ΕΣΑΚ - ΔΕΕ
«Καλή χρονιά» με νικηφόρους αγώνες
Τρίτη 3 Σεπτέμβρη 2002

Αγωνιστικό κάλεσμα απευθύνει στους εκπαιδευτικούς για τη νέα σχολική χρονιά η ΕΣΑΚ - ΔΕΕ, που τους εύχεται «καλή χρονιά με νικηφόρους αγώνες», περιγράφοντας τις συνθήκες, μέσα στις οποίες γίνεται η έναρξη μιας σχολικής χρονιάς με παλιά και νέα προβλήματα.

Ιδιαίτερη αναφορά κάνει η ΕΣΑΚ - ΔΕΕ στο θέμα της αξιολόγησης, σημειώνοντας ότι «τρανταχτή απόδειξη για το τι εννοεί, όταν μιλά για αξιολόγηση η κυβέρνηση αποτελούν οι "κρίσεις" των στελεχών της εκπαίδευσης. Η "σφαγή" και το "μαγείρεμα" που έλαβαν χώρα κατά τη διάρκεια της "συνέντευξης", προκειμένου να "επιλεγούν" οι ημέτεροι, δεν αφήνουν καμία αμφιβολία ακόμη και στον πιο δύσπιστο. Ταυτόχρονα, δικαιώνουν με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο τη θέση της ΕΣΑΚ - ΔΕΕ για επιλογή στελεχών με 100% αντικειμενικά και μετρήσιμα κριτήρια, όπως και το κάλεσμα που απευθύναμε στους αιρετούς εκπροσώπους του κλάδου να μην πάρουν μέρος στο αλισβερίσι και να βάλουν παύλα στη συνέντευξη. Η δημιουργία υποταγμένων συνειδήσεων είναι το βασικό ιδεολογικό μέλημα της εκπαίδευσης και για την αποτελεσματικότητά του σε αυτό τον τομέα θα αξιολογείται το σχολείο. Εξ άλλου, στην ίδια κατεύθυνση κινείται και το προτεινόμενο σχέδιο "Σχολικού Κανονισμού"», σημειώνει η ΕΣΑΚ ΔΕΕ.

Η ΕΣΑΚ - ΔΕΕ επισημαίνει, για άλλη μια φορά, πως «εκείνο που απαιτείται σήμερα, με βάση τις σύγχρονες λαϊκές ανάγκες και απαιτήσεις, είναι η ουσιαστική χρηματοδότηση της δημόσιας εκπαίδευσης από τον κρατικό προϋπολογισμό, με τη χορήγηση του 15% των προβλεπόμενων δαπανών στην Παιδεία, η ουσιαστική - ποιοτική αναδιάρθρωση της εκπαίδευσης στην κατεύθυνση της διαμόρφωσης ολοκληρωμένων προσωπικοτήτων, σε αντιπαράθεση με τη λογική της στενής και ληξιπρόθεσμης κατάρτισης, της άτακτης και ανούσιας παροχής πληροφοριών που σήμερα κυριαρχεί. Η αντικατάσταση του σχολείου της στείρας απομνημόνευσης, της παπαγαλίας και του λειτουργικού αναλφαβητισμού, του σχολείου προθαλάμου των ΑΕΙ - ΤΕΙ, με το σχολείο της ουσιαστικής μόρφωσης και διαπαιδαγώγησης, το σχολείο της γενικής μόρφωσης με τον πολυτεχνικό χαρακτήρα, το Ενιαίο 12χρονο Βασικό Υποχρεωτικό Σχολείο για όλους, χωρίς φραγμούς και διακρίσεις, η κατάργηση της ιδιωτικής εκπαίδευσης και της παραπαιδείας». «Επιστημονική στήριξη χρειάζεται ο εκπαιδευτικός, αναπροσανατολισμό με βάση τις σύγχρονες λαϊκές ανάγκες απαιτεί το σχολείο», σημειώνει η ΕΣΑΚ -ΔΕΕ.

Αναφερόμενη στις πλειοψηφίες των εκπαιδευτικών ομοσπονδιών και τη στάση «συνενοχής» τους, η ΕΣΑΚ - ΔΕΕ καλεί «με αποφάσεις ΓΣ και ΔΣ, με Επιτροπές Αγώνα και Συντονιστικά, σε κοινό βηματισμό με τις ταξικές δυνάμεις στο υπόλοιπο συνδικαλιστικό κίνημα, να συνεχίσουμε τον αγώνα. Να μην επιτρέψουμε να υλοποιηθεί η αξιολόγηση, να συγκρουστούμε με την αντιλαϊκή πολιτική, να διεκδικήσουμε τα δικαιώματά μας, με βάση τις σύγχρονες ανάγκες μας. Η ταξική συσπείρωση, η μετωπική σύγκρουση με την αντιεκπαιδευτική και αντιλαϊκή πολιτική, η αποφασιστική ενίσχυση των ταξικών δυνάμεων στο συνδικαλιστικό κίνημα είναι μονόδρομος».

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Στους δρόμους οι εκπαιδευτικοί (2003-10-03 00:00:00.0)
Λέμε ΟΧΙ στο σχολείο της αγοράς (2003-09-30 00:00:00.0)
Συζητούν για απεργία στις 6 και 7 Οκτώβρη (2003-09-16 00:00:00.0)
Σήμερα στη Βουλή το τριπλό «έκτρωμα» (2002-01-08 00:00:00.0)
Στο στόχαστρο ο εκπαιδευτικός και το έργο του (2001-09-02 00:00:00.0)
«Υποκριτικό ενδιαφέρον για την ολυμπιακή ιδέα» (2001-01-19 00:00:00.0)