ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 24 Απρίλη 2008
Σελ. /28
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΑΚΤΟΠΛΟΪΚΩΝ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Θηλιά στο λαιμό των λαϊκών στρωμάτων

Μια ανάσα πριν από την έναρξη της καλοκαιρινής τουριστικής περιόδου και καθώς τις επόμενες ώρες κορυφώνεται η μεγάλη έξοδος για τις γιορτές του Πάσχα, η κατάσταση που διαμορφώνεται στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες για ταξιδιώτες, ναυτεργάτες και νησιώτες είναι εκρηκτική. Με όχημα τους νόμους της απελευθέρωσης, που ψήφισαν ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, με τη συμβολή και του ΣΥΝ, οι ακτοπλόοι εφοπλιστές έχουν επιδοθεί τα τελευταία χρόνια σ' ένα όργιο αυξήσεων σε ναύλα και εισιτήρια, κατατρώγοντας το ήδη πενιχρό λαϊκό εισόδημα. Αποθρασυμένοι, με τις ευλογίες της κυβέρνησης, οι εφοπλιστές ακινητοποιούν τα πλοία ανάλογα με τις ορέξεις τους. Παραβιάζουν ακόμα και αυτό το εκτρωματικό θεσμικό ακτοπλοϊκό πλαίσιο, αφήνοντας νησιά ακάλυπτα ολόκληρη την περίοδο του χειμώνα. Επιβάλλουν στα πλοία «μαύρη εργασία», τρομοκρατία, εργασιακές συνθήκες γαλέρας, σε βάρος των δικαιωμάτων των χιλιάδων ναυτεργατών.

Το πού αποσκοπούν όλα τα παραπάνω είναι φανερό. Αρκεί να ρίξει κανείς μια ματιά στα μεγέθη των κερδών που καταγράφουν οι ακτοπλοϊκές εταιρίες και τα οποία χρόνο με το χρόνο αυξάνονται, έχοντας φτάσει σε επίπεδα ρεκόρ. Οπως φανεροί είναι πλέον και οι τεράστιοι κίνδυνοι που προκύπτουν από την πολιτική που υπηρετεί τους εφοπλιστές, συνολικά το μεγάλο κεφάλαιο, καθώς οι ακτοπλοϊκές εταιρείες παραβιάζουν κάθε γράμμα και από αυτούς τους υποτυπώδεις, εντελώς ανεπαρκείς κανόνες για την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα. Σαν αποτέλεσμα, αυξάνονται οι παράγοντες που απειλούν την ασφάλεια, ακόμα και την ίδια τη ζωή στη θάλασσα, όπως προκύπτει και από τις αποκαλυπτικές καταγγελίες των ταξικών ναυτεργατικών σωματείων.

Απέναντι σ' αυτήν την κατάσταση, η εργατική τάξη και τα άλλα λαϊκά στρώματα δεν έχουν να αντιτάξουν τίποτε άλλο παρά το αίτημα για σύγχρονα, φθηνά, τακτικά και ασφαλή πλοία όλο το χρόνο και προς κάθε προορισμό, με εξασφαλισμένα και διευρυμένα τα δικαιώματα των ναυτεργατών. Η διεκδίκηση ενός τέτοιου αιτήματος σήμερα συνδέεται άμεσα με την ανάγκη να οικοδομηθεί ένα ισχυρό μέτωπο ναυτεργατών, νησιωτών και εργαζόμενων - ταξιδιωτών, που θα απαιτήσουν τη σύσταση ενός Ενιαίου Δημόσιου Φορέα Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, στο πλαίσιο της λαϊκής εξουσίας και οικονομίας, όπου τα καράβια θα είναι περιουσία του λαού και όχι μιας χούφτας εφοπλιστών.

ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ 2008
Με σχέδιο και αποφασιστικότητα

Στόχος των ταξικών δυνάμεων να μη μείνει ανεκμετάλλευτο ούτε λεπτό μέχρι την ερχόμενη Πέμπτη

Με σχέδιο και αποφασιστικότητα και με στόχο τις μέρες που απομένουν μέχρι την άλλη Πέμπτη να μη μείνει ανεκμετάλλευτο ούτε λεπτό, οι ταξικές δυνάμεις εντείνουν τη μάχη για την επιτυχία της απεργίας της Πρωτομαγιάς και των συγκεντρώσεων του ΠΑΜΕ σε όλη τη χώρα, με κεντρική αυτή της Αθήνας, στις 10.30 π.μ., στην πλατεία Συντάγματος.

Ιδιαίτερη σημασία αποκτά η μάχη των ταξικών ναυτεργατικών σωματείων ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ που κήρυξαν απεργία για την 1η του Μάη, κόντρα στην απόφαση της πλειοψηφίας της ΠΝΟ να αποφασίσει μια επετειακή στάση εργασίας για την ίδια μέρα. Οι ναυτεργάτες, μαζί με τους άλλους εργαζόμενους του Πειραιά θα τιμήσουν την Εργατική Πρωτομαγιά, συμμετέχοντας στην απεργιακή συγκέντρωση του ΠΑΜΕ στις 11 π.μ. στην πλατεία Κοραή.

Στη Θεσσαλονίκη, η συγκέντρωση του ΠΑΜΕ θα γίνει στις 10 π.μ. στο Αγαλμα Βενιζέλου. Στα πλαίσια της προχτεσινής διευρυμένης συνεδρίασης της τοπικής Γραμματείας, αποφασίστηκαν και οι παρακάτω δραστηριότητες για την καλύτερη προετοιμασία του ταξικού γιορτασμού της Πρωτομαγιάς:

  • Εξόρμηση στην Κεντρική Αγορά της πόλης, σήμερα Πέμπτη, στις 12 μ.
  • Εξόρμηση στα Διόδια Μαλγάρων, σήμερα Πέμπτη, στις 6 μ.μ.
  • Συνέντευξη Τύπου την Τρίτη 29 Απρίλη, στις 11.30 π.μ., στο ΕΚΘ (7ος όροφος)
  • Πικετοφορίες στις συνοικίες της πόλης την Τετάρτη 30 Απρίλη, στις 7.30 μ.μ. (Αμπελόκηποι, Εύοσμος, Νεάπολη, Τούμπα, Καλαμαριά, Αγαλμα Βενιζέλου).
Αλλες εκδηλώσεις
  • Τιμώντας τους αγωνιστές που έδωσαν τη ζωή τους στον αγώνα για τα δικαιώματα της εργατικής τάξης, αντιπροσωπεία της Εκτελεστικής Γραμματείας του ΠΑΜΕ θα καταθέσει στεφάνια την 1η Μάη, στις 9 το πρωί στο Πολυτεχνείο και στις 9.30 το πρωί στο Σκοπευτήριο της Καισαριανής.
  • Εκδήλωση για την Εργατική Πρωτομαγιά διοργανώνει την Κυριακή 4 Μάη, στις 6 μ.μ. η Επιτροπή Νέων του Συλλόγου Εμποροϋπαλλήλων Αθήνας. Στην εκδήλωση που θα πραγματοποιηθεί στα γραφεία του Συλλόγου (πλατεία Μητροπόλεως 10, Μοναστηράκι), θα παρουσιαστούν αποσπάσματα από τον Επιτάφιο, με τραγούδι, απαγγελία και το ιστορικό των γεγονότων.
  • Εκδήλωση διοργανώνουν οι Μαζικοί Φορείς του 5ου - 6ου διαμερίσματος, την Τετάρτη 30 Απρίλη, στις 7 μ.μ., στην πλατεία Αμερικής.
ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ - ΝΑΥΛΑ
Αυξημένα μέχρι και 376% από το 2001!

Οι νόμοι της απελευθέρωσης, με τους οποίους φιλοδώρησαν τους εφοπλιστές ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, με τη στήριξη και του ΣΥΝ, εκτόξευσαν τις τιμές στα ύψη για τη λαϊκή οικογένεια

Πίνακας 1: Συγκριτική εξέλιξη των τιμών των εισιτηρίων από τη διεύρυνση της «απελευθέρωσης» το 2006, σε απόλυτα ποσά και ποσοστιαία
Πίνακας 1: Συγκριτική εξέλιξη των τιμών των εισιτηρίων από τη διεύρυνση της «απελευθέρωσης» το 2006, σε απόλυτα ποσά και ποσοστιαία
Το αποκαλυπτικό παράδειγμα των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών δείχνει πού οδηγεί η πολιτική της απελευθέρωσης των υπηρεσιών, για την οποία οι κυβερνήσεις και τα κόμματα του κεφαλαίου ισχυρίζονται ότι μέσω του ανταγωνισμού οδηγεί σε μείωση των τιμών για τον εργαζόμενο καταναλωτή.

  • Το 2001 το ΠΑΣΟΚ ως κυβέρνηση εναρμόνισε την ελληνική νομοθεσία με τον διαλυτικό κανονισμό 3577/92, που προέβλεπε την απελευθέρωση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, ψηφίζοντας τον εκτρωματικό νόμο 2932/01. Με το νόμο αυτό, το ήδη απαράδεκτο θεσμικό ακτοπλοϊκό πλαίσιο γίνεται ακόμα χειρότερο καθώς σταδιακά πλέον αρχίζει η απελευθέρωση της ακτοπλοΐας και αγριεύει περισσότερο η εφοπλιστική επιθετικότητα. Επιθετικότητα που φέρει βέβαια ατόφια και τη σφραγίδα του ΣΥΝ, ο οποίος και επικρότησε τον διαλυτικό κοινοτικό κανονισμό 3577 και ψήφισε τη Συνθήκη του Μάαστριχτ, από την οποία και ξεπήδησε αυτό το τερατούργημα.
  • Από τον Ιούνη του 2006, η κυβέρνηση της ΝΔ με βάση το νόμο του ΠΑΣΟΚ επέκτεινε με υπουργική απόφαση την απελευθέρωση στις τιμές ναύλων και εισιτηρίων, καθώς και στην ηλικία των πλοίων, επιτρέποντας στους εφοπλιστές να τα κρατούν εν πλω χωρίς κανένα ηλικιακό όριο.

Τα αποτελέσματα καταγράφονται στους διπλανούς πίνακες. Ενδεικτικά είναι τα παρακάτω στοιχεία:

  • Πίνακας 2: Συγκριτική εξέλιξη των τιμών των εισιτηρίων από την απελευθέρωση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών το 2001 έως σήμερα
    Πίνακας 2: Συγκριτική εξέλιξη των τιμών των εισιτηρίων από την απελευθέρωση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών το 2001 έως σήμερα
    Πριν την ψήφιση του νόμου του 2001, το ακτοπλοϊκό εισιτήριο της τρίτης (οικονομικής) θέσης από Πειραιά για Σαντορίνη κόστιζε 15,84 ευρώ (5.400 δρχ.), για Μύκονο 7,9 ευρώ (2.700 δρχ.), για Πάρο 10,85 ευρώ (3.700 δρχ.). Το 2004 οι τιμές εκτοξεύτηκαν αντίστοιχα στα 25,8 ευρώ (ποσοστό αύξησης 62,8%), στα 22 ευρώ (ποσοστό 178,4%) και στα 22,20 ευρώ (ποσοστό 104,6%)!
  • Από τον Ιούνη του 2006, οπότε και η κυβέρνηση της ΝΔ με βάση το νόμο του ΠΑΣΟΚ με υπουργική απόφαση απελευθέρωσε την τιμή της τρίτης (οικονομικής) θέσης των ακτοπλοϊκών πλοίων, τα ποσοστά αύξησης εκτοξεύτηκαν. Σε σχέση με το 2001, οι αυξήσεις σε ναύλα και εισιτήρια φτάνουν σήμερα για τη Σαντορίνη το 136,7%, τη Μύκονο το 336%, για την Πάρο τα 204%! Την ίδια χρονική περίοδο η κυβέρνηση της ΝΔ απελευθέρωσε και το όριο στην ηλικία των ακτοπλοϊκών πλοίων. Μέχρι τότε προβλεπόταν η απόσυρση από τις ακτοπλοϊκές γραμμές πλοίων που έχουν συμπληρώσει το 30ό έτος της ηλικίας τους. Τώρα ταξιδεύουν ελεύθερα όλα τα σαπάκια, όπως για παράδειγμα το «ΜΙΛΕΝΑ» - το οποίο είχε αποσυρθεί - με έτος κατασκευής το 1970. Ο εργαζόμενος για να επιβιβαστεί στην τρίτη θέση αυτού του πλοίου πρέπει να καταβάλει 28 ευρώ για να ταξιδέψει μέχρι την Πάρο!
Ανεξέλεγκτα τα καράβια με ευθύνη της κυβέρνησης

Ταυτόχρονα με τα εισιτήρια - φωτιά που καλούνται να πληρώσουν τα λαϊκά στρώματα, επιβιβάζονται σε καράβια που κανείς δε γνωρίζει αν πληρούν ακόμα και αυτούς τους ανεπαρκείς κανονισμούς για την ασφάλεια και προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα. Ο Κλάδος Ελέγχου Εμπορικών Πλοίων (ΚΕΕΠ), συνεχίζει - με ευθύνη της κυβέρνησης της ΝΔ - να αποτελεί μέρος του κυκλώματος των εφοπλιστών. Αλλωστε, με τα πιστοποιητικά αξιοπλοΐας του ΚΕΕΠ στα συρτάρια του βούλιαξε το σαπάκι «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ» το 2000 με το ΠΑΣΟΚ στην κυβέρνηση.

Τα στοιχεία που φέρνει στο φως η ΠΕΜΕΝ είναι συγκλονιστικά:

  • Το 2000 μετά το ναυάγιο του ΣΑΜΙΝΑ συγκροτήθηκε η Επιτροπή Επιθεώρησης Εμπορικών Πλοίων, με σκοπό να παρακολουθεί αν ο ΚΕΕΠ εκτελεί σωστά τα καθήκοντά του και τα πιστοποιητικά που εκδίδει ανταποκρίνονται στην πραγματική κατάσταση των πλοίων, χωρίς ωστόσο να λειτουργήσει.
  • Στις 30 Ιούνη 2007, η αντεισαγγελέας του Ναυτοδικείου Χριστίνα Μπιμπίλα έδωσε εντολή να ενεργοποιηθεί η Επιτροπή, προκειμένου να ελέγξει καταγγελίες για παραβιάσεις στα πλοία. Μέλος της Επιτροπής διορίστηκε και ο Ισίδωρος Μάκρας ταμίας της ΠΕΜΕΝ, μετά από απαίτηση της Ενωσης.
  • Υστερα από 10 μήνες κωλυσιεργίας αποφασίστηκε να γίνει η πρώτη αυτοψία της Επιτροπής σε επιβατηγό πλοίο στις 18 Απρίλη, δηλαδή την περασμένη βδομάδα.
  • Την τελευταία στιγμή, η επιθεώρηση της Επιτροπής ματαιώθηκε! Η ΠΕΜΕΝ καταγγέλλει ότι έγινε με πολιτική παρέμβαση του ΥΕΝ.

Στην Επιτροπή, όπως σημειώνει η Ενωση στην καταγγελία της, έχει διοριστεί και εκπρόσωπος της ΠΕΜΕΝ «και αφού δεν μπορεί η Επιτροπή να χρησιμοποιείται ως επιτροπή συγκάλυψης» μεθοδεύουν την αναβλητικότητα στους ελέγχους, αλλά και τον αποκλεισμό του εκπροσώπου της ΠΕΜΕΝ.

Καταγγελίες - φωτιά!

Οι διαπιστωμένες ελλείψεις στα πλοία, που έχει συγκεντρώσει και καταγγείλει η ΠΕΜΕΝ στους αρμόδιους, θέτουν μπροστά σε τεράστιες ευθύνες την κυβέρνηση για την ασφάλεια της ζωής στη θάλασσα:

  • Ο χρόνος εγκατάλειψης πλοίων εντός 30 λεπτών, που επιβάλλεται από τις Διεθνείς Συμβάσεις (π.χ. SOLAS 74/83, ΚΟ 98/18 κλπ.) και την ελληνική νομοθεσία, παραβιάζεται.
  • Ο ΚΕΕΠ, τονίζει η ΠΕΜΕΝ, έχει θεσπίσει δελτία ελέγχου εγκατάλειψης για κάθε πλοίο τα οποία δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα. Εχουν γίνει αυθαίρετοι υπολογισμοί, ώστε να μη χρειάζεται να μειωθεί ο αριθμός των σχεδίων και κατ' επέκταση ο αριθμός των επιβατών των πλοίων. Τέτοια σωστικά μέσα, σύμφωνα με την καταγγελία, έχουν τα πλοία «ΔΙΑΓΟΡΑΣ», «ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ», «ΑΓ. ΓΕΩΡΓΙΟΣ», «ΔΗΜΗΤΡΟΥΛΑ» - για το οποίο αυτό το πρόβλημα έχει εντοπιστεί από το 2002 και δεν έχει αντιμετωπιστεί - «ΑΝΘΗ ΜΑΡΙΝΑ» κλπ.
  • Τα μέσα διαφυγής των επιβατών προς τα σωστικά μέσα, σε μια σειρά πλοίων όπως το «ΑΧΑΙΟΣ», παραβιάζουν τους κανονισμούς περί ασφαλούς διαφυγής.
  • Κατηγορία πλοίων που χρησιμοποιούν ως σωστικά μέσα πλευστικές συσκευές ρίψης (π.χ. «ΑΠΟΛΛΩΝ ΕΛΛΑΣ» και «ΑΡΤΕΜΙΣ») παραβιάζουν τη νομοθεσία που προβλέπει ότι η εγκατάλειψη πρέπει να γίνεται από ύψος μικρότερο των 4,5 μέτρων από την ίσαλο γραμμή του πλοίου στην άφορτο κατάσταση, καθώς τα σωστικά τους βρίσκονται σε ύψος 10 με 12 μέτρων!

ΠΕΜΕΝ και «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» έχουν προειδοποιήσει ότι μια σειρά πλοία έχουν σοβαρότατα προβλήματα όχι μόνο στα σωστικά μέσα, αλλά και στον ναυπηγικό και μηχανολογικό τομέα.

ΚΟΜΜΑΤΙΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΠΕΙΡΑΙΑ ΤΟΥ ΚΚΕ
Ολοήμερη εξόρμηση στο πρώτο λιμάνι

Συνεχίζεται και ολοκληρώνεται σήμερα

Από την εξόρμηση της ΚΟΠ του ΚΚΕ
Από την εξόρμηση της ΚΟΠ του ΚΚΕ
Αποφασιστικό «παρών» στο επιβατηγό λιμάνι του Πειραιά έδωσαν χτες, πρώτη μέρα της προγραμματισμένης διήμερης εξόρμησης, οι δυνάμεις της Κομματικής Οργάνωσης Πειραιά του ΚΚΕ. Σκοπός τους, να ενημερώσουν τους χιλιάδες επιβάτες που «κατέθεσαν» το δώρο τους στις τσέπες των εφοπλιστών για να ταξιδέψουν σε ένα νησί του Αιγαίου. Να τους πουν ότι υπάρχει διέξοδος. Και αυτή είναι οργανωμένη δράση ενάντια στην εφοπλιστική ασυδοσία, είναι ισχυρό ΚΚΕ, για τη λαϊκή συμμαχία που θα χτυπήσει την κοινωνική αδικία, μια χούφτα εφοπλιστών με τους πολιτικούς τους υπηρέτες, να λυμαίνεται το κοινωνικό αγαθό των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών.

Το ξημέρωμα βρήκε τα μέλη της ΚΟΠ με την ανακοίνωση του ΚΚΕ στο χέρι να βρίσκονται ήδη στους καταπέλτες των ταχύπλοων πλοίων ΧΑΪΣΠΙΝΤ 1 και 5 και ΜΠΛΟΥ ΣΤΑΡ «ΙΘΑΚΗ» και «ΠΑΡΟΣ», στα πλοία του Αργοσαρωνικού, στις πύλες του λιμανιού, παντού. Το «όργωμα» του λιμανιού διήρκεσε μέχρι αργά το βράδυ μέχρι και την τελευταία αναχώρηση πλοίου από τις 25 που είχαν προγραμματιστεί για χτες.

Σε χιλιάδες επιβάτες μεταφέρθηκε η φωνή του Κόμματος: «Με ισχυρό ΚΚΕ απαίτησε: Ασφαλή και σύγχρονα πλοία, δραστική μείωση της τιμής των εισιτηρίων των επιβατών και των ναύλων των οχημάτων. Καθημερινή απρόσκοπτη σύνδεση των νησιών με την ηπειρωτική Ελλάδα, αλλά και μεταξύ των νησιών για όλη τη διάρκεια του χρόνου. Ναυτεργάτες με μισθούς και συντάξεις, εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα που θα ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες τους».

Ασύλληπτα κέρδη για τις ακτοπλοϊκές εταιρείες

Τρελά κέρδη είδαν και το 2007 οι ακτοπλοϊκές εταιρείες, ενώ για το 2008 αναμένουν ακόμα περισσότερα κέρδη, αφού πέρα από τις αυξήσεις που οι ακτοπλόοι εφοπλιστές επιβάλλουν από μόνοι τους και ανεξέλεγκτα, η κυβέρνηση της ΝΔ αποφάσισε από την 1η Μάη αύξηση 8% στα εισιτήρια και ναύλα οχημάτων στα πλοία των επιδοτούμενων γραμμών. Παράλληλα εντείνουν την άγρια εκμετάλλευση των ναυτεργατών επιβάλλοντας όργιο μαύρης εργασίας, δουλειά μέχρι εξάντλησης, κατάφωρη παραβίαση εργασιακών δικαιωμάτων και Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας.

Ετσι, ενώ οι εργαζόμενοι παλεύουν να τα φέρουν βόλτα με το 1 ευρώ «αύξηση» την ημέρα, (που τους εξασφάλισε η γαλαζοπράσινη πλειοψηφία της ΓΣΕΕ σε συμφωνία με κυβέρνηση και εργοδότες) η ΑΝΕΚ κατέγραψε (όπως αναφέρεται στο δελτίο της) νέο ιστορικό ρεκόρ κερδών και μετρά για το 2007 καθαρά κέρδη 24,19 εκατομμύρια ευρώ, ποσοστό αύξησης 21,8%. Η ATTICA GROUP 50,72 εκατομμύρια ευρώ, ποσοστό αύξησης 92,9%. Η HELLENIC SEAWAYS 17,37 εκατομμύρια ευρώ, ποσοστό αύξησης 71%. Η ΜΠΛΟΥ ΣΤΑΡ 44,31 εκατομμύρια ευρώ, ποσοστό αύξησης 8,5% και η εταιρεία ΜΙΝΩΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ το 9μηνο του 2007 μάζεψε 14,8 εκατομμύρια ευρώ κέρδη, ποσοστό αύξησης 28,9% σε σχέση με το 9μηνο του 2006.

Τα νησιά εκπέμπουν SOS

Τα εισιτήρια είναι η μία παράμετρος του θέματος. Ταυτόχρονα, οι εφοπλιστές, αποθρασυμένοι, έχουν φτάσει να κουρελιάζουν ακόμα και αυτό το επαίσχυντο θεσμικό πλαίσιο. Τη 10μηνη επάνδρωση και δρομολόγηση των ακτοπλοϊκών πλοίων, που προβλέπεται και επιβλήθηκε από τους ίδιους τους ναυτεργάτες, οι εφοπλιστές την έχουν κάνει κουρέλι σε συμπαιγνία τόσο πριν με την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ όσο και σήμερα με την κυβέρνηση της ΝΔ. Δένουν παράνομα τα πλοία στο λιμάνι του Πειραιά λίγα μέτρα μακριά από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά και το ΥΕΝ, χωρίς να τους ενοχλεί κανείς. Αποτέλεσμα, για παράδειγμα, το χειμώνα που πέρασε, νησιά των Κυκλάδων, όπως Θηρασιά, Ιος, Σίκινος, Φολέγανδρος, Ανάφη και Αμοργός, να βλέπουν πλοίο σπανίως και να απειλούνται με οικονομική καταστροφή.

Ανάλογα, οι Φούρνοι επικοινωνούν με τα γύρω νησιά μόνο με καΐκια, η νότια Ικαρία δεν έχει καράβι, από την Σαντορίνη ακόμα και σήμερα όσοι θέλουν να πάνε στην έδρα, την πρωτεύουσα του νομού, τη Σύρο, πρέπει πρώτα να έρχονται Πειραιά και το αντίστροφο, με κόστος που φτάνει «πήγαινε - έλα» και τα 200 ευρώ! Ομως, πέρα από τον αποκλεισμό, οι εφοπλιστές απασχολούν με καθεστώς μαύρης εργασίας τους ναυτεργάτες για να εκτελέσουν επισκευαστικές εργασίες των πλοίων. Σωρεία καταγγελιών από τα ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ έχουν σταλεί για τα ακτοπλοϊκά πλοία, με χαρακτηριστική περίπτωση αυτά του εφοπλιστή Αγούδημου.

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Αθηνά ΖΥΜΑΡΗ



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ