ΑΚΤΟΠΛΟΟΙ ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ
Προκαλούν και απειλούν νησιώτες και ναυτεργάτες

Ξεσαλωμένοι και με πολιτική στήριξη εμφανίστηκαν στη χτεσινή συνέντευξη Τύπου. Επιτακτική η ανάγκη για οργάνωση του αγώνα σε στεριά και θάλασσα

Πέμπτη 11 Σεπτέμβρη 2008

Eurokinissi

Νησιώτες και ναυτεργάτες εκβιάζονται από τους εφοπλιστές. Μόνη διέξοδος, ο κοινός αγώνας για ακτοπλοΐα στην υπηρεσία του λαού
Με πλήρη αποδιάρθρωση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών και ακρωτηριασμό της χώρας απειλούν οι ακτοπλόοι εφοπλιστές, προαναγγέλλοντας την ένταση της ήδη βάρβαρης επίθεσης που έχουν εξαπολύσει σε βάρος του βιοτικού επιπέδου των νησιωτών, του εισοδήματος συνολικά των εργαζομένων και των εναπομεινάντων δικαιωμάτων των ναυτεργατών!

Η χτεσινή άκρως προκλητική εμφάνιση του προέδρου της Ενωσης Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας Απ. Βεντούρη στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, αποκάλυψε ότι τα όσα διαδραματίζονται τελευταία στο λιμάνι του Πειραιά και αλλού, όπου οι εφοπλιστές δένουν παράνομα τα ακτοπλοϊκά πλοία πετώντας τους ναυτεργάτες μαζικά στη στεριά και απλήρωτους, ή τους εγκαταλείπουν μέσα στα πλοία χωρίς τροφή και νερό, όπως στο «ΕΞΠΡΕΣ ΛΗΜΝΟΣ», αποκλείοντας δεκάδες νησιά, δεν είναι παρά η κορυφή του παγόβουνου των όσων προετοιμάζονται.

Ζητάνε κι άλλο χρήμα και προνόμια

Ο Απ. Βεντούρης, με σημαία τον κανονισμό - έκτρωμα 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ενωσης που διαμορφώθηκε για την κερδοφορία των εφοπλιστών, και με τις πλάτες της πολιτικής της κυβέρνησης της ΝΔ, του ΠΑΣΟΚ και των άλλων κομμάτων του ευρωμονόδρομου, απείλησε ότι αν δεν ικανοποιηθούν οι αξιώσεις του εφοπλιστικού κεφαλαίου «την 1η Νοέμβρη (σ.σ οπότε καθορίζεται η νέα δρομολογιακή περίοδος) κινδυνεύουν να μείνουν τα νησιά χωρίς πλοία»!

Οι εφοπλιστές για να ταξιδεύουν τα σαπάκια τους, απαιτούν γενναία αύξηση των ήδη χοντρών κρατικών επιδοτήσεων, δηλαδή ακόμα περισσότερο «ζεστό χρήμα» από τις τσέπες των εργαζομένων τους οποίους «έγδαραν» το καλοκαίρι με τις απανωτές αυξήσεις στα εισιτήρια. Μάλιστα, ο ίδιος παραδέχτηκε τις απαράδεκτες υπηρεσίες που παρέχουν οι ακτοπλόοι εφοπλιστές λέγοντας: «Αυτά πληρώνετε αυτά παίρνετε. Να πληρώσετε για να μη μείνουν τα νησιά χωρίς βαπόρια»! Δηλαδή, δεν τους έφτασαν τα 266 εκατ. ευρώ επιδοτήσεις, αλλά ζητάνε κι άλλα!

Επιπλέον, απαίτησε να καταργηθεί η υποχρεωτική δεκάμηνη επάνδρωση και δρομολόγηση των πλοίων, ενώ για πρώτη φορά έθεσε ξεκάθαρα θέμα για το «βοηθητικό», όπως το χαρακτήρισε, προσωπικό, δηλαδή μαγείρους, καμαρότους και άλλους. Είπε ευθαρσώς ότι «το βοηθητικό προσωπικό δε θεωρείται επαγγελματίας ναυτικός» και απαίτησε την κατάργηση του Προεδρικού Διατάγματος 177/74 που καθορίζει τις οργανικές συνθέσεις! Εν ολίγοις, απαιτεί οι εφοπλιστές να πηγαίνουν τα πλοία όπου θέλουν, όποτε θέλουν και με όσους ναυτεργάτες θέλουν, αδιαφορώντας για τον αποκλεισμό των νησιών και την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής!

Επιτροπές Αγώνα παντού!

Με τις δηλώσεις Βεντούρη επιβεβαιώθηκαν πλήρως οι καταγγελίες των ταξικών σωματείων ΠΕΜΕΝ, ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, ότι οι παράνομες ακινητοποιήσεις πλοίων «είναι μέρος γενικευμένου σχεδίου που υπηρετεί την κερδοφορία του κεφαλαίου και συνθλίβει το σύνολο των δικαιωμάτων των ναυτεργατών» και έτσι πρέπει να αντιμετωπιστεί από το σύνολο των ναυτεργατών και των εργαζομένων.

Παράλληλα, απογυμνώθηκαν οι δυνάμεις του εργοδοτικού, κυβερνητικού συνδικαλισμού ΠΑΣΚΕ, ΔΑΚΕ, «Αυτόνομη Παρέμβαση» στην πλειοψηφία της ΠΝΟ, οι οποίες για να στρώσουν το δρόμο στους εφοπλιστές και στην κυβέρνηση, χαρακτήρισαν τις ακινητοποιήσεις των πλοίων ως μεμονωμένο πρόβλημα το οποίο θα... λύσουν με διάλογο με τον υπουργό.

Οι εξελίξεις αναδεικνύουν ως προτεραιότητα το κάλεσμα των ΠΕΜΕΝ, ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, οι ναυτεργάτες να οργανώσουν την πάλη τους μέσα και έξω από τα καράβια. Ναυτεργάτες, εργαζόμενοι, νησιώτες να συγκροτήσουν Επιτροπές Αγώνα, να αγωνιστούν ενάντια σε αυτή την πολιτική, να διεκδικήσουν αιτήματα με βάση τις σύγχρονες ανάγκες τους. Δικαιώνουν μέχρι κεραίας το ΚΚΕ το οποίο δρα ώστε να συσπειρωθεί ο λαός στο δικό του μέτωπο πάλης, για ριζικές αλλαγές, για την κατάκτηση της εξουσίας από την εργατική τάξη και τους συμμάχους της.

Για να πάρει η δύναμη της λαϊκής εξουσίας τα πλοία από τα χέρια των εφοπλιστών και να τα μετατρέψει σε λαϊκή περιουσία. Ωστε στο πλαίσιο της λαϊκής οικονομίας, με κεντρικό και κλαδικό σχεδιασμό, να οργανωθεί η ναυτιλία και ειδικά οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, για την ικανοποίηση των αναγκών των εργαζομένων και του τελευταίου νησιού.