47ο ΡΑΛΙ ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ
Τρίτη και... φαρμακερή
Τρίτη 13 Ιούνη 2000

Ο νικητής του Ακρόπολις Κόλιν Μακ Ρέι
Τρίτη και καλύτερη για τον Κόλιν Μακ Ρέι στο 47ο Ράλι Ακρόπολις που τελείωσε την περασμένη Κυριακή. Ο Σκοτσέζος οδηγός της Φορντ κέρδισε για τρίτη φορά στην ιστορία του το πιο δύσκολο ράλι του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος μειώνοντας τη διαφορά από τον πρώτο της βαθμολογίας Ρίτσαρντ Μπερνς.

Το Φορντ Φόκους αποδείχτηκε σκληροτράχηλο στα χέρια του Μακ Ρέι, καθώς οι πρωτιές στις ειδικές διαδρομές δεν είχαν σταματημό. Από το πρώτο σκέλος έδειχνε ότι έχει θέσει σοβαρή υποψηφιότητα για τη νίκη, καθώς τόσο ο «ομόσταβλός» του Κάρλος Σάινθ όσο και ο διεκδικητής του τίτλου, Μπερνς, με Σουμπαρού Ιμπρέζα WRC, δεν έδειχναν ικανοί για να τον ανακόψουν.

Η μεγάλη διαφορά που πήραν οι δύο οδηγοί της Φορντ από την αρχή του Ράλι, έκανε τους πάντες να πιστέψουν ότι ένας από τους δύο θα ήταν και ο νικητής. Μάλιστα όταν ο Μπερνς αντιμετώπισε προβλήματα, η νίκη είχε εδραιωθεί. Οταν όλα είχαν κριθεί, ο διευθυντής έδωσε την εντολή να «κόψουν» κάπως την ταχύτητά τους προκειμένου να μην υπάρξουν απρόοπτα.

Ομως ενώ ο Σάινθ είχε μια διαφορά από τον Μακ Ρέι, στην προτελευταία ειδική διαδρομή, περίπου στο 1' 30'' και ενώ βρισκόταν μόνος πρώτος, σταμάτησε στην άκρη, λίγα μέτρα πριν το τέλος της ειδικής και δύο λεπτά αργότερα τερμάτισε στην 15η θέση. Αυτό δεν του κόστισε τίποτα, καθώς είχε καταλάβει τη δεύτερη θέση στη γενική κατάταξη.

Τρίτος και «καταϊδρωμένος» τερμάτισε ο Γιούχα Κάνκουνεν με το Σουμπαρού Ιμπρέζα WRC. Ο Φιλανδός οδηγός δεν είδε ούτε τη... σκόνη των δύο πρώτων, αφού είχαν φροντίσει να πάρουν μια διαφορά της τάξης των 6' 38'' και 3 δεκάτων και απλά έδωσε τους βαθμούς στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών. Μετά τον αγώνα ο νικητής δήλωσε: «Ηταν ο δυσκολότερος αγώνας του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος μέχρι στιγμής. Αλλά δεν είμαι χαρούμενος που τερμάτισα, αλλά επειδή νίκησα». Ο Σάινθ από την πλευρά του τόνισε: « Ηταν μεγάλη έκπληξη τα πολύ λίγα προβλήματα που αντιμετωπίσαμε σε έναν τόσο σκληρό αγώνα. Βεβαίως δουλέψαμε κι εμείς αρκετά για αυτό το αποτέλεσμα».

Οσον αφορά τους Ελληνες οδηγούς έκαναν ό,τι καλύτερο μπορούσαν. Πρώτος έκοψε το νήμα ο Γιάννης Παπαδημητρίου τερματίζοντας στην 10η θέση της γενικής κατάταξης. Ο Κύρκος, ενώ ήταν πρώτος από ελληνικής πλευράς, αναγκάστηκε να εγκαταλείψει καθώς στην 9η ειδική το Φορντ Εσκορτ που οδηγούσε ανατράπηκε. Ο Αρης Βωβός είχε την ίδια τύχη, καθώς ένα σπασμένο κάρτερ ήταν αρκετό να του κόψει τα «φτερά».

Ενας σκληρός αγώνας έχει ως αποτέλεσμα τις πολλές εγκαταλείψεις. Από τα 117 πληρώματα των αυτοκινήτων που ξεκίνησαν την Παρασκευή το πρωί, 49 είδαν τον τερματισμό εκτός οχημάτων. Μέσα σε αυτούς ήταν ένα από τα φαβορί για τη νίκη, ο Βρετανός Ρίτσαρντ Μπερνς, με Σουμπαρού, και ενώ βρισκόταν στην τρίτη θέση της κατάταξης. Ο τέσσερις φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής, Τόμι Μάκινεν, αναγκάστηκε να αφήσει τον αγώνα, ενώ την ίδια κατάληξη είχαν και ο Γκρόνχολμ (Πεζό 206), ο Οριόλ, (Σέατ), ο Κλίμεντ (Σκόντα) και οι Ερικσον με τον Αλιστερ Μακ Ρέι της Χιουντάι.