ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ
Εκποίηση εφιαλτικών διαστάσεων

Κυριολεκτικά ξεπουλάνε γη, ουρανό και θάλασσα, τα οποία προσφέρουν σε «τιμή ευκαιρίας» στα αρπακτικά του ιδιωτικού κεφαλαίου

Σάββατο 16 Απρίλη 2011

Η ΔΕΗ και τα κοιτάσματά της στο στόχαστρο των ιδιωτικοποιήσεων
Οι μεθοδεύσεις της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ να ενισχύσει με κάθε τρόπο τα συμφέροντα του κεφαλαίου και να εξασφαλίσει κονδύλια που θα προσφέρει για την πληρωμή των τραπεζών που κρατούν ελληνικά ομόλογα, οδηγούν σε έναν άνευ προηγουμένου κύκλο ξεπουλήματος των τελευταίων περιουσιακών στοιχείων που έχει στη διάθεσή του το δημόσιο.

ΟΤΕ, ΔΕΗ, ΟΣΕ, ΕΛΠΕ, ΔΕΠΑ, ΟΠΑΠ, Καζίνο, ΟΔΙΕ, Κρατικά Λαχεία, ΛΑΡΚΟ, ΕΑΣ, ΕΑΒ, ΕΛΒΟ, ΑΤΕ, ΤΤ, ΤΠΔ, Αυτοκινητόδρομοι, Αεροδρόμια, Λιμάνια, Ελληνικό, Ολυμπιακά Ακίνητα, όλη γενικώς η δημόσια περιουσία, βγαίνει με συνοπτικές διαδικασίες στο σφυρί.

Ξεπουλιέται σε ιδιωτικά συμφέροντα, γεγονός που θα έχει ανυπολόγιστες καταστρεπτικές συνέπειες για τον ελληνικό λαό. Πρόκειται κυριολεκτικά για εφιάλτη, καθώς, μέσα από τις προς πώληση εταιρείες και ακίνητα του δημοσίου, θα ξεπηδήσουν νέες καπιταλιστικές επιχειρήσεις, νέες καπιταλιστικές αγορές, που στη λογική της μεγιστοποίησης του κέρδους θα τιμολογούν τα προς πώληση εμπορεύματα και προσφερόμενες υπηρεσίες... Νερό, ηλεκτρικό ρεύμα, τηλεπικοινωνίες, νέοι αυτοκινητόδρομοι, περιφερειακά αεροδρόμια, ακίνητα του δημοσίου, θα προσφέρονται πλέον ως καπιταλιστικό εμπόρευμα, που στο λαιμό του θα φέρει την τιμή πώλησης. Υποτίθεται, ότι αυτή η πρωτοφανής λεηλασία του δημόσιου πλούτου, γίνεται για να εξευρεθούν τα 50 δισ. ευρώ, που συμφώνησαν κυβέρνηση και τρόικα, να πληρωθούν για τη μείωση του κρατικού χρέους. Το έγκλημα ωστόσο προσλαμβάνει ευρύτερες και τραγικότερες διαστάσεις.

Η μαύρη λίστα των εκποιήσεων

Για τα ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑ προβλέπεται:

- Η επέκταση της σύμβασης παραχώρησης του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) το 2011 και σταδιακή μείωση της κρατικής συμμετοχής προκειμένου να εισέλθουν ιδιωτικά κεφάλαια.

- Είσοδος ιδιωτικών κεφαλαίων στα 29 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας, στα πρότυπα του ΔΑΑ και θέσπιση νόμου διαχείρισης των περιφερειακών αεροδρομίων το 2011.

Για τα ΛΙΜΑΝΙΑ:

- Η δημιουργία συμπράξεων ιδιωτικού - δημόσιου τομέα (ΣΔΙΤ) το 2012 που θα καλύπτουν το Αττικό Λιμενικό Σύστημα ( προφανώς εννοούν τα λιμάνια ΟΛΠ και Ραφήνας) αλλά και τα κυριότερα περιφερειακά λιμάνια της χώρας.

- Είσοδος ιδιωτικών κεφαλαίων σε μαρίνες και τουριστικές υποδομές.

Για τα ΟΔΙΚΑ - ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ:

- Η παραχώρηση της λειτουργίας αυτοκινητοδρόμων στο ιδιωτικό κεφάλαιο ( Εγνατία Οδός, Ελληνικοί Αυτοκινητόδρομοι) με ορίζοντα υλοποίησης της παραχώρησης το τέλος του 2011.

- Μέσα στο 2011 ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, «αξιοποίηση» της ακίνητης περιουσίας της ΓΑΙΟΣΕ και «εξυγίανση» του ομίλου ΟΣΕ.

Για την ΕΝΕΡΓΕΙΑ:

- Μείωση του ποσοστού συμμετοχής του δημοσίου στη ΔΕΗ από το 51% ως το 34% το 2012.

- Μείωση της δημόσιας συμμετοχής στη ΔΕΠΑ στο 34% το 2011.

- Πλήρης πώληση της ΛΑΡΚΟ το 2011.

Για την ΥΔΡΕΥΣΗ:

- Αύξηση της συμμετοχής του ιδιωτικού κεφαλαίου στην ΕΥΔΑΠ και ΕΥΑΘ.

Για τις ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ:

Προβλέπεται:

- Μείωση της δημόσιας συμμετοχής στον ΟΤΕ το 2011.

- Παράδοση σε «στρατηγικό επενδυτή» των Ελληνικών Ταχυδρομείων το 2012.

- Επεκτείνονται το 2011 οι άδειες κινητής τηλεφωνίας.

- Σύμπραξη με ιδιωτικά κεφάλαια για τη δημιουργία υποδομών οπτικών ινών.

Για τα ΤΥΧΕΡΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ:

- Πώληση των Καζίνο το 2011.

- Ρύθμιση και παραχώρηση σε μεγάλους επιχειρηματίες αδειών στην αγορά τυχερών παιχνιδιών και ηλεκτρονικού στοιχήματος το 2011.

- Πλήρης ιδιωτικοποίηση του ΟΠΑΠ το 2012.

- Ιδιωτικοποίηση των κρατικών λαχείων το 2011.

- Ιδιωτικοποίηση του Οργανισμού Διαχείρισης Ιπποδρομιών Ελλάδας το 2012.

Για τις ΤΡΑΠΕΖΕΣ:

- Μείωση της συμμετοχής του δημοσίου στην ΑΤΕ.

- Πώληση του εμπορικού τμήματος του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων, με τις παρακαταθήκες να παραμένουν σε δημόσιο έλεγχο.

- Μείωση της δημόσιας συμμετοχής στο Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο ως το 2013.

Για την ΑΚΙΝΗΤΗ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ:

Προβλέπεται η πλήρης καταγραφή των «αξιοποιήσιμων» ακινήτων του δημοσίου, η δημιουργία στη συνέχεια «Εθνικού Χαρτοφυλακίου Δημόσιας Γης» το οποίο θα πάρει τη μορφή εταιρείας ειδικού σκοπού, ώστε να αρχίσει το ξεπούλημα.

Η εκποίηση της δημόσιας περιουσίας παίρνει διάφορες μορφές, καθώς προβλέπεται:

- Θεσμοθέτηση της επιφάνειας και της μακροχρόνιας μίσθωσης (ως και 99 έτη).

- Κατασκευή παραθεριστικών και τουριστικών κατοικιών και πώλησή τους σε εύπορους ιδιώτες.

- Επιλεγμένα ακίνητα του δημοσίου ( προφανώς φιλέτα) θα «αξιοποιηθούν» μέσα από Fast track.

- Εκποίηση των ακινήτων που κατέχουν η Κτηματική Εταιρεία του Δημοσίου (ΚΕΔ), η Εταιρεία Τουριστικών Ακινήτων (ΕΤΑ) και τα Ολυμπιακά Ακίνητα.

Το ξεπούλημα του Ελληνικού και των Ολυμπιακών Ακινήτων που σήμερα «απαξιώνονται», γίνονται πηγή ελάφρυνσης του φορολογούμενου!!!