ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 3 Οχτώβρη 2012
Σελ. /32
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ «ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ»
Να μη συμπληρωθεί από κανέναν εκπαιδευτικό

Κάλεσμα του ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών για αγώνα ενάντια στην «αξιολόγηση» του σχολείου της «αγοράς»

«Το υπουργείο Παιδείας έδωσε στη δημοσιότητα το ερωτηματολόγιο για την "αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και του έργου των εκπαιδευτικών" με το οποίο στην ουσία επιχειρεί να αποσπάσει τη συναίνεση των εκπαιδευτικών και των γονιών στην αξιολόγηση - σφαγείο», τονίζει σε ανακοίνωσή της η Πανελλαδική Γραμματεία Εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ και καλεί: «Το ερωτηματολόγιο της αξιολόγησης να μη συμπληρωθεί από κανέναν εκπαιδευτικό και γονιό».

Στην ανακοίνωση υπογραμμίζεται ότι «αυτοί που τσακίζουν τη ζωή μας και τη ζωή των παιδιών μας, φορτώνοντας αποκλειστικά στους εργαζόμενους την καπιταλιστική κρίση, δεν θα μπορούσαν να ενδιαφέρονται για το καλό και τη μόρφωση των παιδιών μας. Είναι αυτοί που αφήνουν πεινασμένα τα παιδιά, που αφήνουν τα σχολεία χωρίς θέρμανση, που αποκλείουν χιλιάδες παιδιά από τα σχολεία, που δίνουν κυριολεκτικά μισθούς πείνας στους εκπαιδευτικούς. Γι' αυτό το λέμε ξεκάθαρα: Η αξιολόγηση δεν έχει να κάνει με το πόσο καλύτερο θα γίνει το σχολείο και ο εκπαιδευτικός.

Η αξιολόγηση είναι κατεύθυνση της ΕΕ, του ΟΟΣΑ, θέση των κομμάτων της συγκυβέρνησης ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ και γενικότερα των κομμάτων του ευρωμονόδρομου. Είναι το εργαλείο για να προωθήσουν όλες τις αντιδραστικές αλλαγές στη δημόσια διοίκηση και στην Παιδεία. Είναι το εργαλείο για να προωθήσουν το σχολείο της αγοράς, και να τσακίσουν όσα δικαιώματα έχουν απομείνει στους εκπαιδευτικούς.

Η αξιολόγηση δεν είναι ουδέτερη, είναι εργαλείο για να γίνει η κοινωνία και το σχολείο πιο ταξικά. Δεν υπάρχει καλή και κακή αξιολόγηση, δε διαφέρει η λεγόμενη εσωτερική από την εξωτερική αξιολόγηση, δεν πρέπει να αυταπατάται κανείς με την καραμέλα της αυτοαξιολόγησης. Οποια μορφή και αν επιλεγεί είναι όψεις του ίδιου νομίσματος, είναι εργαλείο για να σφαγιάσουν δημόσια παιδεία, εκπαιδευτικούς και μαθητές.

Να μην πέσει κανείς στην παγίδα. Να μη συμπληρωθεί από κανέναν το ερωτηματολόγιο αυτό. Κανείς μόνος του. Συλλογικά και μαζικά, μέσα από τα σωματεία μας παίρνουμε θέση ενάντια στην αξιολόγηση - σφαγείο και δεν συμπληρώνουμε το ερωτηματολόγιο - παγίδα.

Το ΠΑΜΕ εκπαιδευτικών καλεί τους Συλλόγους και τις ΕΛΜΕ, τις Ενώσεις και τους Συλλόγους Γονέων να πάρουν όλα τα μέτρα ώστε να ακυρωθεί στην πράξη η αξιολόγηση και να μη συμπληρωθεί το ερωτηματολόγιο.

Συγκεκριμένα:

  • Μπλοκάρουμε με όρους συλλογικών αποφάσεων και όρους κινήματος την οποιαδήποτε απόπειρα εφαρμογής της αξιολόγησης και την ακυρώνουμε στην πράξη με αποφάσεις ΔΣ, Γενικών Συνελεύσεων και Επιτροπών Αγώνα.
  • Δε συμμετέχουμε σε οποιαδήποτε διαδικασία που σχετίζεται με την εφαρμογή της αξιολόγησης (π.χ. ερωτηματολόγια κ.ά.)
  • Κανένα στέλεχος της Δημόσιας Διοίκησης που αναλαμβάνει οποιονδήποτε ρόλο στην εφαρμογή της αξιολόγησης, δεν έχει θέση στο συνδικαλιστικό κίνημα. Εξω οι αξιολογητές από τα συνδικάτα και τα σωματεία».

Οι Σύλλογοι Εκπαιδευτικών «Ρ. Ιμβριώτη» (Βύρωνα - Παγκρατίου - Καισαριανής), «Γ. Σεφέρης» Νέας Ιωνίας - Ηρακλείου - Μεταμόρφωσης - Λυκόβρυσης, Μενιδίου «Σωκράτης» έχουν ήδη πάρει αποφάσεις, καλώντας να μη συμπληρωθούν τα ερωτηματολόγια.

Τα ΔΣ της ΟΛΜΕ και της ΔΟΕ καλούν να μη συμπληρωθούν τα ερωτηματολόγια, αλλά οι δυνάμεις που έχουν την πλειοψηφία με τον έναν ή τον άλλο τρόπο είναι υπέρ μιας ...άλλης αξιολόγησης. Το υπουργείο Παιδείας έστειλε εγκύκλιο στους διευθυντές σχολείων και διευθυντές εκπαίδευσης για τις λεπτομέρειες της διαδικασίας του ερωτηματολογίου.

ΕΛΜΕ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ - ΙΘΑΚΗΣ
Μαθήματα λαϊκής αλληλεγγύης

Κάλεσμα στους εκπαιδευτικούς «να ανταποκριθούν στο καθήκον της αλληλεγγύης απέναντι στους μαθητές, παιδιά ανέργων και εργαζομένων, που υποφέρουν από τις συνέπειες της αντιλαϊκής πολιτικής», απευθύνει με ανακοίνωσή του το ΔΣ της ΕΛΜΕ Κεφαλονιάς Ιθάκης, καλώντας να πάρει αυτή η αλληλεγγύη και τη μορφή δωρεάν μαθημάτων.

«Τα ζητήματα της στήριξης των μαθητών και, κυρίως, η αντιμετώπιση της μαθητικής διαρροής, πρέπει να αναδειχθούν σε αιτήματα - κρίκους της κοινής πάλης γονιών - μαθητών - εκπαιδευτικών - εργαζομένων», σημειώνει η ΕΛΜΕ. Στο πλαίσιο αυτό καλεί, παράλληλα με τη διεκδίκηση μιας άλλης παιδείας, σε άμεση συγκρότηση ομάδων εκπαιδευτικών που θα προσφέρουν στήριξη - ακόμη και εξατομικευμένη, με δωρεάν μαθήματα τις απογευματινές ώρες. Καλεί νέους και παλιούς εκπαιδευτικούς, άνεργους και συνταξιούχους επίσης, να συστρατευτούν και «η κάθε λαϊκή οικογένεια να γνωρίζει ότι υπάρχει οργανωμένη στήριξη και να μπορεί να ακουμπήσει πάνω μας». Η ΕΛΜΕ αναφέρεται σε μαθήματα που θα καλύπτουν γνωστικά κενά από το σχολείο, ξένες γλώσσες, μαθήματα που απαιτούνται για εισαγωγή σε σχολές. «Τίποτε δεν είναι ανέφικτο εάν η προσπάθεια αγκαλιαστεί από τους συναδέλφους», σημειώνει, μεταξύ άλλων, η ΕΛΜΕ που προτείνει να συγκροτηθούν άμεσα τρία σχολεία αλληλεγγύης σε Αργοστόλι, Ληξούρι, Ιθάκη, με το σύνολο σχεδόν των μαθημάτων και σε απομακρυσμένες περιοχές να γίνουν μαθήματα. Παράλληλα, η ΕΛΜΕ καλεί να εξαντληθεί κάθε δυνατότητα υλοποίησης προγραμμάτων ενισχυτικής διδασκαλίας στα Γυμνάσια του Νομού και Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης στο Λύκειο.

Το ΔΣ της ΕΛΜΕ καλεί «ο Σύλλογος διδασκόντων να κάνει δική του υπόθεση τα προβλήματα των μαθητών, να οργανώνει παρεμβάσεις από κοινού με μαθητικά συμβούλια και γονείς. Να ενημερώνεται άμεσα το συνδικάτο και να αναπτύσσονται πρωτοβουλίες και κινητοποιήσεις».

Διαχωρίζει δε το νόημα της λαϊκής αλληλεγγύη από τη φιλανθρωπία των ΜΚΟ και άλλων φορέων, σημειώνοντας ότι «ο λαός και η νέα γενιά δεν πρέπει να μάθουν να ζουν σαν επαίτες, αλλά να συνδυάζουν τη διεκδίκηση άμεσων λύσεων με την όξυνση της ταξικής πάλης».

Να τους χαίρονται!

Τα γεγονότα έχουν ως εξής: Σχολείο στη Θεσπρωτία τελεί υπό κατάληψη από τους μαθητές και ο διευθυντής καλεί την αστυνομία. Ο διευθυντής είναι συνδικαλιστής του ΣΥΡΙΖΑ. Τα παραπάνω προκαλούν συζητήσεις στην περιοχή και ο γιος του διευθυντή, που ήταν και υποψήφιος βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ αναλαμβάνει να τοποθετηθεί δημόσια για το θέμα ως εξής:

«

Καλό θα είναι να συνυπολογιστούν τα εξής προτού ασκηθεί μικροπολιτική και οφέλη πολιτικά από μια τέτοια απόφαση: 1. Δεν έχει εκλεγεί 15-μελές σε κανένα σχολείο της περιοχής. 2. Δεν έγινε συνέλευση σε κανένα από αυτά για να παρθεί απόφαση. 3. Δεν υπήρχε μαζικότητα και συλλογικότητα από την πλειοψηφία των μαθητών (οι περισσότεροι δεν γνώριζαν καν τα αιτήματα). 4. Πανελλαδικά τα σχολεία δε βρίσκονται σε τροχιά κινητοποιήσεων για να δικαιολογηθεί κάτι τέτοιο. 5. Είναι η πρώτη χρονιά που τα σχολειά είναι πλήρη σε καθηγητές - βιβλία - μεταφορές εγκαίρως. 6. Ο διευθυντής του σχολείου οφείλει να είναι υπόλογος απέναντι στους γονείς και υπεύθυνος για την ασφάλειά τους. 7. Την ευθύνη της κατάληψης δεν την αναλαμβάνει κανείς και δεν υπάρχει κανείς υπόλογος ό,τι και αν συμβεί σε οποιονδήποτε μαθητή (μέθη - ναρκωτικά - έκτροπα). 8. Η κατάληψη ως μέσο πάλης είναι σημαντικό, αλλά όχι πρώτο στα όπλα των αιτημάτων. 9. Η συγκεκριμένη διεύθυνση στάθηκε αρωγός στη δημοσιοποίηση των δίκαιων αιτημάτων των παιδιών και απέναντι στην πολιτεία που αδιαφορεί»...

Το ερώτημα όμως είναι: Ακόμα και να ισχύουν όλα τα παραπάνω (που δεν ισχύουν όλα) δικαιολογείται η κλήση της αστυνομίας για τους μαθητές; Δηλαδή, ακόμα κι αν ισχύουν αυτά νομιμοποιείται ένας εκπαιδευτικός, αντί να αντιμετωπίσει με παιδαγωγικούς όρους τους μαθητές, να καλέσει τον κατασταλτικό μηχανισμό του κράτους για να παρέμβει...; Να τις χαίρονται στον ΣΥΡΙΖΑ τις αντιλήψεις των πολιτευτών τους!

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΑΓΩΝΑ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΑΘΗΝΑΣ
Μπλοκάρουμε τα μέτρα που εξαθλιώνουν τη ζωή μας!

Κάλεσμα της Γραμματείας του ΣΑΣΑ

Σε αγώνα ενάντια στα μέτρα που απλώνουν τη φτώχεια στα σχολεία και τα σπίτια καλεί η Γραμματεία του Συντονιστικού Αγώνα Σχολείων Αθήνας. Το ΣΑΣΑ παίρνει τη σκυτάλη από την τελευταία απεργία και καλεί τους μαθητές σε συνέχεια με συγκεκριμένα βήματα:

  • «Κάνουμε συνελεύσεις σε κάθε τάξη και σχολείο. Συζητάμε τη συνέχεια των αγωνιστικών κινητοποιήσεων.
  • Παίρνουμε αποφάσεις καταδίκης των αντιλαϊκών μέτρων και του προϋπολογισμού.
  • Οργανώνουμε τις μαθητικές εκλογές για 5μελή και 15μελή που θα δώσουν ζωή στα σχολεία μας, θα μπουν μπροστά στον αγώνα μας.
  • Δυναμώνουμε τα Συντονιστικά Αγώνα Σχολείων σε κάθε δήμο και γειτονιά.
  • Οργανώνουμε κινητοποιήσεις σε κάθε δήμο για τα προβλήματα των σχολείων μας.
  • Συμμετέχουμε στην απεργία όταν θα έρθουν για ψήφιση τα μέτρα με καταλήψεις στα σχολεία μας εκείνες τις μέρες.
  • Οχι στα νέα μέτρα σφαγείο και στον αντιλαϊκό προϋπολογισμό!
  • Χρηματοδότηση τώρα από τον κρατικό προϋπολογισμό στο ύψος των αναγκών για τη λειτουργία των σχολείων και τη μόρφωσή μας!
  • Δημόσια και δωρεάν Παιδεία για όλους!
  • Ούτε ευρώ από τους γονείς μας για τη μεταφορά μας και τη λειτουργία των σχολείων!
  • Να καλυφθούν όλα τα κενά που υπάρχουν σε καθηγητές, αίθουσες και υλικοτεχνική υποδομή!

Είναι ώρα κάθε μαθητής να βγει μπροστά, να παλέψει οργανωμένα για μια ζωή με αξιοπρέπεια, για όσα δικαιούμαστε και έχουμε ανάγκη!», τονίζει μεταξύ άλλων.

ΕΛΜΕ ΠΕΙΡΑΙΑ
Κινητοποίηση στον ΕΟΠΥΥ

Παράσταση διαμαρτυρίας στα γραφεία του ΕΟΠΥΥ Πειραιά θα πραγματοποιήσει αύριο Πέμπτη στη 1 το μεσημέρι η ΕΛΜΕ Πειραιά. Απαιτεί δωρεάν ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, εμβολιασμούς και χορήγηση πιστοποιητικών υγείας, σε όλα τα παιδιά, χωρίς όρους και προϋποθέσεις. Κάλεσμα συμμετοχής στην κινητοποίηση απευθύνει και η Ομοσπονδία Γονέων Πειραιά.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ