Οι μαθητές και η... αυτοεκτίμηση
Κυριακή 18 Μάρτη 2007

Παπαγεωργίου Βασίλης

Πεδίο δράσης για τις εταιρείες αποτελεί πλέον το δημόσιο σχολείο και καθημερινά αυξάνονται τα παραδείγματα που το επιβεβαιώνουν. Το πιο πρόσφατο, το πρόγραμμα «Μιλάμε με το Σώμα μας», που σύμφωνα με το ενημερωτικό φυλλάδιο που έφτασε στα σχολεία «μπορεί να αποτελέσει ένα καλό εργαλείο στα χέρια των δασκάλων προκειμένου να ευαισθητοποιήσουν τους μαθητές σε θέματα αυτοεικόνας και αυτοεκτίμησης στο πλαίσιο κάποιου μαθήματος».

Στο εν λόγω πρόγραμμα συμμετέχουν ο Οργανισμός Νεολαίας και Αθλησης του Δήμου Αθηναίων, το εκπαιδευτικό τμήμα των εκδόσεων «Ελληνικά Γράμματα» και το πρόγραμμα αυτοεκτίμησης DOVE. Το γνωστό σαπούνι που - παίζοντας με όρους έξυπνου μάρκετινγκ - έχει ξεκινήσει διαφημιστική καμπάνια με σλόγκαν την τόνωση της «αυτοεκτίμησης», όπου εντάσσει προφανώς και τα σχολεία σαν χώρο διαφήμισης για να «ευαισθητοποιήσει» καταναλωτές. Αυτά καταλαβαίνουμε εμείς όταν ακούμε για την κοινωνική προσφορά των εταιρειών στα σχολεία.

Οσο για την αυτοεκτίμηση των μαθητών, αυτή μάλλον αντλείται από την αγωνιστική τους στάση, την ικανοποίηση των αιτημάτων τους, την απαλλαγή από όλα αυτά τα προβλήματα με τα οποία τους φορτώνει η πολιτική των κυβερνήσεων της ολιγαρχίας στο σημερινό σχολείο, όπως τα ανέδειξαν με τις μεγάλες κινητοποιήσεις τους.