ΕΠΙΣΚΕΥΑΣΤΙΚΟΣ ΜΟΛΟΣ ΚΥΝΟΣΟΥΡΑΣ
Βούτηξαν εργάτες στον αμίαντο!

Ενας εφοπλιστής - εργολάβος, σε συνέργεια με δυο τεχνικούς ασφαλείας, επέβαλαν σε εργάτες να δουλεύουν πάνω σε πλοίο γεμάτο με το καρκινογόνο υλικό

Σάββατο 1 Απρίλη 2006

Από τη Ζώνη στην Κυνοσούρα για το μεροκάματο. Για τα κέρδη τους, οι εργολάβοι δε διστάζουν να στείλουν τους εργάτες ακόμα και μέσα στον καρκίνο...
Αποκάλυψη «σοκ»! Το δεξαμενόπλοιο «ΣΛΟΠΣ» που βρίσκεται από τον Ιούνη του 2005 παροπλισμένο στον επισκευαστικό μόλο της Κυνοσούρας στη Σαλαμίνα, είναι «φουλ» με καρκινογόνο αμίαντο! Ομως το πιο φρικιαστικό είναι, ότι από τα τέλη του Φλεβάρη μέχρι και προχτές Πέμπτη, πάνω στο πλοίο δεκάδες εργάτες εκτελούσαν μεταλλουργικές εργασίες και εργασίες καθαρισμού. Τους εργάτες αυτούς τους είχαν πετάξει συνειδητά μέσα στη «βόμβα αμιάντου» ο εφοπλιστής και ταυτόχρονα εργολάβος στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Σαβιολάκης, με τους τεχνικούς ασφαλείας Κυριάκο Ασβεστόπουλο και Κωνσταντίνο Χάρο, όλοι τους «γνωστοί» και με ιδιαίτερα βεβαρημένο παρελθόν.

Μάλιστα ο εφοπλιστής - εργολάβος, του οποίου τα κέρδη συνεχώς «αυγαταίνουν», «μετράει» ήδη δύο νεκρούς ναυτεργάτες. Βρήκαν τραγικό θάνατο στο αμμοληπτικό πλοίο του «ΕΛΕΦΑΝΤ», από έλλειψη στοιχειωδών μέτρων ασφαλείας, χωρίς το «χέρι του νόμου» να του αγγίξει «ούτε τρίχα»! Το «ΣΛΟΠΣ», το οποίο ανήκε πριν στον Μελισσανίδη, παροπλίστηκε εξαιτίας της πυρκαγιάς που είχε ξεσπάσει στις δεξαμενές του, με απολογισμό έναν απανθρακωμένο ναυτεργάτη. Η πυρκαγιά ήταν που έφερε στην επιφάνεια και τον αμίαντο, ο οποίος χρησιμοποιούνταν για τη μόνωση του πλοίου, όπως αποκάλυψε ο πρόσφατος έλεγχος.

Εφοπλιστής και τεχνικοί ασφάλειας γνώριζαν από την αρχή για την ύπαρξη αμιάντου. Στις 3 Μάρτη η 5μελής Επιτροπή Ελέγχου για την τήρηση των μέτρων Υγιεινής και Ασφάλειας στα επισκευαζόμενα πλοία, μετά από έλεγχο που διενήργησε στο πλοίο έδωσε αμέσως εντολή για παύση εργασιών, μέχρι το πλοίο να καθαριστεί. Ο Σαβιολάκης και η παρέα του όχι μόνο δεν υπάκουσαν στην εντολή, αλλά ο πρώτος με τη συγκατάθεση των δύο τεχνικών... «ασφαλείας» έβαλε και 5 Πακιστανούς - και μάλιστα ανασφάλιστους - για να καθαρίσουν τον αμίαντο, όταν απαιτείται εξειδικευμένο συνεργείο με ειδικές στολές (τύπου «αστροναύτη»), αυστηρότατα μέτρα ασφάλειας, σχέδιο εγκεκριμένο από τη Νομαρχία και τα λιμεναρχεία και πάει λέγοντας! Ομως το θέμα δε σταματάει εδώ. Λαμαρίνες του πλοίου βουτηγμένες στον αμίαντο, έχουν ήδη κοπεί, έχουν παραληφθεί από γερανό και έχουν μεταφερθεί... ποιος ξέρει πού!

Ολα αυτά διαπιστώθηκαν κατά τον προχτεσινό επανέλεγχο της Επιτροπής, η οποία με επιστολή της προς την Εισαγγελία Πειραιά, τους υπουργούς Απασχόλησης, τη Διεύθυνση Λιμενικής Αστυνομίας, ζητά επειγόντως την «άμεση παρέμβαση των Εισαγγελικών Αρχών προκειμένου να αποδοθούν ευθύνες» στους υπευθύνους. Επισημαίνουν «την αδυναμία των Λιμενικών Αρχών», στην τήρηση των οδηγιών και εντολών της πενταμελούς Επιτροπής, αλλά και ότι το εφοπλιστικό κύκλωμα, αποθρασυμένο από την αντεργατική πολιτική και την κατεύθυνση των κυβερνήσεων ΝΔ - ΠΑΣΟΚ προς τις διωκτικές αρχές «μην αγγίζετε τους εργοδότες», στέλνει συνεχώς εργάτες στον τάφο, για το κέρδος.