεγάλα βιομηχανικά κέντρα της Γερμανίας, η απόφαση αυτή, πάρθηκε στη συνέχεια πίσω. Οι εργάτες των ναυπηγείων του Αμβούργου είχαν αποφασίσει για ένοπλη εξέγερση ως αντιπερισπασμό, σε περίπτωση εισβολής της Ράιχσβερ (του γερμανικού στρατού) στη Σαξονία. Στις 23 του Οκτώβρη με την καθοδήγηση της Κομματικής Οργάνωσης του Αμβούργου και επικεφαλής τον Ερνστ Τέλμαν η εξέγερση ξεκίνησε. Το Αμβούργο ήταν η μοναδική πόλη που η εξέγερση προχώρησε... Στις 25 του Οκτώβρη, με αυστηρή πειθαρχία υποχώρησαν οι εξεγερμένοι από την ένοπλη πάλη συντεταγμένα.

Παρά την περίοδο της τρομοκρατίας που ακολούθησε και την απαγόρευση του ΚΚ Γερμανίας στις 23 του Νοέμβρη 1923, η θέληση της εργατικής τάξης δε λύγισε. Ο Τέλμαν έγραψε ότι η εξέγερση του Αμβούργου ήταν χίλιες φορές πιο καρποφόρα και πιο πολύτιμη για τους ταξικούς αγώνες, από μια υποχώρηση χωρίς να πέσει τουφεκιά...

Παίζουν: Γκίντερ Ζίμον, Καρλ - Πέτερ Μινέτι, Εριχ Φραντζ κ.ά.

Παραγωγή: Γερμανική Λαοκρατική Δημοκρατία (1954).


ΑΛΕΝ ΧΙΟΥΤΖ
Broken city

Πρόκειται για φιλμ που το καταναλώνεις επί τόπου και το πετάς. Αφήνει στο στόμα την πικρή γεύση της απογοήτευσης... ε, πρώτη φορά είναι; Οι δίδυμοι σκηνοθέτες, σεναριογράφοι και παραγωγοί, Αλεν και Αλμπερτ Χιουτζ εδώ, χωρίζονται! Ο Αλεν μόνος του σκηνοθετεί μια συμβατική, γεμάτη κλισέ αστυνομική ταινία με ηθικό δίδαγμα και, σε σημεία, κάποιους τόνους νουάρ που θα μπορούσε να είναι... αλλά... δεν είναι. 'Η μάλλον είναι από κείνες που περιμένεις πολλά και παίρνεις λίγα...

Ο Μαρκ Γουόλμπεργκ σαν ηθοποιός, μέσα από την πληθώρα δραματικών και κωμικών ρόλων που έχει ερμηνεύσει, απόκτησε φήμη «ντίβου» ερμηνεύοντας συχνά χαρακτήρες που δεν απέχουν πολύ από τον ίδιο: ταπεινής κοινωνικής προέλευσης με έντονο ταμπεραμέντο, με ευκολία να μπλέκεται σε συγκρούσεις, αλλά παράλληλα πλούσιου σε ψυχή και συναίσθημα και ικανού να επιστρέφει στο σωστό δρόμο! Ο Γουόλμπεργκ εδώ είναι και συμπαραγωγός και σαν τέτοιος επιδεικνύει την εξυπνάδα να επιλέγει λαμπρούς συναδέλφους χωρίς να τον ανησυχεί το γεγονός ότι η λάμψη τους θα μπορούσε να επισκιάσει τη δική του. Δίπλα του στην ταινία έχει τον Ράσελ Κρόου - με ένα φριχτό περουκάκι - στο ρόλο του διεφθαρμένου δήμαρχου μιας ερεβώδους και σάπιας Νέας Υόρκης όπου τίποτα δεν είναι όπως φαίνεται... Ο Γουόλμπεργκ ενσαρκώνει τον Μπίλι Τάγκαρτ, έναν πρώην αστυνομικό που από υπερβάλλοντα ζήλο άφησε ξερό κάποιον ύποπτο για βιασμό και δολοφονία και, παρά την ύπαρξη αυτόπτη μάρτυρα, σώζεται χάρη στον δήμαρχο. Μετά από 7 χρόνια ο Μπίλι έχει ανακυκλωθεί σε ιδιωτικό ντετέκτιβ και ο ίδιος δήμαρχος, που εντελώς λαθεμένα θεωρεί ότι τον κρατά στο χέρι, του αναθέτει, εν μέσω προεκλογικής περιόδου, να παρακολουθεί τη γυναίκα του, που υποψιάζεται ότι τον απατά. Συζυγική απάτη ή κάλυψη τεράστιου οικονομικού σκανδάλου; Ο Μπίλι αποδεχόμενος τη δουλειά μπαίνει, χωρίς να το αντιληφθεί, σε μια παγίδα που θα τον οδηγήσει να ξεκαθαρίσει λογαριασμούς με τις κολακείες και τους εκβιασμούς της εξουσίας, αλλά και δικά του «ακάλυπτα γραμμάτια» από το παρελθόν.

Η ταινία σκηνοθετημένη με τρόπο επίπεδο, χωρίς αιχμές, είναι θύμα προβλέψιμης, κάθε άλλο από πρωτότυπης ιστορίας και ενός καθόλου αξιόπιστου σεναρίου ως προς την αφήγηση των γεγονότων. Το καστ της μπορεί δυνητικά να είναι αξιόπιστο, αλλά μόνο ο Κρόου πληροί τις προσδοκίες. Η μεγάλη του ικανότητα συνίσταται στο ότι δε γνωρίζει απλά να ερμηνεύει ένα ρόλο αλλά μεταμορφώνεται ο ίδιος στο χαρακτήρα που ερμηνεύει και το κάνει με αφοπλιστική φυσικότητα και απλότητα. Δυστυχώς δεν μπορεί κανείς να ισχυριστεί το ίδιο για τον έτερο πρωταγωνιστή Μαρκ Γουόλμπεργκ: Απαθής, θαμπός και μονόπλευρος ερμηνευτικά δεν καταφέρνει να γίνει πειστικός ούτε όταν δίνει γροθιές. Η κακή του ερμηνεία επιδρά, δυστυχώς, με τρόπο αρνητικό πάνω σε ολόκληρο το φιλμ, το οποίο ήδη, δεν είναι και από τα καλύτερα... Οσο για την Κάθριν Ζέτα - Τζόουνς είναι υποβιβασμένη σε ρόλο κομπάρσου.

Η δυσαναλογία ανάμεσα στις επιδόσεις των ηθοποιών και το σενάριο είναι τόσο εξόφθαλμη και μειώνει την ταινία στο σύνολό της. Σαν αυτά τα δύο μέρη να λειτουργούσαν ανεξάρτητα το ένα από το άλλο και σε διαφορετικές ταχύτητες. Οι ερμηνείες δεν είναι σε θέση να εμφυσήσουν ζωή σε ένα «κομψό» αλλά αφελές και αργοκίνητο σενάριο.

Τα αστυνομικά φιλμ υπάρχουν κατά βάση μέσα στο περιβάλλον που ζουν, όπου μπλέκονται και διασταυρώνονται δράση και σασπένς. Εδώ, η αμερικάνικη μεγαλούπολη, πιστός καθρέφτης των απανταχού κοινωνιών με τους διεφθαρμένους και τους διαφθορείς να αλλάζουν ρόλους και να εναλλάσσονται στα πόστα με αστρική ταχύτητα, είναι και η πραγματική συμπρωταγωνίστρια της χιλιοειδωμένης ταινίας, στην οποία ιδιωτικός ντετέκτιβ και δήμαρχος κανονίζουν τους λογαριασμούς τους.

Παίζουν: Μαρκ Γουόλμπεργκ, Κάθριν Ζέτα - Τζόουνς, Ράσελ Κρόου, Μπάρι Πέπερ, Κάιλ Τσάντλερ κ.ά.

Παραγωγή: ΗΠΑ (2013).


ΤΣΑΝ ΓΟΥΚ ΠΑΡΚ
Στόκερ

Επίδειξη φορμαλιστικής δεξιότητας που καταλήγει σε μανιερισμό. Με επιτήδευση τόσο επιμελημένα «lifestyle» που δεν ξεχωρίζει από φωτογράφιση για ρεπορτάζ αγοράς στο Vogue. Ο Νοτιοκορεάτης σκηνοθέτης Τσαν Γουκ Παρκ είναι πολύ της μόδας και εξελίσσεται σε cult. Πάντως, κάτω από τα όποια μεταξωτά, πούδρες κι αρώματα, αποκαλύπτεται εν τέλει ότι το «ΣΤΟΚΕΡ» στην πραγματικότητα, δεν είναι τίποτα περισσότερο από ένα φθηνό και τσιριχτό B φιλμ που κατορθώνει να σταθεί στα πόδια του μέσα στην υστερία της τελικής πράξης. Μοιάζει με κινούμενο σκελετό που έρχεται να μας τρομάξει...

Είναι η πρώτη αγγλόφωνη και χολιγουντιανή ταινία του Νοτιοκορεάτη σκηνοθέτη. Παρά τον τίτλο της, που παραπέμπει στον Ιρλανδό Μπραμ Στόκερ, τον συγγραφέα που γέννησε τον «Δράκουλα», η ταινία δεν έχει να κάνει ακριβώς και άμεσα με βαμπίρ αλλά εστιάζει σε έναν γοητευτικό εισβολέα με γεύση νεαρής σάρκας... Και το μυστήριο προς επίλυση εστιάζεται στον Τσάρλι Στόκερ (Μάθιου Γκουντ), ο οποίος εμφανίζεται από το πουθενά στην κηδεία του μεγαλύτερου αδελφού του που σκοτώθηκε πρόσφατα σε ένα μυστηριωδώς ανεξήγητο αυτοκινητικό δυστύχημα. Ο κοσμοπολίτης θείος εγκαθίσταται στη μεγάλη βίλα του αδελφού μέσα στο δάσος όπου κυριαρχεί ατμόσφαιρα πένθους και δεν προσπαθεί να κρύψει το ενδιαφέρον του για τη χήρα του θύματος (Nικόλ Κίντμαν) που, κολακευμένη, μοιάζει να έχει μάτια μόνο γι' αυτόν. Κι ο θείος σαν άγρυπνο αρπαχτικό δείχνει να σέβεται τον πόνο της 18χρονης Ιντια (Μία Βασικόφσκα) για τον αγαπημένο πατέρα που έχασε, δεν χάνει όμως ευκαιρία για συνεχείς κι επίμονες κινήσεις πλησιάσματος. Η Ιντια, απόμακρη, ανέκφραστη και μοναχική πιάνει τον εαυτό της να έλκεται και ταυτόχρονα να απωθείται από τον κομψό νεαρό θείο με το ανατριχιαστικό βλέμμα. Οσο περνάει ο καιρός οι δύο γυναίκες μετατρέπονται σε αντίζηλες, αφού αισθάνονται μαγεμένες από τον Τσάρλι που με εμφάνιση και στιλ κολεγιόπαιδου, οδηγά ένα λευκό, σπορ κάμπριο και υφαίνει μεθυστικές ιστορίες για τα χρόνια που πέρασε στην Ευρώπη. Και το σημαντικότερο, όλοι εκείνοι που γνωρίζουν κάτι για το παρελθόν του Τσάρλι αρχίζουν να εξαφανίζονται χωρίς ίχνη...

Το σενάριο της ταινίας μόνο έξυπνο και πρωτότυπο δε θα μπορούσε να χαρακτηριστεί. Η ψυχική αρρώστια στον πυρήνα, ως αίτιο και αιτιατό, και κυρίως η διαχείρισή της με τον τρόπο που γίνεται στην ταινία, δεν είναι παρά το εύκολο τρικ που λύνει τα χέρια στην όποια δράση - αντίδραση, πέρα και έξω από κάθε λογική. Αυτή η λύση όχι μόνο υποβαθμίζει την εξυπνάδα και το βάθος του σεναρίου, δυναμιτίζοντας την «στατική» της όλης κατασκευής, αλλά αποδυναμώνει και ισχναίνει με τη σειρά του την «πολυπλοκότητα» και «το σύνθετο» της ερμηνείας των ρόλων - χαρακτήρων. Το ότι η ανάπτυξη του σεναρίου κατευθύνει την ιστορία σε ψυχόδραμα με υπαινιγμούς του τύπου «ενδέχεται θείος και ανιψιά να έχουν κοινό πεπρωμένο» δεν εξαλείφει τις αδυναμίες ενός ανόητου σεναρίου. Ούτε, βέβαια, και οι στιλ art-house γαρνιτούρες είναι σε θέση να κρύψουν οργανικές σεναριακές αδυναμίες.

Λέγεται ότι η ταινία του Παρκ είναι κάτι σαν μη αναγνωρισμένο ριμέικ του κλασικού θρίλερ του Χίτσκοκ από το 1943 «ΣΤΗ ΣΚΙΑ ΤΗΣ ΑΜΦΙΒΟΛΙΑΣ». Η διαπίστωση κάθε άλλο παρά ευσταθεί, γιατί εδώ πρόκειται για μετατρεμμένη μελοδραματική εκδοχή με επιλεκτική αναπαραγωγή κάποιων επιφανειακών ομοιοτήτων στη σχέση θείου - ανιψιάς. Ιδιαίτερα οι δύο αυτοί πρωταγωνιστικοί χαρακτήρες, είναι τόσο επιφανειακά κατασκευασμένοι ώστε ποτέ δε γνωρίζουμε γιατί κάνουν αυτά που κάνουν, πράξεις που εξελίσσονται σε όλο και πιο παράλογες και τελικά εντελώς παράφρονες.

Οποτεδήποτε τελούνται μπρος στα μάτια μας οι δολοφονίες, στοιχείο που από τα πρώτα πλάνα της ταινίας επικρέμαται σα μόνιμη απειλή μέσα από τις νευρικές κινήσεις της ύπουλης κάμερας που μας κρατά σε συνεχή αγωνία, αυτές απεικονίζονται με αίσθηση στιλπνής απόλαυσης, κάτι πολύ περισσότερο από αηδιαστικό. Πρόκειται για παράλογη, ακραία βία μέσα από ασυνάρτητη πλοκή που σκόπιμα παρουσιάζεται σαν αναστροφή σεξουαλικής κατεύθυνσης.Αυτή η υποδόρια, μη δικαιολογήσιμη κτηνωδία δεν καθιστά καθόλου εύκολη την κατάποση της «μαγευτικής ενόχλησης» ενός πραγματικού γοτθικού εφιάλτη, που κατακλύζεται από τις έννοιες του διφορούμενου, της διπλής υπόστασης, του είναι και του φαίνεσθαι.

Στοιχεία και σύμβολα ατάκτως εριμμένα στο μίξερ για το μεταμοντέρνο χυλό. Η γαλακτερή, ίμο Ιντια, με απάθεια υπνοβασίας και ικανότητες κυνηγού που ξέρει να περιμένει για να χτυπήσει την κατάλληλη στιγμή. Οι εν αφθονία μακάβριες αράχνες και τα αυγά. Τα δίχρωμα (μαυρόασπρα) παπούτσια της ανιψιάς - διττή και φθηνή η λειτουργία του μπουνιουελικού φετίχ. Η ταινία «ΣΤΟΚΕΡ» ορθώνεται περήφανα σαν ένας πραγματικός εφιάλτης gothic, γεμάτη με πτώματα στην κατάψυξη, σεξουαλική έκσταση στο ντους και πικάντικα συστατικά του ακραίου κορεατικού σινεμά. Βέβαια, υπάρχουν και σκηνές ανησυχητικά όμορφες, όπως όταν η κόρη βουρτσίζει τα ξανθά μαλλιά της μητέρας τα οποία μεταμορφώνονται σε χρυσό ψηλό γρασίδι στον άνεμο, ή, η εκπληκτικής ερωτικής φόρτισης σκηνή του ντουέτου θείου - ανιψιάς στο πιάνο ή κάποια μακρινά πλάνα του Τσάρλι. Είναι τότε που αισθάνεσαι τις ριπές ταλέντου - πραγματικό ταλέντο όμως βαθιά άρρωστο. Και είναι αυτό που κάνει την ταινία να «στέκεται».

Η ταινία μοιάζει εγχείρημα με προσκόμματα και μεταδίδει την αίσθηση ότι ο Παρκ μοχθούσε κατά κάποιον τρόπο να προσαρμόζει συνεχώς την ανάγλυφη αισθητική του στο αμερικανικό περιβάλλον...

Παίζουν: Μία Βασικόβσκα, Νικόλ Κίντμαν, Μάθιου Γκουντ, Ντέρμοτ Μαλρόνι, Λούκας Τιλ, κ.ά.

Παραγωγή: ΗΠΑ, Βρετανία (2013).



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ