Ο Γ. Τούσσας |
«Από τις εξελίξεις στη ναυτιλία εξάγεται ένα βασικό συμπέρασμα: Από τη μία, αυξάνονται τα κέρδη και η δύναμη του εφοπλιστών, γενικότερα του κεφαλαίου και, από την άλλη, οξύνονται τα προβλήματα και χειροτερεύει η κατάσταση των ναυτεργατών και γενικότερα της εργατικής τάξης και των εργαζομένων. Η πολιτική της Ευρωπαϊκής Ενωσης, η πολιτική που ακολουθούν τόσα χρόνια η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ, υπηρετεί τα συμφέροντα των εφοπλιστών. Τους δίνει κίνητρα και προνόμια, διαμορφώνει το έδαφος για τη συνεχή ένταση της εκμετάλλευσης της εργατικής δύναμης, που είναι η άλλη όψη της μεγάλης εφοπλιστικής κερδοφορίας». Τα εργατικά εγκλήματα, όπως τόνισε, στη Ζώνη, στα ναυπηγεία, στα καράβια είναι το βαρύ τίμημα που πληρώνει η εργατική τάξη γι' αυτή την κερδοφορία.
Επισήμανε ότι με αυτή την πολιτική συντάσσονται ΣΥΝ και ΛΑΟΣ. Και καταθέτοντας την πρόταση του ΚΚΕ σημείωσε ότι η προσαρμογή της ναυτιλίας στις ανάγκες των ναυτεργατών, γενικότερα των λαϊκών δυνάμεων, απαιτεί ριζικές αλλαγές «οι οποίες συνδέονται με τη σφυρηλάτηση της ταξικής ενότητας των ναυτεργατών, της ταξικής ενότητας της εργατικής τάξης. Με την προώθηση της κοινωνικής συμμαχίας της εργατικής τάξης με τα μεσαία στρώματα της πόλης και της υπαίθρου, για να οικοδομηθεί η λαϊκή συμμαχία, το Αντιμονοπωλιακό - Αντιιμπεριαλιστικό - Δημοκρατικό Μέτωπο Πάλης που θα διεκδικήσει τη λαϊκή εξουσία».
Οι μεταφορές - σημείωσε ο ομιλητής - τα λιμάνια και η ναυπηγική βιομηχανία αποτελούν στρατηγικής σημασίας τομείς του κεντρικού σχεδιασμού της Λαϊκής Εξουσίας και της Οικονομίας για την ευημερία της εργατικής τάξης και των λαϊκών στρωμάτων. Βασικό εργαλείο για την προώθηση της ναυτιλιακής πολιτικής είναι η δημιουργία ενιαίου δημόσιου - κρατικού οργανισμού ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, για την ολόπλευρη εξυπηρέτηση των συγκοινωνιακών αναγκών όλων των νησιών με ασφαλή και σύγχρονα πλοία, φτηνά εισιτήρια, σύγχρονες υπηρεσίες. Ουσιαστικά μέτρα για την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα και γενικότερα στους χώρους δουλειάς, καθώς και για την προστασία του περιβάλλοντος.
Για τη ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία το ΚΚΕ προτείνει Ενιαίο Δημόσιο Φορέα Ναυπηγοεπισκευαστικής Βιομηχανίας, ενταγμένο στον κεντρικό - πανεθνικό σχεδιασμό, ο οποίος, με την εφαρμογή της ανάλογης κλαδικής αναπτυξιακής πολιτικής, μπορεί να συμβάλλει ουσιαστικά, σχεδιασμένα στην κατασκευή, επισκευή και συντήρηση των πλοίων, με επέκταση σε άλλους τομείς των μεταφορών, της εθνικής άμυνας στα πλαίσια των αναγκών της λαϊκής οικονομίας. Η αξιοποίηση και η ανάπτυξη της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης Περάματος, των ναυπηγείων Σκαραμαγκά, Ελευσίνας, της Σύρου, και της Χαλκίδας, σε συνδυασμό με την ουσιαστική ολόπλευρη αναβάθμιση του ρόλου του εργατικού δυναμικού στην παραγωγή και στον εργατικό κοινωνικό έλεγχο των ναυπηγείων, αποτελούν τις βασικές προτεραιότητες για τον τομέα.
«Η πολιτική πρόταση του ΚΚΕ, οικοδόμησης και καθημερινής πάλης της κοινωνικοπολιτικής συμμαχίας για τη Λαϊκή Εξουσία, αποτελεί δύναμη για την εργατική τάξη, τα λαϊκά στρώματα και τη νεολαία, γιατί αποκαθιστά τη μεγάλη κοινωνική αδικία και φέρνει στα χέρια των εργαζομένων τον πλούτο που παράγουν, τον πλούτο που τους ανήκει και τον καρπώνονται οι εκμεταλλευτές τους, η πλουτοκρατία» κατέληξε ο Γ. Τούσσας.