ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 21 Νοέμβρη 2013
Σελ. /24
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΣΥΓΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΝΔ - ΠΑΣΟΚ
Φέρνει νόμο για «πλοία απεργοσπασίας»

Στη Βουλή το επικίνδυνο νομοθέτημα, με την επίκληση του «δημόσιου συμφέροντος»!

Κυβέρνηση, εφοπλιστές και μεγαλοεπιχειρηματίες προσθέτουν έναν ακόμα νόμο που χτυπάει το δικαίωμα των ναυτεργατών στην απεργία
Κυβέρνηση, εφοπλιστές και μεγαλοεπιχειρηματίες προσθέτουν έναν ακόμα νόμο που χτυπάει το δικαίωμα των ναυτεργατών στην απεργία
Τη δρομολόγηση «πλοίου ασφαλείας» κατά τη διάρκεια απεργίας των ναυτεργατών προβλέπει νομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, προαναγγέλλοντας νέο γύρο επίθεσης της κυβέρνησης σε βάρος του δικαιώματος στην απεργία.

Πρόκειται για το άρθρο 26, το οποίο προστέθηκε την τελευταία στιγμή σε ένα ακόμα επιθετικό για τους ναυτεργάτες νομοσχέδιο του ΥΝΑ, με τίτλο «Τουριστικά πλοία και άλλες διατάξεις», λίγο πριν δοθεί για δημόσια διαβούλευση, διαδικασία που ξεκίνησε στις 19/11. Η κυβέρνηση περνάει στη Βουλή τον ένα νόμο μετά τον άλλο για να τσακίσει τη Συλλογική Σύμβαση, τις εργασιακές σχέσεις και την Κοινωνική Ασφάλιση των ναυτεργατών. Τώρα, επιχειρεί να πετύχει συντριπτικό χτύπημα στο ίδιο το δικαίωμα στην απεργία, για να φρενάρει αγωνιστικές διαθέσεις και να τους «τιμωρήσει» για τους αγώνες που έκαναν, ακόμα και κόντρα στην επιστράτευση.

Συγκεκριμένα, το άρθρο προβλέπει:

«1. Θεσπίζεται υποχρέωση εξασφάλισης ελάχιστης επικοινωνίας των νήσων μέσω ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, όταν για οποιονδήποτε λόγο υφίσταται αδυναμία εκτέλεσης τακτικών δρομολογίων.

2. Το πρόγραμμα δρομολογίων ελάχιστης επικοινωνίας ασφαλείας τίθεται σε εφαρμογή, εν όλω ή εν μέρει, με απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου, με την οποία διαπιστώνεται η αδυναμία εκτέλεσης δρομολογίων και αιτιολογείται η προσφυγή στο μέτρο αυτό. Η ως άνω απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου δεν δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, κοινοποιείται στις αντίστοιχες ναυτιλιακές εταιρείες και στις συνδικαλιστικές οργανώσεις (...)

3. Ο ΥΝΑ δύναται να αποφασίζει την εκτέλεση έκτακτου μεμονωμένου δρομολογίου πλοίου ασφαλείας, εφόσον συντρέχουν λόγοι δημοσίου συμφέροντος, δημόσιας υγείας ή κίνδυνος για τη ζωή των πολιτών.

4. (...) Με όμοια απόφαση καθορίζονται οι προϋποθέσεις και ο τρόπος υλοποίησης της ελάχιστης επικοινωνίας της χώρας με άλλες χώρες, με τις οποίες αυτή συνδέεται με τακτικά δρομολόγια»!

Στην πραγματικότητα, ο νόμος δίνει ένα ακόμα εργαλείο στην κυβέρνηση και τους εφοπλιστές να επιβάλλουν απεργοσπασία. Ξεπερνάει κάθε πρόκληση το γεγονός ότι η δρομολόγηση «πλοίου ασφαλείας» προωθείται στο όνομα της «προστασίας του δημοσίου συμφέροντος», για να αποκρύψει η κυβέρνηση ότι το μόνο συμφέρον που υπηρετείται, είναι των εφοπλιστών και μιας μερίδας επιχειρηματιών, όπως, για παράδειγμα, των «μεγάλων» του τουρισμού, ή των μεγαλοκαλλιεργητών και εξαγωγέων αγροτικών προϊόντων.

Για ποιο «δημόσιο συμφέρον» μπορεί να γίνεται λόγος, όταν οι εφοπλιστές δρομολογούν και αποδρομολογούν τα πλοία ανάλογα με την κερδοφορία τους, με αποτέλεσμα σήμερα να υπάρχουν νησιά σε μερική απομόνωση, να πεθαίνουν ακόμα και άνθρωποι λόγω αδυναμίας μεταφοράς τους στην ηπειρωτική Ελλάδα; Αυτή την περίοδο, με ένα και μόνο πλοίο και αυτό υπέργηρο και υποσυντήρητο, έχουν μείνει Ικαρία, Φούρνοι, Σάμος, τα νησιά του Βόρειου Αιγαίου. Με ένα πλοίο είναι οι περισσότερες ακτοπλοϊκές γραμμές, χώρια τα πανάκριβα εισιτήρια.

Ενα ακόμα στοιχείο: Από την 1η Νοέμβρη, τα ακτοπλοϊκά πλοία, ακόμα και τα σαράβαλα, ταξιδεύουν με αποδεκατισμένη οργανική σύνθεση. Οι εφοπλιστές, θέτοντας σε εφαρμογή το νόμο 4150 «Ανασυγκρότηση του ΥΝΑ», μείωσαν πάνω από 40% τον αριθμό των ναυτεργατών γενικών υπηρεσιών (καμαρότους, μαγείρους κ.ά.). Ως αποτέλεσμα, χιλιάδες ναυτεργάτες πετιούνται άνεργοι στη στεριά και ταυτόχρονα αυξάνονται οι κίνδυνοι για επιβάτες και ναυτεργάτες στη θάλασσα.

ΚΑΒΑΛΑ - ΘΑΣΟΣ
Βιομηχανία διώξεων σε βάρος ναυτεργατών

Καλούνται σε απολογία, μαζί με άλλους εργαζόμενους, επειδή συμμετείχαν και περιφρουρούσαν την απεργία τους!

Συνεχίζεται η βιομηχανία διώξεων σε βάρος των ναυτεργατών της Θάσου, από τη «Ναυτιλιακή Εταιρεία Καβάλας» (ΝΕΚ), τη λιμενική αρχή και την Εισαγγελία. Αυτή τη φορά, 25 ναυτεργάτες και εργαζόμενοι του νησιού καλούνται να δώσουν απολογίες γιατί έπραξαν το αυτονόητο: Υπερασπίστηκαν το δικαίωμα στη σταθερή και μόνιμη εργασία, το δικαίωμα της απεργίας. Ανάμεσά τους και η δημοτική σύμβουλος Θάσου, εκλεγμένη με το ΚΚΕ, Χαρίκλεια Κυριαζίδου.

Με αφορμή την απεργία των ναυτεργατών στις 31 Γενάρη και 1 Φλεβάρη του 2013, για άλλη μια φορά στήθηκε το γνωστό σκηνικό: Λιμενικοί να δίνουν ονόματα συμμετεχόντων στην απεργία και η λιμενική αρχή με την Εισαγγελία να προχωρούν σε δίωξη. Με βάση αυτή τη δίωξη, 25 εργαζόμενοι καλούνται να απολογηθούν για την κατηγορία της «παρακώλυσης συγκοινωνιών».

Τα τελευταία χρόνια, περίπου 30 μέλη του Ενιαίου Συνδικάτου Ναυτεργατών Καβάλας - Θάσου, βρίσκονται αντιμέτωποι με τη βιομηχανία διώξεων, ενώ απειλούνται και με πληρωμή αποζημιώσεων, καθώς οι πλοιοκτήτες έχουν καταθέσει αγωγές για «ηθική βλάβη» από τη ματαίωση δρομολογίων. Οι ποινικές διώξεις που αντιμετωπίζουν, αφορούν απεργίες και στάσεις εργασίας που έχουν πραγματοποιήσει, υπερασπιζόμενοι τα δικαιώματά τους.

Ηδη 12 ναυτεργάτες καταδικάστηκαν από το Μονομελές Πλημμελειοδικείο Θάσου για «παρακώλυση συγκοινωνιών», για τη στάση εργασίας που πραγματοποίησαν στις 7/12/2009, με αίτημα την επιστροφή στη δουλειά ενός συναδέλφου τους μηχανικού που είχε απολυθεί.

Με ανακοίνωσή της, η ΤΕ Καβάλας - Θάσου του ΚΚΕ σημειώνει μεταξύ άλλων: «Η βιομηχανία διώξεων σε βάρος των αγωνιζόμενων ναυτεργατών, εντάσσεται στο συνολικότερο σχεδιασμό της συγκυβέρνησης, για επιβολή του δόγματος "νόμος και τάξη". Την ώρα που λιμενική αρχή, Εισαγγελία, ναυτιλιακές εταιρείες επικαλούνται ότι με τις απεργίες των ναυτεργατών εμποδίζεται η ελεύθερη μετακίνηση των κατοίκων της Θάσου, αφήνουν αποκομμένο το νησί για όλη τη χειμερινή περίοδο, γιατί έτσι συμφέρει οικονομικά τους εφοπλιστές.

Τα δρομολόγια έχουν μειωθεί στο ελάχιστο. Στη γραμμή Πρίνου - Καβάλας καθημερινά υπάρχουν μόνο 2 δρομολόγια και την Κυριακή κανένα. Ιδιαίτερα θύματα αυτής της κατάστασης είναι οι 45 μαθητές από τη Θάσο που πηγαίνουν καθημερινά στο ΕΠΑΛ Χρυσούπολης και αναγκάζονται να σηκώνονται από τις 4 τα ξημερώματα. Αποδεικνύεται και σε αυτήν την περίπτωση ότι ο καπιταλιστικός τρόπος ανάπτυξης που υπηρετούν τα κόμματα του ευρωμονόδρομου λειτουργεί με κριτήριο την κερδοφορία των εφοπλιστών και των μονοπωλιακών ομίλων και όχι την κάλυψη των λαϊκών αναγκών».

ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ - ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ
Πρωτιά για το ψηφοδέλτιο που στήριξε το ΠΑΜΕ

Στο συνέδριο που έγινε την Τρίτη, διπλασίασε τις ψήφους και τις έδρες στο νέο ΔΣ

Πρώτη δύναμη αναδείχθηκε το ψηφοδέλτιο «Αγωνιστική Συνδικαλιστική Ενότητα» (στηρίζεται από το ΠΑΜΕ) στις εκλογές για την ανάδειξη νέου ΔΣ στην Ομοσπονδία Συλλόγων Υπαλλήλων Βιομηχανίας, Ενέργειας και Τεχνολογίας. Η ΑΣΕ εξέλεξε και τον έναν αντιπρόσωπο για το επικείμενο Συνέδριο της ΑΔΕΔΥ. Το συνέδριο της Ομοσπονδίας έγινε την περασμένη Τρίτη.

Συγκεκριμένα, για το ΔΣ ψήφισαν 28 αντιπρόσωποι και βρέθηκε 1 λευκό (στο προηγούμενο ήταν 29 αντιπρόσωποι). Η «Αγωνιστική Συνδικαλιστική Ενότητα» πήρε 11 ψήφους και 4 έδρες (από 5 ψήφους και 2 έδρες). Η «Ελεύθερη Κίνηση» (ΠΑΣΚΕ) πήρε 9 ψήφους και 3 έδρες (από 12 ψήφους και 5 έδρες), η ΔΑΚΕ 5 ψήφους και 1 έδρα (από 8 ψήφους και 2 έδρες) και η «Συσπείρωση Εργαζομένων» (ΑΝΤΑΡΣΥΑ) 3 ψήφους και 1 έδρα (δεν είχε κατέβει).

Για αντιπροσώπους στην ΑΔΕΔΥ ψήφισαν 28 αντιπρόσωποι και βρέθηκαν 1 άκυρο και 3 λευκά (στο προηγούμενο ήταν 29 αντιπρόσωποι). Η «Αγωνιστική Συνδικαλιστική Ενότητα» πήρε 13 ψήφους και εξέλεξε έναν αντιπρόσωπο (από 5 ψήφους και κανέναν αντιπρόσωπο). Η «Ελεύθερη Κίνηση» (ΠΑΣΚΕ) έλαβε 11 ψήφους και δεν εξέλεξε αντιπρόσωπο (από 12 ψήφους και 1 αντιπρόσωπο), ενώ η ΔΑΚΕ (είχε 8 ψήφους στο προηγούμενο και κανέναν αντιπρόσωπο). Η «Συσπείρωση Εργαζομένων» (ΑΝΤΑΡΣΥΑ) δεν συμμετείχε στην εκλογή των αντιπροσώπων.

Ο

«COCA COLA»: Συνεχίζουν την απεργία τους οι εργαζόμενοι στο εργοστάσιο της «Coca Cola» στη Θεσσαλονίκη, παρά τον απεργοσπαστικό μηχανισμό που έστησε η εργοδοσία, για να προμηθεύει με προϊόντα της την αγορά και παρά τις διώξεις και αγωγές για αποζημίωση 5,5 εκ. ευρώ που έχει κινήσει η πολυεθνική για να τους τρομοκρατήσει. Οι εργαζόμενοι, μέσα από γενική συνέλευση (μυστική ψηφοφορία), αποφάσισαν συνέχιση του πολυήμερου απεργιακού τους αγώνα με κήρυξη τριών 24ωρων απεργιών που ξεκίνησαν από χτες στις 6 το απόγευμα και θα διαρκέσουν μέχρι το Σάββατο 23 Νοέμβρη. Διεκδικούν ανάκληση των 33 απολύσεων και παραγωγική επαναλειτουργία του εργοστασίου της Θεσσαλονίκης.

ΦΛΩΡΙΝΑ: Το Σωματείο Εμπορικών Ιδιωτικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων σε Επιχειρήσεις Προσφοράς Υπηρεσιών νομού Φλώρινας πραγματοποιεί εκλογές για την ανάδειξη νέου Διοικητικού Συμβουλίου την Κυριακή 24 Νοέμβρη, από τις 11 π.μ. μέχρι τις 5 μ.μ., στο Εργατικό Κέντρο Φλώρινας.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ