ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΟΥ ΚΙΝΕΖΟΥ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Στο στόχαστρο υποδομές - «φιλέτα» και κλάδοι - «χρυσωρυχεία»

Επαφές στο έδαφος του «φιλοεπενδυτικού περιβάλλοντος», που διαμορφώνει η ολομέτωπη αντεργατική επίθεση

Πέμπτη 19 Ιούνη 2014

Eurokinissi

Εντείνονται οι ανταγωνισμοί των ντόπιων μονοπωλίων και των διεθνών συμμάχων τους για τη διανομή της πίτας και τον έλεγχο υποδομών στρατηγικής σημασίας, όπως το λιμάνι του Πειραιά
Στην Αθήνα θα βρίσκεται από σήμερα ο πρωθυπουργός της Κίνας, Λι Κετσιάνγκ, επικεφαλής πολυμελούς αντιπροσωπείας της κινεζικής κυβέρνησης, στο πλαίσιο επίσημης επίσκεψης στην Ελλάδα έως το Σάββατο 21 Ιούνη. Στόχος η προώθηση των θέσεων κινεζικών επιχειρηματικών ομίλων στην Ελλάδα, σε τομείς - «χρυσωρυχεία» και υποδομές - «φιλέτα»: Λιμάνια, αεροδρόμια, σιδηρόδρομοι, οδικοί άξονες, θαλάσσιες μεταφορές, «logistics», ναυπηγική βιομηχανία, τουρισμός. Σχέδια που «πατάνε» πάνω στο «φιλοεπενδυτικό περιβάλλον» που στήνουν κυβέρνηση και ΕΕ πάνω στα ερείπια μισθών και εργασιακών δικαιωμάτων.

Ο Λ. Κετσιάνγκ θα συναντήσει κατ' ιδίαν τον Ελληνα πρωθυπουργό, Αντ. Σαμαρά, ενώ θα ακολουθήσουν διευρυμένες συνομιλίες μεταξύ των δύο αντιπροσωπειών και υπογραφή διακρατικών συμφωνιών. Αύριο θα μεταβούν στο σταθμό εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Πειραιά, ενώ κατόπιν θα απευθύνουν χαιρετισμό στο Ελληνοκινεζικό Φόρουμ Ναυτιλιακής Συνεργασίας. Το Σάββατο, ο Κινέζος πρωθυπουργός θα βρίσκεται στο Ηράκλειο Κρήτης, καθώς υπάρχει έντονο κινεζικό ενδιαφέρον για το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλλι.

Πού επικεντρώνεται το κινεζικό ενδιαφέρον
Τομείς όπου επιδιώκεται «περαιτέρω συνεργασία»

Αρθρογραφώντας στη χτεσινή «Καθημερινή», ο Κινέζος πρωθυπουργός ήταν σαφής όσον αφορά τις στοχεύσεις των μονοπωλίων της χώρας του:

«Η κινεζική και η ελληνική οικονομία λειτουργούν συμπληρωματικά, κάθε μία με τα δικά της ισχυρά σημεία και με τεράστιες δυνατότητες περαιτέρω ενίσχυσης της συνεργασίας. Η Ελλάδα επιταχύνει τις ιδιωτικοποιήσεις και την ανάπτυξη των υποδομών. Η Κίνα θα ενθαρρύνει τις καταξιωμένες επιχειρήσεις της να παίξουν ενεργό ρόλο σε αυτή τη διαδικασία. Το λιμάνι του Πειραιά, στη λειτουργία του οποίου εμπλέκεται κινεζική επιχείρηση, αποτελεί θετικό παράδειγμα συμβολής στην τοπική, οικονομική ανάπτυξη και απασχόληση. Θα εργασθούμε από κοινού με την Ελλάδα για να μετατρέψουμε το λιμάνι του Πειραιά στο καλύτερο του είδους του, στη Μεσόγειο. Η Κίνα επιδιώκει περισσότερη συνεργασία με την Ελλάδα στους τομείς των αεροδρομίων, των σιδηροδρόμων, των οδικών δικτύων και άλλων υποδομών».

Σε ό,τι αφορά την παρουσία του στο Ελληνο-Κινεζικό Φόρουμ Θαλάσσιας Συνεργασίας, ο Κινέζος πρωθυπουργός αναφέρει ότι θα είναι «ευκαιρία για να ενισχύσουμε τη συνεργασία μας στους παραδοσιακούς τομείς των θαλάσσιων μεταφορών, της λογιστικής υποστήριξης και της ναυπηγικής βιομηχανίας, αλλά και να την επεκτείνουμε στα νέα πεδία των θαλάσσιων επιστημονικών ερευνών και της προστασίας του περιβάλλοντος».

Σε ό,τι αφορά τα ζητήματα του Τουρισμού, σημειώνει: «Η Ελλάδα διαθέτει πλουσιότατα πλεονεκτήματα στο πεδίο του τουρισμού (...) Πέρυσι, περίπου 100 εκατομμύρια Κινέζοι ταξίδεψαν στο εξωτερικό. Ο τουρισμός θα εξελιχθεί σε σημαντικό πεδίο ανάπτυξης της κινεζοελληνικής συνεργασίας».

Παρεμβαίνοντας και στις αντιθέσεις που οξύνονται στο εσωτερικό των ευρωατλαντικών ιμπεριαλιστικών κέντρων, σημείωσε: «Η Ελλάδα είναι ένα σημαντικό μέλος της ΕΕ. Η Κίνα υποστηρίζει σταθερά τη διαδικασία της ευρωπαϊκής ενοποίησης και επιθυμεί μια περισσότερο ενωμένη και ευημερούσα Ευρώπη. Σε αυτόν τον ταχύτατα εξελισσόμενο κόσμο, η Κίνα και η ΕΕ, που εκπροσωπούν τη μεγαλύτερη αναπτυσσόμενη χώρα και το μεγαλύτερο μπλοκ του αναπτυγμένου κόσμου, μοιράζονται ολοένα και περισσότερο κοινά συμφέροντα και χρειάζονται σε αυξανόμενο βαθμό η μία την άλλη. Καθώς η Ελλάδα ασκεί την εκ περιτροπής προεδρία της ΕΕ, η Κίνα θα συνεργασθεί στενότερα μαζί της για να εφαρμόσει τη "Στρατηγική Ατζέντα για τη Συνεργασία Κίνας - ΕΕ 2020", καταβάλλοντας μεγαλύτερες προσπάθειες για τη σταθερή, υγιή ανάπτυξη των κινεζοευρωπαϊκών σχέσεων».