ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ - ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
«Τέλος» στον όμιλο της «Ολυμπιακής»

Τη διάλυση της εταιρείας και την προκήρυξη νέας διαδικασίας για παράδοσή της στο ιδιωτικό κεφάλαιο αποφασίζουν σήμερα σε Αθήνα και Βρυξέλλες

Τετάρτη 17 Σεπτέμβρη 2008

Associated Press

Με μια καλά συντονισμένη και ενορχηστρωμένη προσπάθεια, Ευρωπαϊκή Επιτροπή και κυβέρνηση, επιχειρούν να βάλουν οριστικά σήμερα «ταφόπλακα» στον όμιλο της «Ολυμπιακής», παραδίδοντας πλήρως στο ιδιωτικό κεφάλαιο το νευραλγικό τομέα των ελληνικών αερομεταφορών.

Οπως έχει ήδη γίνει γνωστό, το κολέγιο της Κομισιόν εγκρίνει και επίσημα σήμερα το κυβερνητικό σχέδιο διάλυσης και ιδιωτικοποίησης του ομίλου ΟΑ και η Κυβερνητική Επιτροπή, που συνεδριάζει στις 11 π.μ., αποφασίζει την άμεση έναρξη των σχετικών διαδικασιών. Το πόσο καλά συντονισμένες είναι οι ενέργειες Βρυξελλών - Κυβέρνησης για τη διάλυση του ομίλου ΟΑ, αποκαλύπτεται και από τις χτεσινές δηλώσεις του κυβερνητικού εκπροσώπου Θ. Ρουσόπουλου, ο οποίος αφού επικαλέστηκε «όλες τις πληροφορίες που λένε ότι αύριο (σ.σ.: σήμερα) το μεσημέρι η Κομισιόν θα δώσει τη δική της θέση», υπερηφανεύτηκε ότι η κυβέρνηση προχωρά στην εφαρμογή του σχεδίου της 3,5 μήνες πριν το τέλος του 2008 που είχε θέσει η ίδια ως όριο για τη διάλυση και την ιδιωτικοποίηση του ομίλου ΟΑ. Στο πλαίσιο αυτό, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος προανήγγειλε ότι σήμερα θα κάνει αναλυτικές δηλώσεις ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών, ανακοινώνοντας τις «λύσεις» που βρήκε η κυβέρνηση και μάλιστα «πολύ νωρίτερα από το τέλος του 2008».

Με αυτά τα δεδομένα, εκτιμάται πλέον ότι το αμέσως προσεχές διάστημα θα δρομολογηθούν οι διαδικασίες για την προκήρυξη διαγωνισμών, με τους οποίους η κυβέρνηση θα επιδιώξει να ιδιωτικοποιήσει - εκτός από το πτητικό έργο, που σήμερα εκτελούν οι «Ολυμπιακές Αερογραμμές» - τις κερδοφόρες δραστηριότητες του ομίλου ΟΑ, που είναι η Τεχνική Βάση και η επίγεια εξυπηρέτηση αεροσκαφών («χάντλινγκ»). Στελέχη του υπουργείου Μεταφορών - Επικοινωνιών θέτουν ως χρονικό ορίζοντα ολοκλήρωσης των διαγωνιστικών διαδικασιών τον ερχόμενο Δεκέμβρη, ενώ κάνουν λόγο και για άμεση εφαρμογή του κυβερνητικού σχεδίου για το κλείσιμο των «Ολυμπιακών Αερογραμμών» και τη μεταφορά του ενεργητικού της στην «Pantheon». Την εταιρεία - «σφραγίδα», που ίδρυσε η κυβέρνηση της ΝΔ το 2005. Η εταιρεία αυτή έως πρόσφατα δεν είχε αντικείμενο δραστηριότητας και εσχάτως κατέθεσε χαρτιά στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας για να αποκτήσει άδεια πτητικής λειτουργίας και αεροπορικής εκμετάλλευσης, με ένα μικρό ενοικιασμένο ελικοφόρο αεροσκάφος!

Κεντρική φιλοσοφία του κυβερνητικού σχεδίου για τον όμιλο της ΟΑ, που αναμένεται να δημοσιοποιήσει σήμερα ο υπουργός Μεταφορών - Επικοινωνιών Κ. Χατζηδάκης, είναι:

Αυτή είναι η ουσία του κυβερνητικού σχεδίου, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες, στις επιμέρους πτυχές του προβλέπει: Την ταυτόχρονη λειτουργία για τους επόμενους έξι μήνες των «Ολυμπιακών Αερογραμμών» και της «Pantheon». Το πτητικό έργο της νέας εταιρείας που θα διατηρήσει το όνομα και τους κύκλους, θα είναι συρρικνωμένο κατά 35% κυρίως στο δίκτυο του εξωτερικού, σε σύγκριση με το σημερινό των ΟΑ.

Ο υπουργός Μεταφορών - Επικοινωνιών Κ. Χατζηδάκης, αν και επιχείρησε για μια ακόμα φορά να καθησυχάσει τους εργαζόμενους επαναλαμβάνοντας ότι η κυβέρνηση θα τους «συμπεριφερθεί με ευαισθησία» και για το λόγο αυτό «δεν έχουν κανένα λόγο να ανησυχούν», εντούτοις στην επισήμανση ότι οι εργαζόμενοι αντιδρούν στο κυβερνητικό σχέδιο, ξεσπάθωσε εναντίον τους, λέγοντας: «Οποια συνθήματα και αν υπάρξουν, η πραγματικότητα θα είναι τόσο ξεκάθαρη, που αυτοί που ποντάρουν στην ακρότητα και στη δημαγωγία, θα το σκεφτούν δεύτερη φορά»!

Στο μεταξύ, σήμερα συγκαλείται το έκτακτο συνέδριο της Ομοσπονδίας Σωματείων Πολιτικής Αεροπορίας (ΟΣΠΑ), προκειμένου οι εργαζόμενοι να εξετάσουν τις εξελίξεις στον όμιλο και να καθορίσουν τη στάση τους.