ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 9 Μάη 1997
Σελ. /36
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Η ΠΑΣΚΕ αυθαιρετεί και αυτοαποκαλύπτεται!

Αλλαξε το περιεχόμενο διήμερου, εξοβελίζοντας τα συνδικάτα προς χάρη ολόκληρης κουστωδίας κυβερνητικών και κοινοτικών παραγόντων! Καταγγέλλει η "Εργατική Ενότητα" και καλεί τα σωματεία να απέχουν από τη φιέστα, συμμετέχοντας στην κατάθεση στεφανιών στο μνημείο του Εργάτη

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (του ανταποκριτή μας).-

Ξεσκεπάζονται για άλλη μια φορά τα στελέχη της ΠΑΣΚΕ στο Εργατικό Κέντρο Θεσσαλονίκης,τα οποία - σύμφωνα με καταγγελία της "Εργατικής Ενότητας" - έφτασαν να αλλάξουν αυθαίρετα και ερήμην των άλλων παρατάξεων το περιεχόμενο διήμερου που ξεκινά σήμερα.

Θέμα της προγραμματισμένης εκδήλωσης ήταν "η εργασία στην Ευρώπη του 20ού αιώνα".Στην ολομέλεια του ΕΚΘ είχε αποφασιστεί να γίνει συζήτηση για τις επιπτώσεις από την εφαρμογή της Συνθήκης του Μάαστριχτ και τη Διακυβερνητική, με την ουσιαστική συμμετοχή σωματείων και εργαζομένων. Τελικά, θα πραγματοποιηθεί με εντελώς διαφορετικό περιεχόμενο, με εξοστρακισμένα τα σωματεία, αλλά με την παρουσία όλων των ιθυνόντων, κυβέρνησης και ΕΕ! Θα πρέπει μάλιστα να σημειώσουμε πως η διοργάνωση της εκδήλωσης (πρόγραμμα και συμμετοχές) ανατέθηκε σε ιδιωτικό γραφείο,χωρίς κανείς να γνωρίζει το ποσό της ανάθεσης.

Με ανακοίνωσή του ο συνδυασμός της "Εργατικής Ενότητας",καταγγέλλει την απαράδεκτη τακτική της ΠΑΣΚΕ, σημειώνοντας: "Τη στιγμή που ολόκληρη η εργατική τάξη της χώρας δέχεται την πιο λυσσαλέα επίθεση από κυβέρνηση και κεφάλαιο με τις εντολές της ΕΕ, τη στιγμή που χιλιάδες εργαζόμενοι, συνταξιούχοι και άνεργοι στο όνομα της "σύγκλισης" οδηγούνται στην εξαθλίωση και την περιθωριοποίηση, την ώρα που βασικά κοινωνικά, ασφαλιστικά, εργασιακά δικαιώματα τοποθετούνται στο κρεβάτι του Προκρούστη, η πλειοψηφία της ΠΑΣΚΕ στο ΕΚΘ, αντί να συμβάλλει στην ανάδειξη των προβλημάτων και να καταδικάζει την πολιτική που τα γεννά, προχωρά ερήμην των άλλων παρατάξεων στη διοργάνωση διήμερων "συμποσίων"".

Καταλήγοντας η "Εργατική Ενότητα", διευκρινίζει ότι οι δυνάμεις της ΕΣΑΚ δε θα νομιμοποιήσουν με την παρουσία τους αυτές τις φιέστες και καλούν τα σωματεία να μη συμμετέχουν.Παράλληλα καλεί όλους τους εργαζόμενους της πόλης να τιμήσουν τους αγώνες της Εργατικής Τάξης και τους νεκρούς του Μάη του '36, συμμετέχοντας στην προγραμματισμένη κατάθεση στεφανιών στο μνημείο του Εργάτη, σήμερα στις 10 το πρωί.

Αρχισε ο διωγμός των ναυτεργατών!

Ενώ υποτίθεται ότι βρίσκεται σε εξέλιξη ο... διάλογος για τη σύνθεση των πληρωμάτων, οι εφοπλιστές άρχισαν να διώχνουν από τα πλοία τους Ελληνες ναυτεργάτες. Πρωτοστατούν Λάτσης, Αλαφούζος, Εμπειρίκος. Με αγώνες απαντούν ναυτεργατικά σωματεία

Αρχισε ο διωγμός των Ελλήνων ναυτεργατών από τα πλοία! Οι εφοπλιστές ντε φάκτο, δηλαδή χωρίς καν να περιμένουν την αναμενόμενη επίσημη επικύρωση των προκλητικών τους αξιώσεων από την κυβέρνηση, αλλά και ξεμπροστιάζοντας το περιεχόμενο του... "διαλόγου" που υποτίθεται ότι βρίσκεται σε εξέλιξη, άρχισαν να πετούν από τα πλοία τους Ελληνες ναυτεργάτες και να τους αντικαθιστούν από χαμηλόμισθους ανασφάλιστους αλλοδαπούς!Τη σημαία της εφοπλιστικής επέλασης κρατούν οι Λάτσης,Αλαφούζος και Εμπειρίκος!

Ο Λάτσης έδιωξε από το δεξαμενόπλοιό του ΠΑΡΙΣ 2 9 Ελληνες ναυτεργάτες, τους οποίους αντικατέστησε με αλλοδαπούς χαμηλόμισθους, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες αναμένεται να διώξει και τους Ελληνες ναυτεργάτες που υπηρετούν στο πλοίο του ΜΑΡΙΑΝΝΑ 9!Το γεγονός κατήγγειλε χτες ηΠανελλήνια Ενωση Κατωτέρων Πληρωμάτων Μηχανής "Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ" με παρέμβασή της στη Διεύθυνση Ναυτικής Εργασίας και όπως μας δήλωσε ο γραμματέας του ναυτεργατικού σωματείου Κώστας Ζούκας,"οι πληροφορίες μας αναφέρουν ότι θα παραμείνει μέσα ένας λιπαντής από το κατώτερο πλήρωμα, προκειμένου να εκπαιδεύσει τους αλλοδαπούς και στη συνέχεια θα απολυθεί και αυτός"!

Ο Εμπειρίκος,σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, ανακοίνωσε στο πλήρωμα του δεξαμενόπλοιού του ΚΙΜΩΛΟΣ,το οποίο επισκευάζεται στη Ζώνη Περάματος, ότι αναμένεται τις επόμενες μέρες να αντικαταστήσει με αλλοδαπούς τους λιπαντές ή και άλλες ειδικότητες της μηχανής, τους μαγείρους, τους ηλεκτρολόγους και έναν ανθυποπλοίαρχο! Σε ανάλογη ανακοίνωση προχώρησε και ο Αλαφούζος προς τους ναυτεργάτες που υπηρετούν στο δεξαμενόπλοιο ΝΗΣΟΣ ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ,το οποίο επίσης επισκευάζεται στο Πέραμα!

Την απάντηση στην εφοπλιστική επέλαση και στον αποπροσανατολιστικό "διάλογο" δίνουν τρία ναυτεργατικά σωματεία η Πανελλήνια Ενωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού,η Ενωση "Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ" και η Ενωση Πληρωμάτων Ρυμουλκών,ξεκινώντας αγωνιστικές κινητοποιήσεις. Την ερχόμενη Τετάρτη 14 του μήνα διοργανώνουν συγκέντρωση διαμαρτυρίας στις 10.30 το πρωί έξω από τα Γραφεία Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας.Την επόμενη μέρα 15 του μήνα διοργανώνουν πανναυτεργατική συγκέντρωση στη συμβολή της οδού ΙΙ Μεραρχίας με την Ακτή Μιαούλη,την οποία θα ακολουθήσει πορεία προς τα γραφεία της Ομοσπονδίας και στη συνέχεια στο υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας.

Σε κίνδυνο η ασφάλεια των ναυτεργατών

Η ικανοποίηση των εφοπλιστικών αξιώσεων πολλαπλασιάζει τους κινδύνους πρόκλησης ναυτικών τραγωδιών, επισημάνθηκε σε σύσκεψη που οργάνωσε χτες η ΠΕΜΕΝ

Η ικανοποίηση των εφοπλιστικών απαιτήσεων για τη μείωση των Ελλήνων ναυτεργατών και τη μετατροπή της ελληνικής σημαίας σε σημαία ευκαιρίας, θα πολλαπλασιάσει τον κίνδυνο πρόκλησης ναυτικών τραγωδιών ανάλογων με αυτή του τσιμεντοφόρου ΔΥΣΤΟΣ,αφού έρχεται να προστεθεί στο γερασμένο στόλο, στους υποτυπώδεις ελέγχους, αλλά και στην επικίνδυνη λειτουργία του "Ελληνικού Νηογνώμονα".

Οι επισημάνσεις αυτές έγιναν κατά τη διάρκεια σύσκεψης που διοργάνωσε χτες το πρωί η Πανελλήνια Ενωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού για τα ναυτικά ατυχήματα. Στη σύσκεψη συμμετείχαν "Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ",η Ενωση Πληρωμάτων Ρυμουλκών,η Ενωση Ναυτών,εκπρόσωποι σωματείων συνταξιούχων Πλοιάρχων,Μηχανικών,ΙΚΑ και ΤΕΒΕ,ο γραμματέας της Οργάνωσης Πειραιά του ΚΚΕ, Σήφης Κωτσαντής,ο Βαγγέλης Ξένος, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ και ο κ. Σαραντίδης, εκπρόσωπος του ΣΥΝ.

"Στόχος μας είναι να λάμψει η αλήθεια για το ΔΥΣΤΟΣ και να τιμωρηθούν οι υπεύθυνοι. Να αναδειχτεί πολύπλευρα το πρόβλημα των ναυτικών ατυχημάτων", επισήμανε ο πρόεδρος της ΠΕΜΕΝ, Θανάσης Σταματόπουλος.Αποκάλυψε μάλιστα ότι πληροφορίες της Ενωσης αναφέρουν πως η πλοιοκτήτρια εταιρία του ΔΥΣΤΟΣ, ΑΓΕΤ - ΗΡΑΚΛΗΣ,απέλυσε όσους συγγενείς των πνιγμένων εργάζονταν σε πλοία της εταιρίας και τους επαναπροσέλαβε με καινούριους όρους και με την προϋπόθεση ότι θα κρατήσουν τα στόματα κλειστά σε ό,τι αφορά την άθλια κατάσταση στην οποία βρίσκεται ο στόλος της εταιρίας!

Οι προτάσεις για την προστασία της ζωής των ναυτεργατών, που αναδείχτηκαν στη διάρκεια της συζήτησης, αφορούν στην κατάργηση των εγκριτικών πράξεων και καθιέρωση του δημόσιου χαρακτήρα του "Ελληνικού Νηογνώμονα". Επίσης, να αναβαθμιστεί ο ρόλος της Επιθεώρησης Εμπορικών Πλοίων και να καθιερωθεί ο ρόλος του συνδικαλιστικού κινήματος στις επιθεωρήσεις των πλοίων. Η εγγραφή του πλοίου στο νηολόγιο να καθορίζεται από την ηλικία του και να επεκταθεί η απαγόρευση απόπλου λόγω θαλασσοταραχής και στα φορτηγά πλοία. Ιδιαίτερα τονίστηκε η ανάγκη να σπάσουν τα στεγανά που υπάρχουν στις έρευνες για τους υπεύθυνους των ναυτικών ατυχημάτων και να υπάρξει πλήρης διαφάνεια, η οποία πρέπει να συνοδευτεί με τη συμμετοχή της ΠΕΜΕΝ στο Ανακριτικό Συμβούλιο Ναυτικών Ατυχημάτων.

ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Η ΠΑΣΚΕ αυθαιρετεί και αυτοαποκαλύπτεται!

Αλλαξε το περιεχόμενο διήμερου, εξοβελίζοντας τα συνδικάτα προς χάρη ολόκληρης κουστωδίας κυβερνητικών και κοινοτικών παραγόντων! Καταγγέλλει η "Εργατική Ενότητα" και καλεί τα σωματεία να απέχουν από τη φιέστα, συμμετέχοντας στην κατάθεση στεφανιών στο μνημείο του Εργάτη

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (του ανταποκριτή μας).-

Ξεσκεπάζονται για άλλη μια φορά τα στελέχη της ΠΑΣΚΕ στο Εργατικό Κέντρο Θεσσαλονίκης,τα οποία - σύμφωνα με καταγγελία της "Εργατικής Ενότητας" - έφτασαν να αλλάξουν αυθαίρετα και ερήμην των άλλων παρατάξεων το περιεχόμενο διήμερου που ξεκινά σήμερα.

Θέμα της προγραμματισμένης εκδήλωσης ήταν "η εργασία στην Ευρώπη του 20ού αιώνα".Στην ολομέλεια του ΕΚΘ είχε αποφασιστεί να γίνει συζήτηση για τις επιπτώσεις από την εφαρμογή της Συνθήκης του Μάαστριχτ και τη Διακυβερνητική, με την ουσιαστική συμμετοχή σωματείων και εργαζομένων. Τελικά, θα πραγματοποιηθεί με εντελώς διαφορετικό περιεχόμενο, με εξοστρακισμένα τα σωματεία, αλλά με την παρουσία όλων των ιθυνόντων, κυβέρνησης και ΕΕ! Θα πρέπει μάλιστα να σημειώσουμε πως η διοργάνωση της εκδήλωσης (πρόγραμμα και συμμετοχές) ανατέθηκε σε ιδιωτικό γραφείο,χωρίς κανείς να γνωρίζει το ποσό της ανάθεσης.

Με ανακοίνωσή του ο συνδυασμός της "Εργατικής Ενότητας",καταγγέλλει την απαράδεκτη τακτική της ΠΑΣΚΕ, σημειώνοντας: "Τη στιγμή που ολόκληρη η εργατική τάξη της χώρας δέχεται την πιο λυσσαλέα επίθεση από κυβέρνηση και κεφάλαιο με τις εντολές της ΕΕ, τη στιγμή που χιλιάδες εργαζόμενοι, συνταξιούχοι και άνεργοι στο όνομα της "σύγκλισης" οδηγούνται στην εξαθλίωση και την περιθωριοποίηση, την ώρα που βασικά κοινωνικά, ασφαλιστικά, εργασιακά δικαιώματα τοποθετούνται στο κρεβάτι του Προκρούστη, η πλειοψηφία της ΠΑΣΚΕ στο ΕΚΘ, αντί να συμβάλλει στην ανάδειξη των προβλημάτων και να καταδικάζει την πολιτική που τα γεννά, προχωρά ερήμην των άλλων παρατάξεων στη διοργάνωση διήμερων "συμποσίων"".

Καταλήγοντας η "Εργατική Ενότητα", διευκρινίζει ότι οι δυνάμεις της ΕΣΑΚ δε θα νομιμοποιήσουν με την παρουσία τους αυτές τις φιέστες και καλούν τα σωματεία να μη συμμετέχουν.Παράλληλα καλεί όλους τους εργαζόμενους της πόλης να τιμήσουν τους αγώνες της Εργατικής Τάξης και τους νεκρούς του Μάη του '36, συμμετέχοντας στην προγραμματισμένη κατάθεση στεφανιών στο μνημείο του Εργάτη, σήμερα στις 10 το πρωί.

Αρχισε ο διωγμός των ναυτεργατών!

Ενώ υποτίθεται ότι βρίσκεται σε εξέλιξη ο... διάλογος για τη σύνθεση των πληρωμάτων, οι εφοπλιστές άρχισαν να διώχνουν από τα πλοία τους Ελληνες ναυτεργάτες. Πρωτοστατούν Λάτσης, Αλαφούζος, Εμπειρίκος. Με αγώνες απαντούν ναυτεργατικά σωματεία

Αρχισε ο διωγμός των Ελλήνων ναυτεργατών από τα πλοία! Οι εφοπλιστές ντε φάκτο, δηλαδή χωρίς καν να περιμένουν την αναμενόμενη επίσημη επικύρωση των προκλητικών τους αξιώσεων από την κυβέρνηση, αλλά και ξεμπροστιάζοντας το περιεχόμενο του... "διαλόγου" που υποτίθεται ότι βρίσκεται σε εξέλιξη, άρχισαν να πετούν από τα πλοία τους Ελληνες ναυτεργάτες και να τους αντικαθιστούν από χαμηλόμισθους ανασφάλιστους αλλοδαπούς!Τη σημαία της εφοπλιστικής επέλασης κρατούν οι Λάτσης,Αλαφούζος και Εμπειρίκος!

Ο Λάτσης έδιωξε από το δεξαμενόπλοιό του ΠΑΡΙΣ 2 9 Ελληνες ναυτεργάτες, τους οποίους αντικατέστησε με αλλοδαπούς χαμηλόμισθους, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες αναμένεται να διώξει και τους Ελληνες ναυτεργάτες που υπηρετούν στο πλοίο του ΜΑΡΙΑΝΝΑ 9!Το γεγονός κατήγγειλε χτες ηΠανελλήνια Ενωση Κατωτέρων Πληρωμάτων Μηχανής "Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ" με παρέμβασή της στη Διεύθυνση Ναυτικής Εργασίας και όπως μας δήλωσε ο γραμματέας του ναυτεργατικού σωματείου Κώστας Ζούκας,"οι πληροφορίες μας αναφέρουν ότι θα παραμείνει μέσα ένας λιπαντής από το κατώτερο πλήρωμα, προκειμένου να εκπαιδεύσει τους αλλοδαπούς και στη συνέχεια θα απολυθεί και αυτός"!

Ο Εμπειρίκος,σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, ανακοίνωσε στο πλήρωμα του δεξαμενόπλοιού του ΚΙΜΩΛΟΣ,το οποίο επισκευάζεται στη Ζώνη Περάματος, ότι αναμένεται τις επόμενες μέρες να αντικαταστήσει με αλλοδαπούς τους λιπαντές ή και άλλες ειδικότητες της μηχανής, τους μαγείρους, τους ηλεκτρολόγους και έναν ανθυποπλοίαρχο! Σε ανάλογη ανακοίνωση προχώρησε και ο Αλαφούζος προς τους ναυτεργάτες που υπηρετούν στο δεξαμενόπλοιο ΝΗΣΟΣ ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ,το οποίο επίσης επισκευάζεται στο Πέραμα!

Την απάντηση στην εφοπλιστική επέλαση και στον αποπροσανατολιστικό "διάλογο" δίνουν τρία ναυτεργατικά σωματεία η Πανελλήνια Ενωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού,η Ενωση "Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ" και η Ενωση Πληρωμάτων Ρυμουλκών,ξεκινώντας αγωνιστικές κινητοποιήσεις. Την ερχόμενη Τετάρτη 14 του μήνα διοργανώνουν συγκέντρωση διαμαρτυρίας στις 10.30 το πρωί έξω από τα Γραφεία Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας.Την επόμενη μέρα 15 του μήνα διοργανώνουν πανναυτεργατική συγκέντρωση στη συμβολή της οδού ΙΙ Μεραρχίας με την Ακτή Μιαούλη,την οποία θα ακολουθήσει πορεία προς τα γραφεία της Ομοσπονδίας και στη συνέχεια στο υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας.

Σε κίνδυνο η ασφάλεια των ναυτεργατών

Η ικανοποίηση των εφοπλιστικών αξιώσεων πολλαπλασιάζει τους κινδύνους πρόκλησης ναυτικών τραγωδιών, επισημάνθηκε σε σύσκεψη που οργάνωσε χτες η ΠΕΜΕΝ

Η ικανοποίηση των εφοπλιστικών απαιτήσεων για τη μείωση των Ελλήνων ναυτεργατών και τη μετατροπή της ελληνικής σημαίας σε σημαία ευκαιρίας, θα πολλαπλασιάσει τον κίνδυνο πρόκλησης ναυτικών τραγωδιών ανάλογων με αυτή του τσιμεντοφόρου ΔΥΣΤΟΣ,αφού έρχεται να προστεθεί στο γερασμένο στόλο, στους υποτυπώδεις ελέγχους, αλλά και στην επικίνδυνη λειτουργία του "Ελληνικού Νηογνώμονα".

Οι επισημάνσεις αυτές έγιναν κατά τη διάρκεια σύσκεψης που διοργάνωσε χτες το πρωί η Πανελλήνια Ενωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού για τα ναυτικά ατυχήματα. Στη σύσκεψη συμμετείχαν "Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ",η Ενωση Πληρωμάτων Ρυμουλκών,η Ενωση Ναυτών,εκπρόσωποι σωματείων συνταξιούχων Πλοιάρχων,Μηχανικών,ΙΚΑ και ΤΕΒΕ,ο γραμματέας της Οργάνωσης Πειραιά του ΚΚΕ, Σήφης Κωτσαντής,ο Βαγγέλης Ξένος, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ και ο κ. Σαραντίδης, εκπρόσωπος του ΣΥΝ.

"Στόχος μας είναι να λάμψει η αλήθεια για το ΔΥΣΤΟΣ και να τιμωρηθούν οι υπεύθυνοι. Να αναδειχτεί πολύπλευρα το πρόβλημα των ναυτικών ατυχημάτων", επισήμανε ο πρόεδρος της ΠΕΜΕΝ, Θανάσης Σταματόπουλος.Αποκάλυψε μάλιστα ότι πληροφορίες της Ενωσης αναφέρουν πως η πλοιοκτήτρια εταιρία του ΔΥΣΤΟΣ, ΑΓΕΤ - ΗΡΑΚΛΗΣ,απέλυσε όσους συγγενείς των πνιγμένων εργάζονταν σε πλοία της εταιρίας και τους επαναπροσέλαβε με καινούριους όρους και με την προϋπόθεση ότι θα κρατήσουν τα στόματα κλειστά σε ό,τι αφορά την άθλια κατάσταση στην οποία βρίσκεται ο στόλος της εταιρίας!

Οι προτάσεις για την προστασία της ζωής των ναυτεργατών, που αναδείχτηκαν στη διάρκεια της συζήτησης, αφορούν στην κατάργηση των εγκριτικών πράξεων και καθιέρωση του δημόσιου χαρακτήρα του "Ελληνικού Νηογνώμονα". Επίσης, να αναβαθμιστεί ο ρόλος της Επιθεώρησης Εμπορικών Πλοίων και να καθιερωθεί ο ρόλος του συνδικαλιστικού κινήματος στις επιθεωρήσεις των πλοίων. Η εγγραφή του πλοίου στο νηολόγιο να καθορίζεται από την ηλικία του και να επεκταθεί η απαγόρευση απόπλου λόγω θαλασσοταραχής και στα φορτηγά πλοία. Ιδιαίτερα τονίστηκε η ανάγκη να σπάσουν τα στεγανά που υπάρχουν στις έρευνες για τους υπεύθυνους των ναυτικών ατυχημάτων και να υπάρξει πλήρης διαφάνεια, η οποία πρέπει να συνοδευτεί με τη συμμετοχή της ΠΕΜΕΝ στο Ανακριτικό Συμβούλιο Ναυτικών Ατυχημάτων.

Τελευταίο ταξίδι για τον Μ. Γαβαλά

Ο 37χρονος ανθυποπλοίαρχος βρήκε χτες τραγικό θάνατο στο πλοίο "ΑΡΚΑΔΙΑ"

ΗΡΑΚΛΕΙΟ (του ανταποκριτή μας).-

Το τελευταίο ταξίδι ήταν το χτεσινό για τον 37χρονο ανθυποπλοίαρχο του επιβατηγού πλοίου "Αρκαδία",Μιχάλη Γαβαλά,πατέρα ενός παιδιού, που βρήκε τραγικό θάνατο, όταν κατά την πρόσδεση του πλοίου στο λιμάνι του Ηρακλείου έσπασε ο κάβος, εκτοξεύτηκε το ράουλο και τον χτύπησε στο κεφάλι! Το τραγικό δυστύχημα συνέβη στις 8.15 πμ, όταν ο Μιχάλης Γαβαλάς βρισκόταν στο κατάστρωμα και συντόνιζε τις εργασίες πρόσδεσης του πλοίου. Ο άτυχος ναυτεργάτης, μεταφέρθηκε επειγόντως στο "Βενιζέλειο" Νοσοκομείο Ηρακλείου, όπου απλά διαπιστώθηκε ο θάνατός του. Δίπλα στον ανθυποπλοίαρχο ήταν και ένας ναύτης, ο 36χρονος Γιώργος Χάλαρης που τραυματίστηκε ελαφρά, αλλά έπαθε ισχυρό σοκ.

Ο λιμενάρχης Ηρακλείου, Γιώργος Περάκης, απέφυγε να δώσει συγκεκριμένες απαντήσεις για τα αίτια του δυστυχήματος. "Οι παράμετροι είναι πολλοί", είπε και διευκρίνισε ότι παίζει ρόλο ο τρόπος που δέθηκε ο κάβος, η παλαιότητά του, η ένταση του ανέμου και ο τρόπος χειρισμού. Ο πλοίαρχος του "Αρκαδία", Βαγγέλης Παναγιωτάκης,ισχυρίστηκε ότι "σε μια ξαφνική κατεβασιά του ανέμου, κόπηκε το ράουλο και χωρίς κανείς να προλάβει να δει τι έγινε έπεσε νεκρός". Ο ίδιος υποστήριξε ότι ο κάβος και το ράουλο ήταν καινούρια. Ομως το "Αρκάδια" - κάτι που φάνηκε και από τα υπόλοιπα φθαρμένα καραβόσχοινα - που ανήκει στην εταιρία "ΑΤΤΙΚΑ", είναι από τα πλοία εκείνα που μπορούν να χαρακτηριστούν ως σαπιοκάραβα.

Μείωση συντάξεων στο Δημόσιο

Αποκαλυπτική παραδοχή του υφυπουργού Οικονομικών

Μικρότερες συντάξεις θα πάρει η συντριπτική πλειοψηφία των δημοσίων υπαλλήλων που θα βγουν στη σύνταξη από 1ης Γενάρη του '97, ως αποτέλεσμα της εφαρμογής του νέου μισθολογίου. Το γεγονός αυτό, το οποίο πρόσφατα είχε αποκαλύψει η εφημερίδα μας, ουσιαστικά επιβεβαίωσε χτες ο υφυπουργός Οικονομικών, Ν. Χριστοδουλάκης,σε συνάντηση που είχε με αντιπροσωπεία της ΑΔΕΔΥ, της Ομοσπονδίας και των σωματείων συνταξιούχων δημοσίων υπαλλήλων.

"Υπάρχουν μειώσεις στις συντάξεις, αλλά δεν είναι στο εύρος που λέτε",παραδέχτηκε ο υπουργός, ο οποίος αρνήθηκε οποιαδήποτε δέσμευση για διορθωτικές ρυθμίσεις.

Οπως είχε αποκαλύψει ο "Ρ", η μείωση αφορά τη συντριπτική πλειοψηφία και κυμαίνεται από μερικές χιλιάδες ως και 20.000 δραχμές.Μόνο για όσους έχουν υπηρεσία από 31 χρόνια και άνω δε θα υπάρξουν μειώσεις ή θα υπάρξουν και κάποιες αυξήσεις.

Ο υφυπουργός ανακοίνωσε επίσης πως ετοιμάζεται νομοσχέδιο για την προσαρμογή των συντάξεων, αυτών που έχουν συνταξιοδοτηθεί πριν την εφαρμογή του νέου μισθολογίου, το οποίο θα τους δοθεί μέσα σε 10 μέρες προκειμένου να κάνουν παρατηρήσεις.

Τελευταίο ταξίδι για τον Μ. Γαβαλά

Ο 37χρονος ανθυποπλοίαρχος βρήκε χτες τραγικό θάνατο στο πλοίο "ΑΡΚΑΔΙΑ"

ΗΡΑΚΛΕΙΟ (του ανταποκριτή μας).-

Το τελευταίο ταξίδι ήταν το χτεσινό για τον 37χρονο ανθυποπλοίαρχο του επιβατηγού πλοίου "Αρκαδία",Μιχάλη Γαβαλά,πατέρα ενός παιδιού, που βρήκε τραγικό θάνατο, όταν κατά την πρόσδεση του πλοίου στο λιμάνι του Ηρακλείου έσπασε ο κάβος, εκτοξεύτηκε το ράουλο και τον χτύπησε στο κεφάλι! Το τραγικό δυστύχημα συνέβη στις 8.15 πμ, όταν ο Μιχάλης Γαβαλάς βρισκόταν στο κατάστρωμα και συντόνιζε τις εργασίες πρόσδεσης του πλοίου. Ο άτυχος ναυτεργάτης, μεταφέρθηκε επειγόντως στο "Βενιζέλειο" Νοσοκομείο Ηρακλείου, όπου απλά διαπιστώθηκε ο θάνατός του. Δίπλα στον ανθυποπλοίαρχο ήταν και ένας ναύτης, ο 36χρονος Γιώργος Χάλαρης που τραυματίστηκε ελαφρά, αλλά έπαθε ισχυρό σοκ.

Ο λιμενάρχης Ηρακλείου, Γιώργος Περάκης, απέφυγε να δώσει συγκεκριμένες απαντήσεις για τα αίτια του δυστυχήματος. "Οι παράμετροι είναι πολλοί", είπε και διευκρίνισε ότι παίζει ρόλο ο τρόπος που δέθηκε ο κάβος, η παλαιότητά του, η ένταση του ανέμου και ο τρόπος χειρισμού. Ο πλοίαρχος του "Αρκαδία", Βαγγέλης Παναγιωτάκης,ισχυρίστηκε ότι "σε μια ξαφνική κατεβασιά του ανέμου, κόπηκε το ράουλο και χωρίς κανείς να προλάβει να δει τι έγινε έπεσε νεκρός". Ο ίδιος υποστήριξε ότι ο κάβος και το ράουλο ήταν καινούρια. Ομως το "Αρκάδια" - κάτι που φάνηκε και από τα υπόλοιπα φθαρμένα καραβόσχοινα - που ανήκει στην εταιρία "ΑΤΤΙΚΑ", είναι από τα πλοία εκείνα που μπορούν να χαρακτηριστούν ως σαπιοκάραβα.

Μείωση συντάξεων στο Δημόσιο

Αποκαλυπτική παραδοχή του υφυπουργού Οικονομικών

Μικρότερες συντάξεις θα πάρει η συντριπτική πλειοψηφία των δημοσίων υπαλλήλων που θα βγουν στη σύνταξη από 1ης Γενάρη του '97, ως αποτέλεσμα της εφαρμογής του νέου μισθολογίου. Το γεγονός αυτό, το οποίο πρόσφατα είχε αποκαλύψει η εφημερίδα μας, ουσιαστικά επιβεβαίωσε χτες ο υφυπουργός Οικονομικών, Ν. Χριστοδουλάκης,σε συνάντηση που είχε με αντιπροσωπεία της ΑΔΕΔΥ, της Ομοσπονδίας και των σωματείων συνταξιούχων δημοσίων υπαλλήλων.

"Υπάρχουν μειώσεις στις συντάξεις, αλλά δεν είναι στο εύρος που λέτε",παραδέχτηκε ο υπουργός, ο οποίος αρνήθηκε οποιαδήποτε δέσμευση για διορθωτικές ρυθμίσεις.

Οπως είχε αποκαλύψει ο "Ρ", η μείωση αφορά τη συντριπτική πλειοψηφία και κυμαίνεται από μερικές χιλιάδες ως και 20.000 δραχμές.Μόνο για όσους έχουν υπηρεσία από 31 χρόνια και άνω δε θα υπάρξουν μειώσεις ή θα υπάρξουν και κάποιες αυξήσεις.

Ο υφυπουργός ανακοίνωσε επίσης πως ετοιμάζεται νομοσχέδιο για την προσαρμογή των συντάξεων, αυτών που έχουν συνταξιοδοτηθεί πριν την εφαρμογή του νέου μισθολογίου, το οποίο θα τους δοθεί μέσα σε 10 μέρες προκειμένου να κάνουν παρατηρήσεις.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ