Associated Press |
Σε αδυσώπητη μάχη πολυεθνικών, ποτισμένη με αναβολικές ουσίες, έχει εξελιχθεί ο Γύρος Γαλλίας |
Το επίπονο του χαρακτήρα του σαν αγώνας και τα οικονομικά συμφέροντα έχει αποδειχθεί ότι πλέον τον έχουν μετατρέψει σε ένα πεδίο δράσης των πολυεθνικών εταιρειών που ειδικεύονται στο ντόπινγκ. Από το σκάνδαλο «Festina» του 1998 που οδήγησε στην αποβολή έξι ποδηλατών της συγκεκριμένης ομάδας για ανάμειξη σε χρήση αναβολικών μέχρι το 2005 που αποδείχθηκε (εκ των υστέρων) ότι οι 11 πρώτοι της τελικής κατάταξης ήταν επίσης ντοπαρισμένοι, η διοργάνωση έγινε συνώνυμο της χρήσης αναβολικών.
Τα πράγματα είχαν φθάσει σε τέτοιο ανεξέλεγκτο επίπεδο όπου πριν τέσσερα χρόνια περίπου οι επίσημοι χορηγοί της διοργάνωσης (ισχυρές πολυεθνικές) καθώς και τα μεγάλα διεθνή τηλεοπτικά δίκτυα ZDF και ADF, που είχαν τα δικαιώματα του αγώνα, απείλησαν από κοινού να διακόψουν την τηλεοπτική κάλυψη του Ποδηλατικού Γύρου, εξαιτίας της αμαύρωσής του. Το προϊόν είχε φθάσει πλέον στα όρια της απαξίωσης... Και τότε ήταν που ξεκίνησε η πορεία για την κάθαρσή του...