ΔΗΜΟΣ ΠΑΤΡΕΩΝ
Οχι στην επιφανειακή διέλευση του σιδηροδρόμου από τον αστικό ιστό της πόλης
Τρίτη 1 Αυγούστου 2017

Ο Κώστας Πελετίδης στην κεφαλή της κινητοποίησης κατά της ανεργίας, που πραγματοποιήθηκε στα τέλη του Ιούνη
Την πάγια θέση της δημοτικής αρχής για μια νέα χάραξη της σιδηροδρομικής γραμμής που να μην διαιρεί βίαια τον πυκνοδομημένο ιστό της πόλης κατέθεσε στη διάρκεια της τελευταίας συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου ο δήμαρχος Πατρέων, Κ. Πελετίδης. Κατά τη σχετική ενημέρωση που έκανε στο Σώμα, ο δήμαρχος στηλίτευσε την πολιτική επιλογή της κυβέρνησης για γρήγορη και χωρίς καθυστέρηση επιφανειακή διέλευση του σιδηροδρόμου από τον αστικό ιστό της πόλης, υπογραμμίζοντας ότι κάτι τέτοιο δεν πρόκειται να γίνει αποδεκτό, καθώς διαιρεί κυριολεκτικά την Πάτρα.

Χαρακτηριστικά, ο δήμαρχος Πατρέων, αφού ενημέρωσε για τις πρόσφατες εξελίξεις στο ζήτημα, σημείωσε:

«Από τις επίσημες τοποθετήσεις και τη δημόσια ενημέρωση των κυβερνητικών παραγόντων, επιβεβαιώνεται αυτό που έχουμε τονίσει αρκετές φορές ως δημοτική αρχή: Αποτελεί πολιτική επιλογή της κυβέρνησης η γρήγορη και χωρίς καθυστέρηση επιφανειακή διέλευση του σιδηροδρόμου από τον αστικό ιστό της πόλης, όποιο κι αν είναι το κόστος στην καθημερινότητα των κατοίκων της. Επείγονται να ολοκληρώσουν πάση θυσία την κατασκευή της νέας, σύγχρονης γραμμής, γιατί αποτελεί τμήμα του κύριου σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας και η σύνδεσή της με το λιμάνι θα ενισχύσει την κερδοφορία των μεγάλων επιχειρηματικών συμφερόντων και την καπιταλιστική ανάπτυξη.

Οι δηλώσεις και οι επίσημες τοποθετήσεις επιβεβαιώνουν, δυστυχώς, τα πιο δυσμενή σενάρια για τον τρόπο διέλευσης. Σε αυτό συνηγορεί η παραδοχή που έγινε κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης, ότι ο προϋπολογισμός του έργου μεταξύ Κανελλοπούλου και Αγίου Διονυσίου είναι μόλις 42 εκατ. ευρώ.

Η επιφανειακή διέλευση που σχεδιάζει η κυβέρνηση διαιρεί κυριολεκτικά την Πάτρα. Δεν πρόκειται να γίνει αποδεκτή από τη δημοτική αρχή, τον πατραϊκό λαό και τους μαζικούς λαϊκούς φορείς».

Εξηγώντας τη στάση της δημοτικής αρχής στο θέμα, ο Κ. Πελετίδης υπογράμμισε ότι αυτή καθορίζεται από τη σκοπιά της υπεράσπισης των συμφερόντων και των αναγκών των λαϊκών στρωμάτων. Των δικαιωμάτων και την ποιότητα ζωής της λαϊκής οικογένειας. Τις καθημερινές ανάγκες της στην απρόσκοπτη μετακίνηση, στην αναψυχή, στην πρόσβαση στην παραλία και στη θάλασσα. «Η αναγκαιότητα ενός σύγχρονου ηλεκτροκίνητου τρένου και μιας νέας χάραξης σιδηροδρομικής γραμμής, που να μην διαιρεί βίαια, να μην αποτελεί μια βαθιά χαρακιά στον πυκνοδομημένο ιστό της πόλης, να μην την αποχωρίζει από το παραλιακό μέτωπό της και να μην καταργεί τον προαστιακό της, αποτελεί την πάγια θέση μας», τόνισε.

Επανέλαβε ότι «η καλύτερη και μακροπρόθεσμα συμφέρουσα για το λαό λύση είναι η περιμετρική διέλευση του τρένου από την Πάτρα, και εν συνεχεία παράλληλη στον νέο προς Πύργο αυτοκινητόδρομο, της νέας σιδηροδρομικής γραμμής, με κάθετη σύνδεση του λιμανιού στο ύψος της ιδιοκτησίας του ΟΛΠΑ ΑΕ στην Πειραϊκή - Πατραϊκή και στη Βιομηχανική Ζώνη.

Προτείνουμε επίσης, στο βαθμό που με ευθύνη της κυβέρνησης απορρίπτεται αυτή η πρόταση, την υπογειοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής. Με αυτή την πρότασή μας δημιουργείται μια γραμμική ζώνη πολλών χιλιομέτρων με πράσινο, ποδηλατόδρομο, διαδρομή περιπάτου, που θα αναπλάσει με τον καλύτερο τρόπο ολόκληρη την περιοχή.

Διεκδικούμε τη συνέχιση της λειτουργίας του προαστιακού σιδηροδρόμου και την επέκτασή του από Κάτω Αχαΐα μέχρι Ψαθόπυργο, με πυκνές στάσεις, που δεν προβλέπονται από τις υπάρχουσες μελέτες, και σύνδεσή του με τη σιδηροδρομική γραμμή».

Τέλος, ο Κ. Πελετίδης κάλεσε τον πατραϊκό λαό να κινητοποιηθεί και να ανατρέψει τους σχεδιασμούς που θυσιάζουν την ποιότητα ζωής του στο βωμό της καπιταλιστικής ανάπτυξης. Να μην υιοθετήσει επιχειρήματα και αντιλήψεις που προβάλλουν ως «ευκαιρία» για την πόλη τα συμφέροντα των επιχειρηματικών ομίλων, που καρφί δεν τους καίγεται αν η Πάτρα για δεκαετίες θα υφίσταται τις συνέπειες μιας διέλευσης που τεμαχίζει την πόλη και αποκόπτει ολόκληρες συνοικίες.