Eurokinissi |
Δεδομένη είναι η προσήλωση της κυβέρνησης στην υλοποίηση των στόχων του κεφαλαίου |
Σύμφωνα με τις πληροφορίες:
-- Η προκλητική ρύθμιση για τα αδήλωτα κεφάλαια της εγχώριας πλουτοκρατίας αναμένεται να προβλέπει ειδική προνομιακή μεταχείριση για όσα «επαναπατρίζονται» στις εγχώριες τράπεζες. Ο υπολογισμός του φόρου θα γίνεται με βάση την κλίμακα φορολόγησης που ίσχυε κατά το έτος που δηλώνεται ότι αποκτήθηκαν τα εισοδήματα, ενώ παράλληλα προβλέπονται και εκπτώσεις στα επιβαλλόμενα πρόστιμα.
-- Η «χρήση του πλαστικού χρήματος στις συναλλαγές» συναρτάται με το αφορολόγητο όριο. Με πρόσχημα την «πάταξη της φοροδιαφυγής», έρχεται να διογκώσει ακόμη περισσότερο τα χαράτσια στα εισοδήματα μισθωτών, συνταξιούχων και άλλων κατηγοριών του λαϊκού πληθυσμού, καθώς, σύμφωνα με πληροφορίες, οι μισθωτοί και συνταξιούχοι θα πρέπει να δαπανούν τουλάχιστον το 10% του εισοδήματός τους μέσω καρτών, προκειμένου να διατηρούν το όποιο αφορολόγητο τους έχει απομείνει. Σε διαφορετική περίπτωση θα επιβάλλονται πρόστιμα, ανάλογα με το υπολειπόμενο ύψος των απαιτούμενων αποδείξεων. Ουσιαστικά, πρόκειται για μια ακόμη «τεχνική» περαιτέρω συμπίεσης του ήδη κουτσουρεμένου αφορολόγητου ορίου.
Από την πλευρά του, ο φοροεισπρακτικός μηχανισμός από φέτος θα είναι σε θέση να ελέγχει τη σχετική δαπάνη, λόγω της χρήσης των ηλεκτρονικών πληρωμών.
Ειδικότερα, το νομοσχέδιο για το πλαστικό χρήμα θα προβλέπει ότι μισθωτοί και συνταξιούχοι ηλικίας έως 75 ετών που δεν κατοικούν σε περιοχές με πληθυσμό έως 3.000 κατοίκους θα πρέπει να δαπανούν με πιστωτική, χρεωστική κάρτα ή άλλο τραπεζικό μέσο τουλάχιστον ένα ποσοστό του εισοδήματός τους στη βάση ειδικής κλίμακας.
Σε αυτό το πλαίσιο, για εισοδήματα μέχρι 10.000 ευρώ, προβλέπονται δαπάνες μέσω καρτών στο 10% (δηλαδή 1.000 ευρώ), στο κλιμάκιο 10.000 - 20.000 ευρώ οι δαπάνες που συνδέονται με το αφορολόγητο ανεβαίνουν στο 20% του εισοδήματος κ.ο.κ.
Η προσήλωση της κυβέρνησης στην υλοποίηση των στόχων του κεφαλαίου, στους οποίους συμπεριλαμβάνεται η ιδιωτικοποίηση των λιμενικών υποδομών, με διάφορα ...«μοντέλα», η ενίσχυση των συμφερόντων των εφοπλιστών της κρουαζιέρας και της ακτοπλοΐας, αποτυπώνεται με τον πιο ανάγλυφο τρόπο στα όσα ανέφερε ο υπουργός Ναυτιλίας, Θ. Δρίτσας.
Στη συνέντευξή του στο ΑΠΕ, ο Θ. Δρίτσας το πρώτο που έκανε σαφές ήταν: «Οι επενδύσεις είναι ένα πολύ μεγάλο ζήτημα που αφορά την Ευρώπη. Είμαστε σε περίοδο αποεπένδυσης. Η χώρα μας μέσα από αυτές τις δυνατότητες που ανοίγονται έχει τομείς στους οποίους μπορεί να προσελκύσει επενδύσεις. Βλέπετε, εκείνο που έχει σημασία είναι να έρθουν επενδύσεις σε νέους παραγωγικούς τομείς και σε νέα πεδία παραγωγικότητας. Το να είναι απλά και μόνο η ιδιωτικοποίηση δημόσιων υπηρεσιών και φορέων, δεν λέει τίποτα αυτό».
Ολα τα παραπάνω έρχονται να «κουμπώσουν» με το μοντέλο που προωθεί και η πλευρά του ΣΕΒ με στόχο την προσέλκυση ξένων κερδοφόρων επενδύσεων: «Για να εξισορροπήσουμε την τεράστια αποεπένδυση που έχει υποστεί η ελληνική οικονομία τα τελευταία χρόνια, απαιτούνται επιπλέον επενδύσεις, πέραν όσων πραγματοποιούνται ετησίως, τουλάχιστον 100 δισ. ευρώ μέχρι το 2022», τονίζουν σε κάθε ευκαιρία οι εγχώριοι βιομήχανοι.
Πατώντας σε αυτό το πλαίσιο, που δείχνει ότι η βασική προτεραιότητα της κυβέρνησης είναι η διαμόρφωση του κατάλληλου ...περιβάλλοντος για την προσέλκυση επενδύσεων, που σημαίνει πρακτικά θυσίες στα εργασιακά δικαιώματα και τις λαϊκές ανάγκες, ο Θ. Δρίτσας έδειξε τα άλλα... μοντέλα ιδιωτικοποίησης σε βάρος των λιμανιών που επεξεργάζεται η κυβέρνηση: «Συνεργασίες στα διάφορα λιμάνια με χρήστες του λιμανιού και διμερείς συμβάσεις κοινά επωφελείς δεν είναι έξω από την οπτική μας», είπε φωτογραφίζοντας τις Συμπράξεις Δημόσιου - Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ). Μάλιστα, επιβεβαίωσε ότι η εταιρεία «Celestyal Cruises», που δραστηριοποιείται στην κρουαζιέρα, έχει ζητήσει, όσον αφορά το λιμάνι του Λαυρίου να αναλάβει την κατασκευή λιμενικών υποδομών «με αντισταθμιστικά οφέλη». Σημείωσε, μάλιστα, ότι «από την πλευρά του υπουργείου υπάρχει θετική ανταπόκριση για το θέμα»...
Ειδική αναφορά έκανε ο υπουργός στην ακτοπλοΐα, «ενημερώνοντας» τους εφοπλιστές ότι η κυβέρνησή τους έχει εξασφαλίσει άλλα 86 εκατ. ευρώ επιδοτήσεις, δηλαδή το «ζεστό» κρατικό χρήμα που παίρνουν κάθε χρόνο με την πατέντα των δήθεν άγονων γραμμών. Να σημειωθεί ότι από το 2002 που ξεκίνησε αυτό το «κόλπο» μέχρι και τώρα υπολογίζεται ότι οι κυβερνήσεις των ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και τώρα του ΣΥΡΙΖΑ έχουν προσφέρει στους ακτοπλόους εφοπλιστές πάνω από 2 δισ. ευρώ! Να σημειωθεί ότι στα 86 εκατ. ευρώ επιδοτήσεων δεν συμπεριλαμβάνονται οι απευθείας αναθέσεις, που σημαίνει ότι το ποσό των επιδοτήσεων θα ξεπεράσει όπως και κάθε χρόνο τα 100 εκατ. ευρώ.
Την ίδια ώρα, οι νέες νομοθετικές παρεμβάσεις που ετοιμάζονται από την πλευρά του υπουργείου Οικονομίας είναι κομμένες και ραμμένες στις προδιαγραφές του εγχώριου κεφαλαίου.
Σε αυτό το πλαίσιο, είναι χαρακτηριστικές οι παρακάτω νομοθετικές παρεμβάσεις, που δρομολογούνται για το επόμενο διάστημα από την πλευρά του υπουργείου:
Να σημειωθεί το γεγονός ότι τα εν λόγω αντιλαϊκά νομοσχέδια συνδέονται με τα προαπαιτούμενα της δεύτερης «αξιολόγησης» του 3ου μνημονίου.