ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 16 Μάρτη 2024 - Κυριακή 17 Μάρτη 2024
Σελ. /40
ΣΥΡΙΖΑ - ΠΑΣΟΚ
Συνεργοί στο «κουκούλωμα» των πραγματικών αιτιών και ενόχων

Μια αποκαλυπτική ματιά στις διαπιστώσεις τους από την Εξεταστική

Στη λογική της συγκάλυψης είναι και το πόρισμα του ΣΥΡΙΖΑ, που περιορίζει τις ευθύνες στην τότε πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Λένε δηλαδή ότι το έγκλημα «θα είχε αποφευχθεί εάν η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είχε καθορίσει και εφαρμόσει τα ελάχιστα επίπεδα ασφάλειας, σύμφωνα με τους επιβεβλημένους Εθνικούς Κανόνες Ασφάλειας και εάν η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είχε προβεί σε άμεσες διορθωτικές αποφάσεις μετά την καταστροφή του παλαιού συστήματος τηλεδιοίκησης στη Ζάχαρη Λάρισας».

Και το λένε αυτό όταν αποκαλύφθηκε στην Εξεταστική ότι για να φτάσουμε στο έγκλημα της 28ης Φλεβάρη 2023, προηγήθηκαν η διαχρονική απαξίωση του σιδηροδρόμου και η υποστελέχωσή του, στο πλαίσιο της πολιτικής της «απελευθέρωσης» και ιδιωτικοποίησης, την οποία εφάρμοσε και ο ΣΥΡΙΖΑ, πουλώντας μάλιστα τη «Hellenic Train» στο ιταλικό μονοπώλιο.

Ετσι, καταλήγουν να λένε ότι ευθύνες έχουν ο Καραμανλής και ο Τριαντόπουλος, αφήνοντας στην άκρη άλλα πολιτικά πρόσωπα και υπουργούς που έπαιξαν καθοριστικό αρνητικό ρόλο στην κατάσταση που βρέθηκε ο σιδηρόδρομος το βράδυ της 28ης Φλεβάρη 2023.

Επιπλέον, λένε ότι επί ΣΥΡΙΖΑ είχαν γίνει έργα υποδομής και τέθηκε ένα ρεαλιστικό χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωσή τους έως το 2023... Και το λένε παρά το γεγονός ότι τα κρίσιμα έργα όχι μόνο δεν προχώρησαν αλλά υπήρχαν και μια σειρά από ατυχήματα πριν τα Τέμπη.

Οι του ΣΥΡΙΖΑ εμφανίζονται ότι ενεργούν με υπευθυνότητα επειδή έκαναν πρόταση «προς όλα τα κόμματα του δημοκρατικού τόξου να προσυπογράψουμε ένα κοινό πόρισμα, πρόταση η οποία απορρίφθηκε για μικροπολιτικούς και μόνο λόγους από τις κοινοβουλευτικές τους ομάδες». Ουσιαστικά, δηλαδή, ήθελαν με αυτόν τον τρόπο να «κουκουλώσουν» τις ευθύνες της διακυβέρνησής τους, για τις οποίες αποκαλύφθηκε στο πλαίσιο της Εξεταστικής ότι ήταν καθοριστικής σημασίας.

Ο ΣΥΡΙΖΑ είναι χαρακτηριστικό ότι δεν έβγαλε «κιχ» για τον Σπίρτζη και την περίοδο διακυβέρνησής τους. Και για τον ίδιο ακριβώς λόγο το ΚΚΕ στο πόρισμά του αναφέρεται σε ποινικές ευθύνες κατά του πρώην υπουργού του ΣΥΡΙΖΑ.

Χαρακτηριστικό της υποκρισίας τους είναι ότι ακόμα και σήμερα αναφέρουν ότι η πρόταση του ΚΚΕ για Εξεταστική «βόλευε τη ΝΔ για να συγκαλυφθεί το έγκλημα». Ας δούμε όμως τι λένε οι ίδιοι οι συγγενείς των θυμάτων που αποτελεί απάντηση - κόλαφο για τον ΣΥΡΙΖΑ.

Λέει λοιπόν η Μ. Καρυστιανού: «Παραδέχομαι ότι, ενώ ήμουν αρνητική αρχικά λόγω της προϊστορίας των εξεταστικών επιτροπών, τελικά διαπίστωσα ότι μέσα από αυτήν τη διαδικασία έγιναν γνωστά αρκετά πράγματα σε όλους μας, όπως επίσης και αρκετές ενοχοποιητικές δηλώσεις και τοποθετήσεις από τους υπόλογους πολιτικούς. Φυσικά είδαμε και αρκετούς υπεύθυνους - ανεύθυνους να μην ξέρουν, να μη θυμούνται, να μη γνωρίζουν τίποτα. Αυτή η ολοφάνερη ενοχική παρουσίαση ήταν το πιο σημαντικό σε όλη τη διαδικασία της Εξεταστικής Επιτροπής. Τέλος, ο τρόπος που τη σταμάτησαν τόσο βιαστικά και χωρίς να καλέσουν τους πλέον βασικούς μάρτυρες για να αποφύγουν και άλλες αποκαλύψεις δηλώνει ότι η Εξεταστική Επιτροπή δεν πήγε ακριβώς όπως το φαντάστηκαν. Ηταν αποκαλυπτική και αυτό για μας λειτούργησε βοηθητικά».

Ούτε γάτα ούτε ζημιά...

Το ΠΑΣΟΚ δεν έβγαλε καν ...πόρισμα, παρά μια ανακοίνωση, με την οποία ζητούν τη μετατροπή της Εξεταστικής Επιτροπής σε Προανακριτική. Και λένε ότι «θεωρούν αδύνατη την έκδοση ολοκληρωμένου πορίσματος», μια τοποθέτηση που δημιουργεί πολλά ερωτήματα... Αλλωστε, το ΠΑΣΟΚ από την πρώτη στιγμή ήθελε να αποφύγει όπως ο διάολος το λιβάνι τη σύσταση Εξεταστικής Επιτροπής, προφανώς για να «κουκουλώσουν» τις δικές τους ευθύνες, όπως τις περιέγραψαν αναλυτικά πρώην δικοί τους υπουργοί, όπως ο Χρυσοχοΐδης και ο Ρέππας...

Ας τους θυμίσουμε τι είπαν στην Εξεταστική οι υπουργοί τους για να φανεί το μέγεθος των ευθυνών τους για την πολιτική που οδήγησε στο έγκλημα στα Τέμπη. Είπε ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, ο άνθρωπος που είχε διατελέσει υπουργός Υποδομών και Μεταφορών από τον Ιούλη του 2013 έως το τέλος του 2014 στην κυβέρνηση Σαμαρά - Βενιζέλου: «Υπήρχε θέμα συντήρησης και ασφάλειας του δικτύου, γινόταν προσπάθεια να αναζητήσουμε έναν τρόπο συντήρησης, δεν ξέρω αν έχει λυθεί ακόμα έως σήμερα, με την έννοια να αναλάβει κάποιος μέσα από ένα ΣΔΙΤ ή μια δομή, ένα σχέδιο, τη συντήρηση, γιατί ο ΟΣΕ δεν είχε ούτε το προσωπικό ούτε τη χρηματοδότηση εκείνη την εποχή για να κάνει το δίκτυο».

Και μίλησε για διάφορα σποραδικά ατυχήματα που έδειχναν τα προβλήματα ασφαλείας... Μάλλον γι' αυτό δεν την ήθελαν την Εξεταστική στο ΠΑΣΟΚ. Για να κρύψουν τις δικές τους ευθύνες για το γεγονός ότι επί διακυβέρνησής τους δεν έκαναν απολύτως τίποτα για την προστασία των επιβατών.

Είπε ο Δ. Ρέππας, πρώην υπουργός Υποδομών και Μεταφορών της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, την περίοδο 2009 - 2011: Η κρατική ενίσχυση του ΟΣΕ το 2010 ήταν 104 εκατ. τον χρόνο και το 2016 έπεσε στα 45 εκατ. ευρώ, ανοίγοντας τον δρόμο για την παραπέρα ιδιωτικοποίηση και τις εργολαβίες. Αναφέρθηκε δε σε ένα μεγάλο σύστημα «διαφθοράς και κακοδιοίκησης», που, σύμφωνα με τον ίδιο, οδήγησε στο να έχει ο ΟΣΕ 10,7 δισ. χρέος το 2010.

Πρόσθεσε ότι υπήρχαν «μαύρα βαγόνια», δηλαδή συρμοί του ΟΣΕ που μετέφεραν εμπορεύματα ιδιωτών χωρίς να είναι καταγεγραμμένα, χωρίς να κερδίζει ο ΟΣΕ, αλλά και βαγόνια - «φαντάσματα», που έρχονταν από το εξωτερικό χωρίς να καταγράφονται, και που στην πορεία χάνονταν σε κάποιο παρακλάδι και λειτουργούσαν για μήνες ως αποθηκευτικοί χώροι ιδιωτών.

Το ΠΑΣΟΚ μόνο που δεν αθώωσε εντελώς τον υπουργό της ΝΔ Κ. Καραμανλή, για τον οποίο δηλώνουν οι βουλευτές του ότι υπάρχουν απλά «...αποχρώσες ενδείξεις ενοχής». Σε ό,τι αφορά τον υπουργό του ΣΥΡΙΖΑ Σπίρτζη, απλά αναφέρουν ότι «και εκείνος δεν κήρυξε έκπτωτο τον ανάδοχο της σύμβασης για τις τεράστιες καθυστερήσεις στην εκτέλεση του έργου ως όφειλε και επέλεξε να αγνοήσει τις προειδοποιήσεις για τα υπαρκτά ζητήματα ασφαλείας στον σιδηρόδρομο». Και τελικά ούτε γάτα ούτε ζημιά...

Αξίζει να αναφέρουμε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ Νο 2, η «Νέα Αριστερά», δεν κάνει καμία αναφορά στο πόρισμά του για τον Σπίρτζη και τη διακυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, ισχυρίζεται ότι επί ΣΥΡΙΖΑ όλα γίνονταν καλώς, αλλά πριν και μετά από αυτόν όλα ήταν ...χάλια. Εντύπωση προκαλεί, τέλος, το γεγονός ότι δεν υπάρχει καμία σαφής αναφορά για ποινικές ευθύνες και κατηγορία για τον Κ. Καραμανλή, παραπέμποντας όλα αυτά σε ...προανακριτική «για τη διερεύνηση ...τυχόν (σ.σ. έτσι ακριβώς το γράφουν) εγκλημάτων που έχει τελέσει κατά την άσκηση των καθηκόντων του».


Στο κενό η προσπάθεια της κυβέρνησης να «μπαζώσει» την αλήθεια, τις πολιτικές και ποινικές ευθύνες της

Μνημείο συγκάλυψης το πόρισμα της ΝΔ στην Εξεταστική και η πρόσφατη συνέντευξη του πρωθυπουργού στον ΣΚΑΪ

INTIME NEWS

Είναι προκλητικός και εξόφθαλμος ο τρόπος με τον οποίο η κυβέρνηση επιχειρεί από την πρώτη στιγμή να συγκαλύψει όλες τις πτυχές του προδιαγεγραμμένου εγκλήματος στα Τέμπη.

Η χυδαιότητα με την οποία ο ίδιος ο πρωθυπουργός βγαίνει και δηλώνει «εμείς κάναμε την καλύτερη δουλειά που πιστεύω ότι μπορούσαμε να κάνουμε», σε συνδυασμό με το πόρισμα - ντροπή της ΝΔ, είναι ενδεικτική για το μέγεθος του «κουκουλώματος» και τον συντονισμό της προπαγάνδας τους προς αυτήν την κατεύθυνση.

Ομως, τα ψέματά τους είναι τόσο κραυγαλέα που η αλήθεια δεν μπορεί να κρυφτεί. Δεν μπορούν να κρυφτούν ούτε οι διαχρονικές πολιτικές ευθύνες για την υλοποίηση της πολιτικής της «απελευθέρωσης» των Μεταφορών, της ιδιωτικοποίησης και της υποστελέχωσης του σιδηρόδρομου, που οδήγησε στο έγκλημα στα Τέμπη.

Ούτε βέβαια η συντονισμένη επιχείρηση συγκάλυψης όλων των πειστηρίων του εγκλήματος που θα επιβεβαίωναν τις βαριές ποινικές ευθύνες πολιτικών προσώπων για όσα έγιναν. Και τα δύο αυτά είναι αλληλένδετα, δεδομένου ότι με την εγκληματική αλλοίωση, δηλαδή με το μπάζωμα του τόπου του εγκλήματος, η κυβέρνηση επιχείρησε να μπαζώσει συγκεκριμένα στοιχεία του συνόλου μιας διαχρονικής εγκληματικής πολιτικής.

Χαρακτηριστικό επεισόδιο της επιχείρησης συγκάλυψης είναι η συνέντευξη - παρωδία του πρωθυπουργού, Κυρ. Μητσοτάκη, την Τρίτη 12/3 στον ΣΚΑΪ, που αποτελεί κυριολεκτικά ένα μνημείο ψεύδους και διαστρέβλωσης. Η ύβρις στους νεκρούς και η προσβολή των συγγενών τους έφτασαν στον υπέρτατο βαθμό, αφού με ψέματα παραποίησε ακόμα και πραγματικά γεγονότα που ακόμα ζητούν απαντήσεις. Ας δούμε όμως συγκεκριμένα ορισμένα δεδομένα, όπως προκύπτουν από το πόρισμα της κυβερνητικής πλειοψηφίας στην Εξεταστική και τη συνέντευξη του Κυρ. Μητσοτάκη.

Πόρισμα - ντροπή


RIZOSPASTIS

Της συνέντευξης του πρωθυπουργού προηγήθηκε το πόρισμα - ντροπή της ΝΔ από την Εξεταστική Επιτροπή για το δυστύχημα στα Τέμπη, που από την πρώτη μέχρι την τελευταία λέξη αποτελεί μια άθλια συγκάλυψη. Δεν είναι παράξενο βέβαια που οι βασικοί ένοχοι επιχειρούν να αθωώσουν τους εαυτούς τους, ωστόσο είναι ξεδιάντροπος ο τρόπος με τον οποίο ρίχνουν αποκλειστικά τις ευθύνες στον σταθμάρχη και στους μηχανοδηγούς της επιβατικής αμαξοστοιχίας.

Κι αυτό όταν τα συγκλονιστικά στοιχεία που παρουσιάστηκαν στην Εξεταστική βοούν για τις ποινικές ευθύνες πρώην υπουργών Μεταφορών, αλλά και για τις πολιτικές ευθύνες του ίδιου του πρωθυπουργού, όπως άλλωστε καταγράφονται στο πόρισμα του ΚΚΕ, που παραδόθηκε και στην εισαγγελέα του Αρείου Πάγου.

Σύμφωνα λοιπόν με το πόρισμά τους, «το βασικό συμπέρασμα που προκύπτει από το σύνολο των δεδομένων είναι ότι ο Γενικός Κανονισμός Κινήσεως παραβιάστηκε επτά φορές, με αποτέλεσμα να σημειωθεί το τραγικό δυστύχημα». Και προσθέτουν ότι «...εάν είχαν τηρηθεί απαρέγκλιτα οι κανόνες του Γενικού Κανονισμού Κινήσεως το δυστύχημα δεν θα είχε συμβεί».

Ισχυρισμοί όχι μόνο αβάσιμοι αλλά και ψευδείς, αφού στο πλαίσιο της Εξεταστικής αποκαλύφθηκε ότι τα όποια ανθρώπινα λάθη ήρθαν ως αποτέλεσμα της ανυπαρξίας συστημάτων ασφαλείας, που σε συνδυασμό με τις σοβαρές ελλείψεις προσωπικού μεγιστοποίησαν την πιθανότητα ανθρώπινου λάθους και οδήγησαν στο έγκλημα.


Οπως προέκυψε και από την Εξεταστική, το βράδυ της 28ης Φλεβάρη 2023, ο ΟΣΕ λειτουργούσε με το 1/3 του οργανογράμματός του, δηλαδή, με 694 άτομα αντί για 2.100! Αυτό, σε συνδυασμό με την εντατικοποίηση της εργασίας, τη λειψή εκπαίδευση και τη μη πρακτική εξάσκηση, δημιουργεί πολλαπλάσιες προϋποθέσεις για ανθρώπινο λάθος.

Οπως κατέθεσε στην Εξεταστική ο Π. Παρασκευόπουλος, πρώην πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών και Μέσων Σταθερής Τροχιάς, «η υποστελέχωση δημιούργησε πρόβλημα στις ειδικότητες, αλλά και στην ασφάλεια, όπου πλέον το 2021 έκλεισαν σταθμοί και από τις 3 οκτάωρες βάρδιες έφταναν δύο 10ωρες και τετράωρο λουκέτο σε σταθμούς, λόγω έλλειψης προσωπικού. Στον Σταθμό της Λάρισας υπήρχαν 14 βάρδιες με 11 άτομα προσωπικό...».

«Ασφαλής» ο σιδηρόδρομος και χωρίς συστήματα ασφαλείας!

Η πρόκληση συνεχίζεται, αφού με το πόρισμα της ΝΔ «βγαίνει λάδι» ο υπουργός Μεταφορών Κ. Καραμανλής, καθώς και όσοι είχαν διατελέσει υπουργοί στο παρελθόν, «ξεπλένοντας» έτσι την πολιτική της ΕΕ για τη λεγόμενη «απελευθέρωση» των σιδηροδρόμων. Φτάνουν μάλιστα στο σημείο να ισχυρίζονται ότι ακόμα κι αν υπήρχαν τα συστήματα ασφαλείας, θα μπορούσε να συμβεί το ατύχημα.

Στη συνέχεια παραδέχονται μια σειρά από ...δυσλειτουργίες σχετικά με τις συμβάσεις και την εφαρμογή μέτρων ασφαλείας και ομολογούν ότι η εφαρμογή του ERTMS θα είναι υποχρεωτική στις ευρωπαϊκές χώρες από το 2030 και ότι αυτήν τη στιγμή είναι σε λειτουργία μόνο στο 14% των ευρωπαϊκών σιδηροδρόμων. Στην πραγματικότητα, παραδέχονται ότι τα νέα «Τέμπη» είναι προ των πυλών.

Γιατί όμως συμβαίνει αυτό; Οπως αναφέρθηκε στην Εξεταστική, η ΕΕ, με βάση τις Οδηγίες που εκδίδει, δίνει τη δυνατότητα να κυκλοφορούν συρμοί στο ευρωπαϊκό δίκτυο που δεν έχουν τις σύγχρονες προδιαγραφές ασφαλείας και ιδιαίτερα στα ζητήματα πυρασφάλειας. Πρώην διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είπε στην Εξεταστική ότι εάν υποχρεωνόμασταν να εγκαταστήσουμε τα σύγχρονα συστήματα ασφαλείας, θα έπρεπε να αποσύρουμε το 95% των συρμών της ΓΑΙΟΣΕ!

Στο όνομα λοιπόν του κόστους, η Ευρωπαϊκή Αρχή Σιδηροδρόμων αδειοδοτεί κανονικά χωρίς τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας και τους συρμούς της ΓΑΙΟΣΕ που νοικιάζει η «Hellenic Train». Δηλαδή, η ΕΕ δίνει πιστοποίηση με βάση τα συστήματα πυρασφάλειας πριν από 30 - 40 χρόνια!!!

Διαπιστώνουν την υποστελέχωση για την οποία ευθύνονται

Το ρεσιτάλ της υποκρισίας της ΝΔ συνεχίζεται με αναφορές στο πόρισμά της όπως: «Ο ΟΣΕ πρέπει να ενισχυθεί, τόσο χρηματοδοτικά όσο και με ανθρώπινο δυναμικό. Οι δε μνημονιακές πολιτικές από το 2010 και μετά τον αποδυνάμωσαν, αφού έχασε πάνω από τους μισούς του εργαζόμενους».

Κι αυτό όταν είναι οι ίδιοι που κυβέρνησαν τόσα χρόνια από το 2010 μέχρι και τώρα, και υλοποίησαν τις πολιτικές υποχρηματοδότησης, απολύσεων, μετατάξεων και περικοπών. Και προσθέτουν ότι «τα μέτρα που ελήφθησαν από το 2019 και μετά για αύξηση της χρηματοδότησης και των εργαζομένων πρέπει να συνεχιστούν με μεγαλύτερη ένταση». Και εννοούν το γεγονός ότι προχώρησαν οι συμβάσεις που είχαν «παγώσει», χωρίς βέβαια να έχει προχωρήσει τίποτα επί της ουσίας.

Γιατί όμως υπήρξαν οι παρατάσεις και οι καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση των συμβάσεων; Πώς είναι δυνατόν να μην έχουν ολοκληρωθεί 4 συμβάσεις μέσα σε 14 χρόνια, όταν θα 'πρεπε να έχουν ολοκληρωθεί σε 2;

Στο ερώτημα αυτό απαντά η Επιτροπή που συνέστησε η κυβέρνηση (Επιτροπή Γεραπετρίτη) στη σελίδα 205 του πορίσματός της. Λέει συγκεκριμένα: «Τα σιδηροδρομικά έργα αποτέλεσαν πεδίο έντονου ανταγωνισμού μεταξύ διαφόρων εργολάβων, κατασκευαστών, προμηθευτών.

Για να ικανοποιηθούν μάλιστα οι προμηθευτές από τις μεγάλες ευρωπαϊκές χώρες, η κατάτμηση των έργων κατάντησε συνήθης πρακτική. Ακόμη και οι προδιαγραφές ήταν συχνά διαφορετικές από ένα τμήμα χιλιομέτρων έως το επόμενο (επίσης κάποιων χιλιομέτρων), με συνέπεια ασυμβατότητες μεταξύ των τμημάτων ενός ενιαίου κατά τ' άλλα έργου...».

Κυριολεκτικά, δεν υπάρχουν λόγια για τα ψεύδη της πλειοψηφίας της Εξεταστικής, όταν ισχυρίζεται στο πόρισμα ότι «η ανάλυση από την Επιτροπή δεν ανέδειξε πράξεις ή παραλείψεις πολιτικών προσώπων που να συνδέονται με το δυστύχημα. Η πολιτική ευθύνη αντικειμενικά αναλήφθηκε από τον τότε υπουργό Κ. Καραμανλή με την άμεση παραίτησή του την ημέρα του τραγικού δυστυχήματος, πράξη που εκτός των άλλων διευκόλυνε τον έλεγχο της υπόθεσης». Ετσι, λοιπόν, «βγάζει λάδι» τον Καραμανλή και επιβεβαιώνει πόσο υποκριτική ήταν η παραίτησή του μετά το έγκλημα.

Το ένα ψέμα μετά το άλλο

Ο πρωθυπουργός είπε στη συνέντευξή του: «Τις επόμενες μέρες (σ.σ. από το δυστύχημα) έπρεπε να σταθεροποιηθεί το έδαφος, να πάνε οι γερανοί, να βρούμε αν υπάρχουν άλλοι αγνοούμενοι μέσα στα συντρίμμια (...) Το έχει πει η ίδια η Πυροσβεστική, όλες αυτές ήταν επιχειρησιακές ενέργειες. Επρεπε να σηκωθούν τα βαγόνια να δούμε αν υπήρχαν νεκροί από κάτω».

Δηλαδή, ούτε λίγο ούτε πολύ, λέει ότι μπαζώθηκε ο χώρος και έπεσε και χαλίκι από πάνω για να ψάξουν για ...αγνοούμενους!!! Τόσο χοντροκομμένο ψέμα, όταν είναι πάγια πρακτική σε έναν τόπο δυστυχήματος να τηρούνται πολύ αυστηρά πρωτόκολλα προστασίας του χώρου μέχρι να ολοκληρωθούν οι έρευνες. Κάτι τέτοιο δεν έγινε ποτέ. Και όχι μόνο αυτό, αλλά ο όγκος των χωμάτων μέσα στον οποίο θα μπορούσαν να υπάρχουν σημαντικά ευρήματα, μεταφέρθηκε πολύ γρήγορα σε άλλη τοποθεσία, κατά παράβαση αυτών των πρωτοκόλλων.

Ας πάμε όμως έναν χρόνο πίσω.

Στις 7/3/2023, ο Χρήστος Τριαντόπουλος, υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ και, τότε, επικεφαλής κλιμακίου της κυβέρνησης που διαχειρίζεται το θέμα, δηλώνει στον ΣΚΑΪ: «Το κομμάτι το επιχειρησιακό που τρέξαμε εκείνες τις ημέρες (εννοεί τις πρώτες 3 μέρες μετά το δυστύχημα) ήταν να προχωρήσει γρήγορα όλη η διαδικασία συλλογής και αποκατάστασης της περιοχής. Ενα έργο που έτρεχε σε συνεργασία με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, με τις σιδηροδρομικές εταιρείες, με την Περιφέρεια κυρίως, με την Πυροσβεστική, με την Αστυνομία, αλλά και πάρα πολλούς ιδιώτες που ανακατεύτηκαν για να μπορέσει να αποκατασταθεί ο χώρος».

Βέβαια, μεγάλο ενδιαφέρον έχει αυτό που είπε ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κ. Κυρανάκης, στις 11/3/2024, σε συνέντευξή του. Ερωτώμενος για το μπάζωμα του σημείου απάντησε ότι «έπρεπε να γίνουν εργασίες στο σημείο της τραγωδίας για να μπορέσει να ξανανοίξει η γραμμή, να ξανακυκλοφορήσει το τρένο. Αυτό δεν μπορούσε να γίνει σε έναν κρατήρα».

Η αλλοίωση του τόπου του εγκλήματος, που έγινε με απόφαση της κυβέρνησης, είναι προφανής. Οπως προφανή είναι και τα ψέματά τους.

«Ψάχναμε ακόμα σορούς...»

Ο Κυρ. Μητσοτάκης στη συνέντευξή του ανέφερε μια σειρά γεγονότων που δεν προκύπτουν από κανένα επίσημο στοιχείο εκείνων των ημερών. Τι είπε; «Αυτό το οποίο έγινε δεν ήταν τίποτε άλλο από τη σταδιακή αφαίρεση των βαγονιών της επιβατικής αμαξοστοιχίας. Δεν μιλάω για την εμπορική, για την οποία γίνεται η όλη συζήτηση. Τότε ψάχναμε ακόμα σορούς». Είδαμε βέβαια και παραπάνω ότι από τις ανακοινώσεις εκείνων των ημερών, οι γερανοί δεν συνδέονται με κανέναν τρόπο με αναζήτηση νεκρών ή αγνοουμένων.

Μόνο που και αυτό είναι ένα τεράστιο ψέμα. Διότι εκείνες τις μέρες υπήρχαν δριμύτατες αντιδράσεις για την απομάκρυνση των συντριμμιών από τον τόπο του εγκλήματος, ακριβώς γιατί δεν είχε ολοκληρωθεί καν η διαδικασία διερεύνησης για αγνοούμενους.

Υπήρχε δηλαδή αλλοίωση του τόπου του δυστυχήματος. Είναι χαρακτηριστικό ότι την Παρασκευή 3 Μάρτη, και ενώ μια επιβάτισσα, η 23χρονη Εριέτα Μόλχο, αγνοείται και δεν έχει ολοκληρωθεί η ανακοίνωση των αποτελεσμάτων ταυτοποίησης στους συγγενείς των θυμάτων, δίνεται η εντολή από τον περιφερειάρχη Θεσσαλίας, Κ. Αγοραστό, αφού έχει προηγηθεί η σύσκεψη με τον υφυπουργό παρά τω πρωθυπουργώ Τριαντόπουλο, να απομακρυνθούν τα συντρίμμια και τα βαγόνια!

Και στη συνέχεια, ενώ δεν έχει ολοκληρωθεί καν η έρευνα από τους πραγματογνώμονες που διερευνούν το δυστύχημα, και χωρίς να υπάρχει εισαγγελική εντολή, αρχίζει η απομάκρυνση του επιφανειακού χώματος μέχρι βάθος 1 περίπου μέτρου. Ενα μέρος των χωμάτων μεταφέρθηκε στο Κουλούρι. Το υπόλοιπο προς άγνωστο προορισμό.

Μετά την απομάκρυνση του χώματος, ο χώρος καλύπτεται από στρώματα από κροκάλα, χαλίκι, άμμο και στρώνονται άσφαλτος και πίσσα. Η διαδικασία αυτή έχει ολοκληρωθεί μόλις μια βδομάδα μετά το δυστύχημα!!! Οι ενέργειες αυτές έγιναν χωρίς να υπάρχει άδεια από τις αρμόδιες δικαστικές αρχές. Για όλα αυτά ο πρωθυπουργός τι λέει; Οτι «η δουλειά έγινε από τους επιχειρησιακούς παράγοντες όσο καλύτερα μπορούσε να γίνει».

Αμείλικτα ερωτήματα

Ο πρωθυπουργός είπε στη συνέντευξη ότι σέβεται τους νεκρούς και τις οικογένειές τους και ότι είναι εκείνος που θέλει να ολοκληρωθεί η έρευνα. Και πως δεν δέχεται την κατηγορία της συγκάλυψης...

Αφού λοιπόν είναι έτσι, πώς εξηγείται ότι στις 29 Μάρτη, 4 βδομάδες μετά το δυστύχημα, κλιμάκιο του Γενικού Χημείου του Κράτους πήγε στον τόπο του δυστυχήματος για τη συλλογή δειγμάτων εδάφους για χημική ανάλυση, κάτι που θα έπρεπε να είχε γίνει τις πρώτες μέρες του Μάρτη;

Πώς εξηγεί το γεγονός ότι τον Αύγουστο του 2023, συγγενείς των θυμάτων κατέθεσαν μήνυση κατά παντός υπευθύνου για το μπάζωμα; Είχαν πολιτικά οφέλη από μια τέτοια ενέργεια; `Η μήπως το έκαναν γιατί ανακάλυψαν τα ψέματα και το χρονικό της συγκάλυψης από την κυβέρνηση και τον κρατικό μηχανισμό;

Πώς εξηγεί το γεγονός ότι ενώ τα αντίστοιχα βίντεο της επιβατικής αμαξοστοιχίας συμπεριλήφθηκαν πολύ νωρίς στη δικογραφία, τα βίντεο αυτά ο εφέτης ανακριτής τα ζήτησε τέλη Μάη; Και η απάντηση που πήρε από τον προσωρινό διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΣΕ Π. Τερεζάκη ήταν ότι αυτά είχαν σβηστεί, 15 μέρες μετά το δυστύχημα;


Κ. Πασ.


Προσπάθεια απαξίωσης σημαντικών ευρημάτων

Ο ίδιος ο πρωθυπουργός στη συνέντευξή του στον ΣΚΑΪ, όπως και ο Αδ. Γεωργιάδης σε συνέντευξή του, παρουσίασαν περίπου ως θεωρία συνωμοσίας ότι το τρένο μετέφερε παράνομα κάποια εύφλεκτη ουσία που προκάλεσε την έκρηξη. Αλλη μια προσπάθεια να απαξιωθούν σοβαρές ενδείξεις και τα αγωνιώδη ερωτήματα των συγγενών που αναζητούν την αλήθεια.

Εγραφε ο «Ριζοσπάστης» στις 18 Ιουλίου 2023: «Ανιχνεύθηκε ύποπτη ουσία νόθευσης καυσίμων στα συντρίμμια. Οι εκπρόσωποι των οικογενειών, σε συνέντευξη που παραχώρησαν, στάθηκαν μεταξύ άλλων στην εύφλεκτη ύλη που εντοπίστηκε στη μία από τις δυο μηχανές της εμπορικής αμαξοστοιχίας που συγκρούστηκε με την επιβατική.

Συγκεκριμένα ανέφεραν ότι με την αυτοψία που έκαναν στα συντρίμμια, έλαβαν δείγματα, και το Γενικό Χημείο του Κράτους ανέφερε πως σε ένα εξωτερικό σημείο εντοπίστηκαν διαλύτες από το ξυλόλιο, μιας ουσίας που δεν δικαιολογείται η ύπαρξή της, ούτε ως συστατικό, αλλά ούτε και από τα πιθανά προϊόντα της καύσης του ελαίου των μετασχηματιστών. Αντίθετα, πρόκειται σύμφωνα με ειδικούς για ουσία που χρησιμοποιείται για τη νοθεία καυσίμων.

Το γεγονός αυτό εγείρει κρίσιμα ερωτήματα για το αν μεταφερόταν μη εγκεκριμένο φορτίο που πιθανότατα να προκάλεσε τη φονική πυρκαγιά, ωστόσο οι ίδιοι τόνισαν πως δεν γνωρίζουν αν προκλήθηκε η έκρηξη και η φωτιά από τη συγκεκριμένη ουσία.

Αξίζει να σημειωθεί ότι περίπου τα μισά θύματα της πολύνεκρης σιδηροδρομικής τραγωδίας βρέθηκαν απανθρακωμένα, ενώ μέχρι και σήμερα η Πυροσβεστική Υπηρεσία δεν έχει καταφέρει να εντοπίσει την καύσιμη ύλη που οδήγησε στην εκδήλωση της φωτιάς, η οποία χαρακτηρίζεται ως "μη φυσιολογική και αναμενόμενη"».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ