ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 26 Ιούνη 2009
Σελ. /32
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΔΕΗ
Στο «κατώφλι» τα νέα ακριβότερα τιμολόγια

Κυβέρνηση και ΔΕΗ έτοιμοι να προχωρήσουν στην επιβολή της «νέας τάξης» στα τιμολόγια του ρεύματος. Πλάτες από τη ΓΕΝΟΠ - ΔΕΗ υπέρ του ...«υγιούς ανταγωνισμού»

Τη νέα αντιλαϊκή τιμολογιακή πραγματικότητα στο ηλεκτρικό ρεύμα, που σύντομα θα χτυπήσει με σφοδρότητα τις τσέπες των λαϊκών νοικοκυριών, προανήγγειλαν χτες κυβέρνηση και διοίκηση της ΔΕΗ, στη Γενική Συνέλευση της επιχείρησης, με τη ΓΕΝΟΠ - ΔΕΗ να υπερθεματίζει υπέρ του «υγιούς ανταγωνισμού», μέσω του προέδρου της, Ν. Φωτόπουλου.

Ο υπουργός Ανάπτυξης, Κ. Χατζηδάκης, ανακοίνωσε ότι προσδιορίστηκε το κόστος των Υπηρεσιών Κοινής Ωφέλειας (ΥΚΩ) για το 2008 (500 εκατ. ευρώ), αλλά και τα τέλη χρέωσης, μεταφοράς και διανομής της ηλεκτρικής ενέργειας. Στη βάση αυτών των ρυθμίσεων, στελέχη της ΔΕΗ δήλωναν ότι μέσα σε ένα μήνα θα μπορέσει η επιχείρηση να εκδώσει τα νέα, «διακριτά» τιμολόγια. Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΗ, Τ. Αθανασόπουλος, ανακοίνωσε επίσης ότι η ΔΕΗ θα προτείνει άμεσα στην κυβέρνηση νέα τιμολόγια ρυθμιστικού ελέγχου «για την άρση των στρεβλώσεων μεταξύ και εντός των τιμολογίων, ώστε ο ανταγωνισμός στη λιανική αγορά να αναπτυχθεί σε υγιείς βάσεις», ενώ θα ζητήσει και μείωση του αριθμού των τιμολογίων, την ίδια ώρα που εκτιμά για το 2009 κέρδη προ φόρων ύψους 531 εκατ. ευρώ!

Πρακτικά, η διακριτή τιμολόγηση είναι το επόμενο βήμα στην «απελευθέρωση» της αγοράς, εφαλτήριο για την εκτίναξη των τιμών, οι οποίες δε θα εξαρτώνται αποκλειστικά από τις αποφάσεις της εκάστοτε κυβέρνησης, αλλά και από «αντικειμενικά» δεδομένα, που θα εξυπηρετούν όλους τους «παίκτες», καθώς ο όποιος ανταγωνισμός τους θα ξεκινά από ψηλά. Ολες οι εταιρείες θα έχουν μια συγκεκριμένη - ίδια - χρέωση για τα κόστη μεταφοράς, διανομής, ΥΚΩ. Ο ανταγωνισμός τους θα γίνεται στη συνέχεια με βάση το κόστος παραγωγής και το κέρδος που επιδιώκουν. Στο πεδίο αυτό η ΔΕΗ θεωρεί ότι μπορεί να συναγωνιστεί τους ξένους ενεργειακούς κολοσσούς και τους ντόπιους συνεργάτες τους. Ωστόσο, διακριτό τιμολόγιο σημαίνει ανάδειξη του μετοχικού κέρδους σε εύλογη και νόμιμη απαίτηση.

Παρ' όλα αυτά, η διοίκηση της ΔΕΗ ζητά τον επιπρόσθετο «εξορθολογισμό» των τιμολογίων με σκοπό να αμβλυνθούν οι σημερινές αποκλίσεις τους από το κόστος παραγωγής. Στη διαδικασία αυτή, κάποιων οι χρεώσεις θα αυξηθούν και κάποιων θα μειωθούν, έλεγε χτες στέλεχος της ΔΕΗ. Αντίθετα, ο πρόεδρος της ΔΕΗ, απαντώντας σε σχετική ερώτηση, είπε ότι δε θα υπάρξουν νέες επιβαρύνσεις, κάτι που μπορεί να προκύψει αριθμητικά - πλασματικά, με τη θέσπιση «κοινωνικού» και χαμηλότερου τιμολογίου για ένα τμήμα των νοικοκυριών με πολύ χαμηλές καταναλώσεις και υπερχρέωση των υπόλοιπων, ώστε το τελικό άθροισμα να παραμείνει ίδιο. Αλλά όχι με ίδιες τιμές για όλους. Ενδεικτικά, ο Τ. Αθανασόπουλος δήλωσε τον Οκτώβρη του 2008 ότι «από τις 32 κατηγορίες τιμολογίων μόνο οι 4 καλύπτουν το κόστος, ενώ οι τιμές που προκύπτουν από τα τιμολόγια των υπόλοιπων κατηγοριών είναι σήμερα χαμηλότερες από το κόστος».

Ανάλογη ήταν και η τοποθέτηση του προέδρου της ΓΕΝΟΠ ΔΕΗ στη χτεσινή συνέλευση, ο οποίος μίλησε για «στημένο παιχνίδι» κυβέρνησης - ιδιωτών σε βάρος της ΔΕΗ. Κι ενώ κατακεραύνωσε την κυβέρνηση για την πολιτική της υπέρ των ιδιωτών με πραγματικά παραδείγματα για την οριακή τιμή του συστήματος, το ρόλο του ομίλου ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ, τις καθυστερήσεις και αναβολές σε διαγωνισμούς, τη ΓΕΚ - ΤΕΡΝΑ και άλλα, δε βρήκε να πει τίποτα για τις νέες εξελίξεις στην τιμολόγηση. Μίλησε κι αυτός για τα 4 - 5 τιμολόγια που είναι κερδοφόρα μόνο και μόνο για να καταγγείλει ότι οι ιδιώτες αρπάζουν τους πελάτες αυτούς από τη ΔΕΗ και να τονίσει προς την κυβέρνηση: «Βρείτε άλλο τρόπο. Οχι στην καμπούρα της ΔΕΗ γιατί η ΔΕΗ είναι πλέον μια εταιρεία εισηγμένη στο χρηματιστήριο και με δεκάδες κολοσσούς απέναντί της».

ΔΕΣΚ - ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΩΝ
Κατηγορηματικό «Οχι» στο σχέδιο για τον ΟΣΕ

Σε αγώνα για την ανατροπή της πολιτικής που εμπορευματοποιεί - ιδιωτικοποιεί τον ελληνικό σιδηρόδρομο, καλούν τα στελέχη της παράταξης τους σιδηροδρομικούς και όλους τους εργαζόμενους

Να απορρίψουν τα μέτρα της κυβέρνησης για τον ελληνικό σιδηρόδρομο και να αντιπαλέψουν στο σύνολό της την αντιλαϊκή - αντεργατική κυβερνητική πολιτική, καλεί τους σιδηροδρομικούς η Δημοκρατική Ενωτική Συνδικαλιστική Κίνηση Σιδηροδρομικών (ΔΕΣΚ).

Σε ανακοίνωση που εξέδωσε η παράταξη, υπογραμμίζεται ότι το σχέδιο που ανακοίνωσε η κυβέρνηση για τον ΟΣΕ, περιέχει ένα πλέγμα αυταρχικών - αντιλαϊκών μέτρων, τα οποία πλήττουν στο σύνολό τους τα λαϊκά στρώματα και τους εργαζόμενους στον Οργανισμό. Τα στελέχη της ΔΕΣΚ επισημαίνουν ότι το σχέδιο αυτό είναι κομμένο και ραμμένο στα μέτρα των ειλημμένων αποφάσεων της ΕΕ, με τη σύμφωνη γνώμη των ελληνικών κυβερνήσεων (ΝΔ σήμερα, ΠΑΣΟΚ παλαιότερα) για την παράδοση και των σιδηροδρομικών υποδομών στο ιδιωτικό κεφάλαιο. Ειδικότερα για το «πρόγραμμα μισθωτής εφεδρείας», τονίζουν ότι ουσιαστικά πρόκειται για απολύσεις 3.000 εργαζομένων στον ΟΣΕ την επόμενη 5ετία.

Στην ανακοίνωση της ΔΕΣΚ, μεταξύ άλλων, υπογραμμίζεται ότι η κυβέρνηση με το σχέδιο που δημοσιοποίησε, προχωρά:

  • Στη μετατροπή των σιδηροδρομικών μεταφορών σε πανάκριβο εμπόρευμα, με την επιβολή υπέρογκων αυξήσεων στα εισιτήρια από την 1η Αυγούστου 2009, οι οποίες σταδιακά φτάνουν στο 135%.
  • Στην περικοπή - κατάργηση δρομολογίων που κρίνονται «ζημιογόνα», καθορίζοντας έτσι τη λειτουργία του σιδηρόδρομου μόνο με κερδοσκοπικά κριτήρια και όχι με βάση την κάλυψη των πραγματικών κοινωνικών αναγκών.
  • Στην ιδιωτικοποίηση συνολικά του ελληνικού σιδηρόδρομου, παραχωρώντας κάθε μορφή δραστηριότητας είτε απευθείας στους ιδιώτες είτε μέσω ΣΔΙΤ (Συμπράξεις Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα).
  • Στο ξεπούλημα της ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ, την οποία παραδίδει για πολυετή εκμετάλλευση στα ιδιωτικά κεφάλαια.

Η ΔΕΣΚ καλεί τους σιδηροδρομικούς και συνολικά όλους τους εργαζόμενους, να πουν «όχι» στην εμπορευματοποίηση - ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ, να αγωνιστούν για την ανατροπή αυτής της πολιτικής και να διεκδικήσουν αγωνιστικά, σιδηρόδρομο 100% δημόσιο, που θα αποτελεί λαϊκή περιουσία, θα υπόκειται σε εργατικό έλεγχο και θα είναι ενταγμένος σε έναν ενιαίο δημόσιο φορέα μεταφορών και συγκοινωνιών στην υπηρεσία των αναγκών του λαού.

Οι ΔΑΚΕ - ΠΑΣΚΕ

Την ίδια ώρα, η πλειοψηφία ΔΑΚΕ - ΠΑΣΚΕ της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ), η οποία «έβαλε πλάτη» όλα αυτά τα χρόνια, για να εφαρμοστούν χωρίς κραδασμούς τα αντεργατικά - αντιλαϊκά μέτρα στον ΟΣΕ, αν και εμφανίζεται να «απορρίπτει κατηγορηματικά» τα κυβερνητικά σχέδια, εντούτοις εξακολουθεί να τηρεί στάση αναμονής και να παραπέμπει τις όποιες αποφάσεις της μετά από τη νέα συνάντηση που θα επιδιώξει να έχει με τον υπουργό Μεταφορών - Επικοινωνιών. Με τη στάση αυτή, ουσιαστικά η πλειοψηφία της ΠΟΣ αποπροσανατολίζει τους εργαζόμενους, καλλιεργώντας τους ταυτόχρονα την αυταπάτη ότι μπορεί δήθεν κάτι ν' αλλάξει αν υπάρξει και νέα συνάντηση με τον υπουργό. Επισημαίνεται ότι όλα αυτά τα χρόνια, με απαρχή το 1996 που η τότε κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ άρχισε να ιδρύει τις πρώτες θυγατρικές εταιρείας στον ΟΣΕ, η ίδια πλειοψηφία, αλλά αντεστραμένη (ΠΑΣΚΕ - ΔΑΚΕ) στην ΠΟΣ, όχι μόνο στήριξε όλες τις κυβερνητικές πολιτικές στον ελληνικό σιδηρόδρομο, αλλά συνέβαλε επιπλέον και αποφασιστικά στη λειτουργία των θυγατρικών, με τη συμμετοχή εκπροσώπων τους στα διοικητικά συμβούλια. Ταυτόχρονα, οι δυνάμεις αυτές, υιοθέτησαν πλήρως την πολιτική της ΕΕ και των ελληνικών κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ - ΝΔ για το διαχωρισμό της υποδομής από την εκμετάλλευση. Εξέλιξη - προάγγελο της ιδιωτικοποίησης, καθώς ο διαχωρισμός αυτός είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την είσοδο ιδιωτών στην εκμετάλλευση της σιδηροδρομικής υποδομής. Τέλος, οι παρατάξεις ΠΑΣΚΕ - ΔΑΚΕ συναίνεσαν πλήρως και στη μείωση του προσωπικού, το οποίο από 12.000 το 1996, μειώθηκε σε 7.000 σήμερα και τώρα η κυβέρνηση της ΝΔ επιδιώκει να το πάει σχεδόν στο μισό με τη «μισθωτή εφεδρεία»!

ΠΑΜΕ
Μας αφορά όλους!

Ανακοίνωση - καταγγελία της Εκτελεστικής Επιτροπής

Βαθιά αντιλαϊκό, αυταρχικό και αντεργατικό σχέδιο που χτυπάει συνολικά την εργατική τάξη και τα λαϊκά στρώματα, χαρακτηρίζει η Εκτελεστική Γραμματεία του ΠΑΜΕ το κυβερνητικό σχέδιο για τον ΟΣΕ και, με αφορμή τις κυβερνητικές ανακοινώσεις, πραγματοποιεί την Τρίτη 30 του Ιούνη στις 10.00 το πρωί παράσταση διαμαρτυρίας στο υπουργείο Μεταφορών.

Στη σχετική ανακοίνωση σημειώνεται ότι «το ΠΑΜΕ καλεί τους εργαζόμενους να βγάλουν συμπεράσματα. Αυτή είναι η αντιλαϊκή πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων που αποφασίζει η Ευρωπαϊκή Ενωση, η ΝΔ, το ΠΑΣΟΚ και τα άλλα κόμματα του ευρωμονόδρομου. Αυτήν την πολιτική υλοποιούν εναλλάξ στη χώρα μας οι κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ. Η στρατηγική τους είναι ενιαία και ο κοινός τους στόχος καθαρός. Η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ με την εφαρμογή της πολιτικής των ιδιωτικοποιήσεων και των αντεργατικών ανατροπών θέλουν να εξυπηρετήσουν την ανάπτυξη της κερδοφορίας και της ανταγωνιστικότητας του κεφαλαίου σε βάρους του λαού. Ολα τα άλλα που λένε για εξυγίανση των πρώην ΔΕΚΟ είναι προσχήματα για να ξεγελάσουν τους εργαζόμενους. Η ουσία είναι ότι παραδίδουν όλους τους στρατηγικούς τομείς της οικονομίας βορά στο μεγάλο κεφάλαιο και μετατρέπουν όλα τα λαϊκά αγαθά σε πανάκριβα εμπορεύματα. Ετσι κάνουν με τις τηλεπικοινωνίες, με το ρεύμα, με το νερό, με τις συγκοινωνίες. Αυτό κάνουν σήμερα με τον ελληνικό σιδηρόδρομο».

Και η ανακοίνωση συνεχίζει:

«Το ΠΑΜΕ καλεί τους εργαζόμενους σε συναγερμό - ξεσηκωμό. Η ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ μας αφορά όλους. Καλεί το σύνολο της εργατικής τάξης να γυρίσει την πλάτη σε ΠΑΣΟΚ, ΝΔ, ΕΕ. Να γυρίσει την πλάτη στις συμβιβασμένες ηγεσίες των ΠΑΣΚΕ, ΔΑΚΕ που βοήθησαν και βοηθούν να περάσει και να υλοποιηθεί αυτή η βάρβαρη πολιτική. Να ξεπεράσουν την ηγεσία της Αυτόνομης Παρέμβασης (ΣΥΝ) που συμφωνεί και επικροτεί την πολιτική της ΕΕ. Οι εργαζόμενοι ένα δρόμο έχουν μπροστά τους. Να συσπειρωθούν με το ΠΑΜΕ και να οργανώσουν τον αγώνα τους. Να οργανώσουν την πάλη τους από τα κάτω, στους χώρους δουλειάς. Να στήσουν επιτροπές, πυρήνες αντίστασης παντού. Να συγκρουστούν με την αντιλαϊκή πολιτική. Να επιβάλουν με την πάλη τους:

Καμία αύξηση στα εισιτήρια, καμιά απόλυση εργαζόμενου, απόκρουση της ιδιωτικοποίησης του ΟΣΕ. Να οργανώσουν αποφασιστικά την πάλη τους με πνεύμα αντεπίθεσης για την ανατροπή αυτής της πολιτικής και για διεκδίκηση των σύγχρονων αναγκών τους. Να διεκδικήσουν το δικαίωμά τους για αποκλειστικά δημόσιο, φθηνό και ασφαλή σιδηρόδρομο με εργαζόμενους με σταθερή εργασία και πλήρη δικαιώματα. Ενα σιδηρόδρομο που θα έχει αποκλειστικό κριτήριο την ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ