Παρασκευή 24 Οχτώβρη 2014
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Θέλουν φοροελαφρύνσεις

Η «Ενωση Επιχειρηματιών» προτείνει στην κυβέρνηση σχέδιο για μείωση των φόρων των επιχειρήσεων. Κάνει λόγο για φόρο 10% στα έξτρα κέρδη τους και εκτιμά ότι θα φέρει σημαντικά οφέλη σε ανάπτυξη, απασχόληση, θα είναι κίνητρο για επενδύσεις, αφού θα μειωθεί η φορολογική επιβάρυνση των επιχειρήσεων, αλλά δε θα μειωθούν τα φορολογικά έσοδα, ούτε θα αυξηθούν για κάποια άλλη κοινωνική ομάδα. Ποιο είναι το σχέδιο; Να οριστούν από την κυβέρνηση ως «εξτρά κέρδη» αυτά που είναι πάνω από τα κέρδη της κάθε επιχείρησης το 2008-2009, δηλαδή προ κρίσης, ή το έτος με το υψηλότερο κέρδος της επιχείρησης, των τελευταίων πέντε ετών. Ετσι, είτε με το ένα, είτε με το άλλο κριτήριο, να φορολογούνται με 26% αυτού του ύψους τα κέρδη, ενώ τα πάνω απ' αυτό το σημείο να φορολογούνται μόνο με 10%. («Τα Νέα», 23/10/2014). Διεκδίκηση καραμπινάτης φοροελάφρυνσης κερδών που ανοίγει το δρόμο για μεγαλύτερες φοροελαφρύνσεις, την ώρα που τα λαϊκά νοικοκυριά έχουν γονατίσει από τους φόρους. Η άποψη ότι δε θα μειωθούν τα φορολογικά έσοδα και ότι δε θα πληρώσει άλλη κοινωνική ομάδα, είναι «υπόθεση στον αέρα». Οπως και να έχει, για την ανακούφιση του λαού απαιτείται ακριβώς το αντίθετο. Γενναίες φοροαπαλλαγές στο λαϊκό εισόδημα, γενναία φορολογία στο κεφάλαιο.

Με τη θεωρία «των άκρων» στην πρώτη γραμμή

Είπε στην ομιλία του στο Ευρωκοινοβούλιο ο Γιούνκερ: «Οι πολίτες χάνουν την πίστη τους, οι εξτρεμιστές της αριστεράς και της δεξιάς δημιουργούν προσκόμματα στο έργο μας και οι ανταγωνιστές μας επωφελούνται. Είναι πλέον καιρός να δώσουμε νέα πνοή στο ευρωπαϊκό σχέδιο. Εάν θέλουμε να διαδραματίσουμε κάποιο ρόλο στο μέλλον, πρέπει να αναλάβουμε δράση τώρα. Από εμάς εξαρτάται να διασφαλίσουμε ότι το αποτύπωμα του ευρωπαϊκού κοινωνικού μοντέλου θα είναι εμφανές σε ό,τι κάνουμε. Διότι η Ευρώπη είναι η ασπίδα προστασίας για όλους εμάς που μπορούμε να θεωρούμε τη θαυμαστή αυτή ήπειρο σπίτι μας. Σας καλώ σε ένα νέο ξεκίνημα για την Ευρώπη». Με την επικίνδυνη αντιδραστική θεωρία των «δύο άκρων» στην πρώτη γραμμή, το «νέο» ξεκίνημα για την ΕΕ του Γιούνκερ.

Το «κοινωνικό μοντέλο» της ΕΕ είναι γνωστό: Τεράστια φτώχεια, τεράστια ανεργία, αφού είναι προαπαιτούμενα ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας του κεφαλαίου. Το πολύ πολύ κανένα ψίχουλο σαν το ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα, να μειώσουν λιγάκι την πείνα τους οι εξαθλιωμένοι. Γι' αυτό, άλλωστε, παίρνουν τα μέτρα τους, ιδεολογικά και κατασταλτικά, με σημαία τη «θεωρία των δύο άκρων» με το στόχαστρο στραμμένο στο εργατικό κίνημα, στην ταξική πάλη. Ετσι κι αλλιώς, το «άλλο άκρο» είναι παιδί τους και το έχουν εφεδρεία ...γιατί όπου δεν πίπτει λόγος πίπτει ράβδος...

Υποκρισία...

Είπε, επίσης, ο Γιούνκερ: «Από την Ουκρανία ως τη Συρία, τη Μέση Ανατολή και τη Βόρεια Αφρική, η γειτονιά μας παραμένει ασταθής και ευμετάβλητη. Οι πολυάριθμοι πρόσφυγες που φθάνουν στα εξωτερικά σύνορα της Ευρώπης, αναζητώντας ένα καλύτερο μέλλον, μας υπενθυμίζουν ότι πρέπει να συνδυάσουμε την επίδειξη αλληλεγγύης με το αίτημα για ασφαλή σύνορα. Και οι διασυνοριακές απειλές κατά της υγείας, όπως η επιδημία του Εμπολα, δημιούργησαν στους πολίτες φόβους απόλυτα κατανοητούς. Δεν μπορούμε να παραβλέπουμε αυτά τα τεράστια προβλήματα, και δε θα το κάνουμε». Πράγματι, στις περιγραφές είναι πρώτοι. Ομως δεν είναι -και- η ΕΕ, που, ως διακρατική καπιταλιστική ένωση, με τις επεμβάσεις και τις παρεμβάσεις της για λογαριασμό των ευρωπαϊκών μονοπωλίων, αποτελεί έναν παράγοντα δημιουργίας αυτών των προβλημάτων; Τι ρόλο έπαιξε η ΕΕ στην Ουκρανία, στη Συρία, στο Ιράκ, στη Μ. Ανατολή, στη Βόρεια Αφρική;

Πίσω από τα υποτιθέμενα στεναχωρημένα λόγια «συμπόνιας και αλληλεγγύης», κρύβεται η προσπάθεια να αξιοποιηθούν τα αποτελέσματα αυτής της πολιτικής για μια νέα επίθεση σε βάρος των λαών. Υποκρισία...

Τα αεροδρόμια και τα κέρδη

«Πόσο μπορεί να επηρεαστεί το τουριστικό ρεύμα προς τη χώρα αν το κόστος των αερομεταφορών, μετά την ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων, κάνει ασύμφορη την άφιξη τουριστών; Πόσο θα επηρεαστεί η τουριστική βιομηχανία και οι συνδεδεμένοι με αυτήν τομείς; Νοιάζεται κανείς;». Αυτά έγραφε η «Αυγή» 22/10/2014, ως μερικά επιχειρήματα ενάντια στην ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων. Γιατί βεβαίως, εξετάζοντας την υπόθεση από την άποψη των καπιταλιστικών συμφερόντων, η απαίτηση για μεγάλη κερδοφορία των ιδιοκτητών των αεροδρομίων κατακτιέται βάζοντας μεγάλα τέλη στις αεροπορικές εταιρείες και μπορεί να πλήξει τον τουρισμό και τις αερομεταφορές. Αλλωστε τέτοια είναι η βάση των ενδοκαπιταλιστικών ανταγωνισμών. Ετσι, κατά τον ΣΥΡΙΖΑ, τα αεροδρόμια πρέπει να είναι κρατικής ιδιοκτησίας, για να έχουν φτηνά τέλη ακόμη και με ζημιές, σαν κρατικές εταιρείες, προκειμένου να ενισχύονται τα κέρδη των τουριστικοεπιχειρηματιών, των αερομεταφορών κλπ. «Κράτος στρατηγείο» το έλεγε το ΠΑΣΟΚ, «κράτος εργαλείο αναπτυξιακού σχεδιασμού», το λέει ο ΣΥΡΙΖΑ. Σιγά που νομίσατε ότι θέλει αεροδρόμια στην υπηρεσία των λαϊκών αναγκών...



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ