Η ιστορία σαν θέμα του κινηματογράφου εγείρει ερωτήματα του τύπου πόσο πρέπει να κρατηθεί ο κινηματογραφιστής στην ιστορικότητα των γεγονότων; Πόσο μπορεί να απομακρυνθεί και να επεκταθεί μέσα στη μυθοπλασία; Τι είδους ιστορικά κενά ή κενά άνευ ιδιαιτέρου νοήματος θα μπορούσε να καλύψει η μυθοπλασία; Πού σταματάει η ευθύνη του κινηματογραφιστή ώστε να είναι ακριβής με την ιστορία; Λογιάζονται σαν ιστορία μόνο τα μεγάλα γεγονότα ή και το σύνολο των μικρών που οδηγούν στα μεσαία και μεγάλα; Ο Μπουσαρέμπ παλαντζάρει ανάμεσα στη θέλησή του να γνωρίσουν ειδικά οι νεότερες γενιές την ιστορία και το αποικιοκρατικό παρελθόν, αλλά και στην τέχνη του κινηματογράφου, όταν διατείνεται ότι πρέπει να απελευθερωθούμε από την ιστορία για να τη δούμε σαν ένα μεγάλο θέμα του σινεμά.
Η εικόνα που η ταινία δίνει για το FLN - μέσα μια ακαδημαϊκή αφήγηση κι ένα σενάριο απλοϊκό, κάποιες στιγμές ακόμη περισσότερο και άχαρη αναπαράσταση της εποχής - δεν είναι ειδυλλιακή. Εχει διμέτωπο αγώνα τόσο εναντίον της ΜΝΑ - αλγερινής οργάνωσης στον αντίποδα του Μετώπου - όσο και εναντίον των Γάλλων της εξουσίας που καταλαμβάνουν περιορισμένο χώρο στην ταινία κι έχουν το ρόλο του κακού. Ποιον άλλο ρόλο όμως θα μπορούσαν να έχουν οι αποικιοκράτες, οι ιμπεριαλιστές, η αστυνομία και η μυστική αστυνομία που συστήνει ad hoc την οργάνωση «Κόκκινο Χέρι» για την παρείσφρηση πρακτόρων στις γραμμές του FLN και την αποτελεσματικότερη εξουδετέρωσή του;
Παίζουν: Ζαμέλ Ντεμπούζ, Σαμί Μπουαζιλά, Ροσντί Ζεμ, Μπερνάρ Μπλανκάν, Ζαν Πιερ Λορί, Σαφιά Μπουντρά, Σαμπρίνα Σεβεκού κ.ά.
Παραγωγή: Γαλλία, Αλγερία, Βέλγιο (2010).