Κατά τους αστούς, ο Δεκέμβρης ήταν μια «κομμουνιστική στάση» και μια επιλογή «εθνικού διχασμού»! Κατά τους οπορτουνιστές, που συνηθίζουν να ασελγούν επί των λαϊκών αγώνων που υπερβαίνουν το αστικό πλαίσιο, ο Δεκέμβρης ήταν ένας ακατανόητος τυχοδιωκτισμός!
Ο Δεκέμβρης κατατάσσεται αμετάκλητα στις μεγάλες ώρες της ταξικής πάλης στην Ελλάδα, στις κορυφαίες φάσεις της πορείας του λαϊκού μας κινήματος, κατά τον εικοστό αιώνα.
Οσα κι αν γραφτούν εναντίον του Δεκέμβρη, κατευθυνόμενα ή ανιστόρητα, θα μένει ζωντανό το πύρινο σύνθημα του πανό της ιστορικής φωτογραφίας: ΟΤΑΝ Ο ΛΑΟΣ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΟΝ ΚΙΝΔΥΝΟ ΤΗΣ ΤΥΡΑΝΝΙΑΣ, ΔΙΑΛΕΓΕΙ `Η ΤΙΣ ΑΛΥΣΙΔΕΣ `Η ΤΑ ΟΠΛΑ.
Ενενήντα χρόνια συμπληρώνονται φέτος από την ίδρυση της πρώτης κρατικής σχολής κινηματογράφου στον κόσμο, του θρυλικού «Παν-σοβιετικού Κρατικού Ινστιτούτου Κινηματογραφίας» της ΕΣΣΔ. Οι παρακαταθήκες του αποτελούν σημαντικό εργαλείο σκέψης και δράσης και για τις σημερινές γενιές κινηματογραφιστών.
H ζωγραφική του είναι «ποίηση, φαντασία, χρώμα, ρυθμός, μουσική». Περισσότερα από 400 έργα του σημαντικού Καταλανού καλλιτέχνη εκτίθενται στη Θεσσαλονίκη έως τις 5 Φλεβάρη.
Η αίσθηση που πλέον κυριαρχεί είναι ότι δε διαγωνίζονται εθνικές ομάδες αλλά πολυεθνικές εταιρείες.
Η επεξεργασία από ειδικά νευρικά κυκλώματα των σημάτων, που φτάνουν μέσω του οπτικού νεύρου στον εγκέφαλο, επιτρέπει μια συνεχή και σχετικά σταθερή εικόνα του γύρω κόσμου, παρότι τα μάτια κάνουν απότομες κινήσεις.