ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 12 Γενάρη 2000
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
«Κολοβό» μετρό και με «αλμυρό» εισιτήριο...

Ενώ ακόμη αγνοείται πότε θα ξεκινήσει οριστικά η λειτουργία του. Αυξάνονται και τα εισιτήρια στη γραμμή του ΗΣΑΠ Πειραιάς - Κηφισιά, ενώ θα πληρώνουν ξεχωριστό εισιτήριο όσοι μετεπιβιβάζονται από τη μια γραμμή στην άλλη

Μπορεί ακόμη το ΥΠΕΧΩΔΕ να «ψάχνει» την ημερομηνία κατά την οποία θα ξεκινήσει η επίσημη λειτουργία του «κολοβού» μετρό της Αθήνας, η κυβέρνηση ωστόσο έχει ήδη αποφασίσει την καθιέρωση του «αλμυρού» εισιτηρίου των 250 δραχμών που θα πληρώνουν οι επιβάτες. Ετσι, πέρα από τις εκατοντάδες δισ. δραχμές που στοίχισε το έργο, εξακολουθώντας να κατασκευάζεται με ρυθμούς χελώνας, οι κάτοικοι της πρωτεύουσας τώρα καλούνται και με την τιμή του εισιτηρίου να πληρώσουν το τίμημα της κυβερνητικής αφασίας...

Σύμφωνα λοιπόν με την απόφαση:

  • Τις 250 δρχ. θα πληρώνουν όλοι οι επιβάτες που θα κινούνται στα 11,5 χιλιόμετρα της νέας γραμμής του μετρό που αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία, τελικά προς το τέλος του μήνα (πιθανότερη ημερομηνία η 28 Γενάρη). Οπως είναι γνωστό σε λειτουργία θα μπει μόνο το τμήμα Πεντάγωνο - Σύνταγμα - Σεπόλια, ενώ η λειτουργία του τμήματος Σύνταγμα - Δάφνη προσδιορίζεται προς το τέλος του χρόνου, και του τμήματος Σύνταγμα - Ασώματοι στα μέσα του 2002. Την ίδια τιμή θα πληρώνουν και όσοι επιβάτες πρόκειται να κινηθούν στη νέα γραμμή, ανεξάρτητα από το αν έχουν επιβιβαστεί από σταθμό του υπάρχοντος ΗΣΑΠ.
  • Οσον αφορά τον ίδιο τον ΗΣΑΠ, θα σημειωθούν και εδώ σημαντικές αυξήσεις. Ετσι, όσοι κινούνται στις δύο από τις τρεις ζώνες (Πειραιάς - Ομόνοια, Ομόνοια - Α. Πατήσια, Α. Πατήσια - Κηφισιά) θα πληρώνουν εισιτήριο 150 δρχ., από 120 δρχ. που ισχύει τώρα, ενώ όσοι θα κινηθούν και στις τρεις ζώνες θα πληρώνουν 250 δρχ., από 180 δρχ.

Οι νέες αυτές τιμές θα αρχίσουν να ισχύουν από την έναρξη λειτουργίας του μετρό. Παράλληλα, καθιερώνεται χρονική διάρκεια του εισιτηρίου! Αυτή ορίζεται να είναι 90 λεπτά από την ακύρωσή του, με την προϋπόθεση μάλιστα ο επιβάτης, όταν ελεγχθεί δε θα πρέπει να βρίσκεται στο σημείο επιβίβασής του, δηλαδή ο επιβάτης δε θα έχει δικαίωμα να επιστρέψει στο σταθμό από τον οποίο ξεκίνησε με το ίδιο εισιτήριο, ανεξάρτητα αν δεν έχει ξεπεραστεί ο χρόνος των 90 λεπτών...

Με την ίδια απόφαση καθορίζονται επίσης:

  • Ημερήσια κάρτα απεριόριστων διαδρομών η οποία θα κοστίζει 1.000 δρχ.
  • Η τιμή των 10.000 δρχ. για τις νέες μηνιαίες κάρτες απεριόριστων διαδρομών που θα ισχύει για όλες τις αστικές συγκοινωνίες.
Χωρίς σταθμούς... πάρκινγκ!

Στο μεταξύ, η τραγική ειρωνεία είναι ότι λίγες μόλις μέρες μετά την πολυθρύλητη, έστω και με μεγάλη καθυστέρηση και κολοβή, έναρξη λειτουργίας του μετρό, τίποτα δεν έχει γίνει για την κατασκευή χώρων πάρκινγκ και σταθμών μετεπιβίβασης κοντά στους σταθμούς του μετρό! Γεγονός που καθιστά σχεδόν αδύνατη τη χρησιμοποίηση του μετρό από όσους θα πάνε, στον κοντινότερο από το σπίτι τους σταθμό, με το αυτοκίνητό τους...

Κι όλα αυτά γιατί δεν ξεκίνησε έγκαιρα από την εταιρία Αττικό Μετρό η εξεύρεση κατάλληλων χώρων, ενώ τώρα συναντά σοβαρές δυσκολίες, γιατί, όπως είναι φυσικό, η γη γύρω από τους σταθμούς του μετρό στοιχίζει πλέον πανάκριβα... Επίσης κάποια προσπάθεια για επινοικίαση ιδιωτικών χώρων ή χώρων του δημοσίου απέβη άκαρπη, όπως και αυτή με την οποία επιδιωκόταν συμφωνία με κάποιους ιδιοκτήτες ιδιωτικών πάρκινγκ που βρίσκονται κοντά σε σταθμούς του μετρό.

Να σημειώσουμε ότι η Αττικό Μετρό είχε εξαγγείλει πριν από πέντε χρόνια την κατασκευή οκτώ σταθμών μετεπιβίβασης σε πρώτη φάση που θα μπορούσαν να φιλοξενήσουν 5.500 αυτοκίνητα. Οι σταθμοί μετεπιβίβασης επρόκειτο να κατασκευαστούν στους σταθμούς: Δάφνη, ΦΙΞ, Πεντάγωνο, Αττική, Σεπόλια, Πανόρμου, Κατεχάκη και Αγιος Σάββας. Από τότε το μόνο που έχει γίνει είναι η διακήρυξη του διαγωνισμού για το σταθμό του ΦΙΞ και αυτό τις παραμονές του... 2000!

ΟΤΕ
«Ψαλίδι» στην υψηλή κερδοφορία

Τη σκληρή πραγματικότητα του «ελεύθερου ανταγωνισμού» αρχίζει πλέον να νιώθει ο ΟΤΕ, ο οποίος αν και παραμένει ο κύριος «παίκτης» της τηλεπικοινωνιακής αγοράς, βλέπει τα σχέδιά του για υψηλή κερδοφορία να «ψαλιδίζονται». Και τούτο παρά τις σκληρές αυξήσεις στην αστική μονάδα και στα πάγια που έχουν επιβληθεί τα τελευταία χρόνια στους συνδρομητές του. Ετσι, ενόψει και της πλήρους απελευθέρωσης στο τέλος του χρόνου, η διοίκηση του ΟΤΕ στη χτεσινή -πρώτη μέσα στο 2000- συνεδρίαση, εξέτασε τα ζητήματα του ανταγωνισμού και την εμπορική πολιτική της επιχείρησης για το νέο έτος.

Σύμφωνα με το νέο προϋπολογισμό, η συζήτηση του οποίου ήταν προγραμματισμένη για χτες αλλά αναβλήθηκε για επόμενη συνεδρίαση, τα έσοδα του ΟΤΕ για το 2000 προϋπολογίζεται ότι θα φτάσουν τα 1.147 δισεκατομμύρια δραχμές, ενώ τα κέρδη του θα διαμορφωθούν στα 321,9 δισ. δραχμές. Αντίστοιχα για το έτος που πέρασε, η επιχείρηση φαίνεται να ξεπερνάει το 1 τρισεκατομμύριο έσοδα (1.013 δισ.δρχ.), με κέρδη που θα φτάσουν τα 300 δισ. δρχ., έναντι 319 δισ. δρχ. που ήταν ο αρχικός προϋπολογισμός και 278,7 δισ.δρχ. το 1998. Για το 2000 τα κέρδη προ φόρων υπολογίζονται σε 321,9 δισ. δρχ. (αύξηση 7,3% από πέρυσι) και τα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων σε 535,8 δισ. δρχ. (αύξηση 16,1% σε σχέση με το 1999 που ήταν 461,5 δισ. δρχ). Οσον αφορά τις επενδύσεις, ο νέος προϋπολογισμός προβλέπει κονδύλι 470 δισ. δρχ, έναντι 286 δισ. δρχ το 1999 (αύξηση 64%). Από το κονδύλι αυτό, τα 175 δισ. δρχ. προορίζονται για συμμετοχές σε επιχειρήσεις, ενώ τα άλλα 295 δισ. δρχ. για προμήθειες. Τα αποτελέσματα του 1999 αλλά και ο προϋπολογισμός του 2000, σηματοδοτούν ότι τα 300 δισ. δρχ. κέρδη είναι το ανώτατο όριο γύρω από το οποίο κινείται η επιχείρηση, με δεδομένη την αφαίμαξη των λαϊκών νοικοκυριών από τις μεγάλες αυξήσεις σε ορισμένες κατηγορίες τιμολογίων.

  • Σημειώνεται ότι η διοίκηση του ΟΤΕ με σκοπό να διατηρήσει το μερίδιο που κατέχει στην τηλεπικοινωνιακή αγορά (περίπου 70% το 1999 έναντι 77% το 1998), προσανατολίζεται στη διάθεση νέων προϊόντων (τηλέφωνα με ταυτόχρονη λειτουργία σε σταθερό και κινητό δίκτυο), αλλά και σε μεσοσταθμικές μειώσεις 11% στα υπεραστικά και διεθνή τέλη.
ΟΛΥΜΠΙΑΔΑ 2004
Αγριεύει ο πόλεμος συμφερόντων

Να κατεβάσει τους τόνους, μετά τις δηλώσεις του προέδρου της Ελληνικής Ομοσπονδίας Καλαθοσφαίρισης Γ. Βασιλακόπουλου, που δημοσιεύτηκαν χτες σε μερίδα του αθλητικού Τύπου και με τις οποίες έκανε λόγο για «πλιάτσικο στο 2004» και για «βόλεμα ορισμένων», με αφορμή την προκήρυξη για τους διευθυντές των 28 αθλημάτων, επιχείρησε χτες η Οργανωτική Επιτροπή Ολυμπιακών Αγώνων (ΟΕΟΑ) «Αθήνα 2004». «Δεν υπάρχει καμία διάθεση αντιπαράθεσης», δήλωσε εκ μέρους του ΔΣ της ΟΕΟΑ ο υπεύθυνος του Γραφείου Τύπου, Κ. Βερνίκος.

Ο πρώην γενικός γραμματέας Αθλητισμού και στέλεχος του ΠΑΣΟΚ εμμέσως κατήγγειλε την ΟΕΟΑ ακόμα και για διασπάθιση δημοσίου χρήματος, ενώ ισχυρίστηκε ότι την ευθύνη για τη διοργάνωση των ομαδικών αθλημάτων στους Ολυμπιακούς Αγώνες έχουν απόλυτα οι αρμόδιες διεθνείς ομοσπονδίες, που στη συνέχεια αναθέτουν αυτό το έργο στις εθνικές ομοσπονδίες, αμφισβητώντας το ορθόν της διαδικασίας που επέλεξε η ΟΕΟΑ. Από την πλευρά της, η ΟΕΟΑ απάντησε πως «το πρώτο στοιχείο που πιέζει η ΔΟΕ την ΟΕΟΑ είναι η ανακήρυξη του γενικού διευθυντή Αθλημάτων και της στελέχωσης της Διεύθυνσης Αθλημάτων». Παράλληλα, διά του υπευθύνου του Γραφείου Τύπου τονίστηκε πως «στις τελευταίες διοργανώσεις Ολυμπιακών Αγώνων η τακτική είναι η ίδια. Ενας γενικός διευθυντής και για κάθε άθλημα διευθυντές».

Οι κόντρες στους κόλπους της κυβέρνησης και του ΠΑΣΟΚ, με αφορμή τη στελέχωση της Διεύθυνσης Αθλημάτων, αναμένεται να κλιμακωθούν το επόμενο διάστημα, μια και, σύμφωνα με πληροφορίες, πολλά στελέχη της ΟΕΟΑ διαρρέουν την «αγανάκτησή τους για όσα συμβαίνουν στο Ζάππειο από την ηγεσία της ΟΕΟΑ», καθώς μαίνεται ο πόλεμος συμφερόντων. Χαρακτηριστική είναι και η περίπτωση του Ολυμπιακού Χωριού, που οδήγησε σε ακύρωση του διαγωνισμού. Αρκετοί εκτιμούν πως και για τον διευθυντή Αθλημάτων η εξέλιξη θα είναι η ίδια. Η κήρυξη του διαγωνισμού ως «άγονου».

Να σημειώσουμε ότι η Συντονιστική Επιτροπή της ΔΟΕ θα πραγματοποιήσει έκτακτη επίσκεψη στην Αθήνα στις 26 και 27 Γενάρη. Πληροφορίες αναφέρουν ότι μοναδικό αντικείμενο της επίσκεψης είναι η στελέχωση της Διεύθυνσης Αθλημάτων. Η τακτική επίσκεψη ήταν προγραμματισμένη για τον ερχόμενο Μάη.

Κατά τα άλλα, χτες το ΔΣ υπέγραψε το προσχέδιο σύμβασης με τον Οργανισμό Διεξαγωγής Ιπποδρομιών Ελλάδος (ΟΔΙΕ) για την κατασκευή των έργων στο Φαληρικό Δέλτα και το Μαρκόπουλο. Στο Πολυδύναμο Κέντρο του Φαλήρου θα φιλοξενηθούν τα αθλήματα (βόλεϊ, ταε - κβο - ντο, τζούντο, χάντμπολ και πυγμαχία, ενώ στο Μαρκόπουλο θα κατασκευαστεί ο Ιππόδρομος και το Ιππικό Κέντρο. Τις επόμενες μέρες, αναμένεται το ΔΣ του ΟΔΙΕ να εγκρίνει την ίδια συμφωνία. Υποχρεώσεις του ΟΔΙΕ είναι η εκτέλεση των έργων σε Φάληρο και Μαρκόπουλο, ενώ η ΟΕΟΑ θα θέσει τις προδιαγραφές και τα χρονοδιαγράμματα.

Ακόμα, εγκρίθηκε η προκήρυξη της Β` φάσης του κλειστού διαγωνισμού για τη διαφημιστική εταιρία, συνολικού προϋπολογισμού 500 εκατομμυρίων δρχ. Η διάρκεια της σύμβασης είναι 12 μήνες, ενώ οι πέντε εταιρίες που έχουν επιλεγεί θα κληθούν να υποβάλουν τα σχέδιά τους.

Τέλος, το ΔΣ ενέκρινε κατ' αρχήν τον γενικό διευθυντή Τεχνολογίας, χωρίς ωστόσο να ανακοινωθεί το όνομά του, με την αιτιολογία ότι ο Κ. Μπακούρης θα διαπραγματευτεί μαζί του την αμοιβή του και, αν δεχτεί, τότε θα ανακοινωθεί επίσημα...

ΗΣΑΠ
Προσωρινή αλλαγή δρομολογίων

Από το σταθμό του Φαλήρου αντί του Πειραιά θα εκτελούνται τα δρομολόγια του «ηλεκτρικού σιδηροδρόμου» από αύριο μέχρι την ερχόμενη Κυριακή, μετά τις 9.30 μ.μ.

Οπως ανακοίνωσαν οι ΗΣΑΠ, η προσωρινή αλλαγή στην κυκλοφορία των συρμών, επιβάλλεται λόγω έργων του ΥΠΕΧΩΔΕ για την ανακατασκευή γέφυρας πάνω από τις σιδηροδρομικές εγκαταστάσεις του «ηλεκτρικού» στην περιοχή του Φαλήρου.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ