Φαμφάρες και φιέστες για ένα «κολοβό» μετρό
Κυριακή 30 Γενάρη 2000

Δηλαδή, αν το έργο είχε ολοκληρωθεί στην ώρα του και δεν είχε στοιχίσει «ο κούκος αηδόνι» τι θα έκαναν;
Τελικά η κυβέρνηση, προσπαθώντας να μη χάσει το «τρένο» των πρόωρων εκλογών, έχασε κάθε μέτρο, καταφεύγοντας σε ακατάσχετου προεκλογικού χαρακτήρα φιέστες στο... μισοτελειωμένο μετρό της Αθήνας, που εγκαινίασε άρον - άρον προχτές.

Από κοντά βέβαια στο προεκλογικό κλίμα δεν έχασε την ευκαιρία να μπει και η ΝΔ, εκμεταλλευόμενη το γεγονός της εμπλοκής της στο έργο, καθώς η σύμβαση υπογράφηκε το 1991 επί κυβέρνησης Κ. Μητσοτάκη.

Ετσι, την περασμένη Παρασκευή, είχαμε να αντιμετωπίσουμε μια φιέστα (πολλοί το αποκάλεσαν και «κοσμικό γεγονός», καθώς το 90% και πλέον όσων συμμετείχαν δεν πρόκειται ποτέ να ξαναμπούν στο μετρό ως επιβάτες) όπου:

Και μόνο από αυτό το γεγονός καταλαβαίνει κανείς τι είδους προεκλογική περίοδος μας περιμένει. Μια περίοδος που θα θυμίζει την εποχή των «Μαυρογιαλούρων» ή ακόμη και των «δύο γαϊδάρων που μαλώνουν σε ξένο αχυρώνα»...

Με ανακοίνωσή του το ΚΚΕ έβαλε τα πράγματα στη θέση τους, επισημαίνοντας ότι «οι προεκλογικές φιέστες της κυβέρνησης για την έναρξη λειτουργίας του μισοτελειωμένου μετρό δεν μπορούν να αποκρύψουν τις τεράστιες ευθύνες όλων των κυβερνήσεων» και για την καθυστέρηση δεκαετιών στο σχεδιασμό και υλοποίηση του έργου και για την παράδοση σήμερα ενός τμήματος μόνο του έργου και την κακοδιαχείρισή του, με αποτέλεσμα το κατασκευαστικό κόστος να υπερδιπλασιαστεί και για το γεγονός ότι αρχίζει να λειτουργεί με καθοριστικές ελλείψεις, όπως χώρων στάθμευσης και μετεπιβίβασης.

«Το μετρό έπρεπε να γίνει πριν από πολλές δεκαετίες» τόνισε επίσης την περασμένη Παρασκευή σε συνέντευξη Τύπου, ύστερα από την κυβερνητική φιέστα, ο Σπύρος Χαλβατζής, μέλος του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι τη δεκαετία του '50 στην Αττική υπήρχαν 140 χιλιόμετρα μέσων σταθερής τροχιάς (μετρό, τραμ και προαστιακός σιδηρόδρομος), ενώ σήμερα με υπερδιπλασιασμό των κατοίκων του Λεκανοπεδίου θα έχουμε μόλις 44 χιλιόμετρα, όταν και εφόσον το μετρό αυτό, που εξακολουθεί να κατασκευάζεται, ολοκληρωθεί!

Ο Σπ. Χαλβατζής τόνισε ότι το ΚΚΕ παλεύει για την ανάπτυξη του κοινωνικού χαρακτήρα των συγκοινωνιών, για πόλη με λιγότερα ΙΧ, για ενιαίο φορέα συγκοινωνιών και χάραξη ενιαίας συγκοινωνιακής πολιτικής. «Απαιτούμε - υπογράμμισε - δημόσιες συγκοινωνίες και παλεύουμε για φτηνό εισιτήριο, για κυκλοφορία μέσων μαζικής μεταφοράς όλο το 24ωρο, προτείνουμε μέτρα ενθάρρυνσης και ασφαλούς κυκλοφορίας των δικύκλων και ιδιαίτερα των ποδηλάτων, διεκδικούμε τα δικαιώματα των πεζών και τα δικαιώματα των Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες».

Μια τέτοια βέβαια πολιτική - πρόσθεσε - απαιτεί άλλο σχεδιασμό και προτεραιότητες, απαιτεί ένα μέτωπο πάλης των εργαζομένων, των κατοίκων της πόλης, των μικρομεσαίων για αλλαγή της γενικότερης πολιτικής που θα επιβάλει αλλαγές και στο κυκλοφοριακό προς όφελός τους.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Αρον άρον (2021-11-09 00:00:00.0)
Στο «καλάθι» τα «θέλω» των ομίλων, στα «αζήτητα» οι λαϊκές ανάγκες (2020-09-03 00:00:00.0)
Δεν πέρασε η διχοτόμηση της Αθήνας (2006-12-01 00:00:00.0)
Οι φιέστες δεν κρύβουν το δράμα των σεισμοπλήκτων (2000-02-17 00:00:00.0)
Εκαναν την επιλογή τους (1997-11-22 00:00:00.0)
Σε ενιαίο φορέα οι συγκοινωνίες (1996-06-20 00:00:00.0)