«ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ»
Πτήση προς ιδιωτικοποίηση...

Ολα τα σενάρια προβλέπουν την εισβολή ιδιωτικών κεφαλαίων στην επιχείρηση

Πέμπτη 3 Νοέμβρη 2005

Σε νέα δεκαπενθήμερη παράταση, για τη λήψη των τελικών αποφάσεων, προχωρεί η κυβέρνηση στο θέμα της «Ολυμπιακής Αεροπορίας». Στο διάστημα αυτό οι κυβερνητικοί παράγοντες θα επιδιώξουν να έρθουν σε επαφή με τις αρμόδιες υπηρεσίες της ΕΕ, ώστε να πάρουν το πράσινο φως να προχωρήσουν στην επίλυση του προβλήματος, που σε κάθε περίπτωση θα κινείται στην κατεύθυνση της ιδιωτικοποίησης της εταιρίας.

Στα πλαίσια αυτά συναντήθηκαν χτες επί μακρόν οι υπουργοί Οικονομίας και Μεταφορών, Γ. Αλογοσκούφης και Μ. Λιάπης, αντίστοιχα, οι οποίοι εκτός από το θέμα της «Ολυμπιακής» συζήτησαν και το νομοσχέδιο για τις ΔΕΚΟ, που τις προηγούμενες μέρες αποτέλεσε το σημείο τριβής στις μεταξύ τους σχέσεις. Οχι φυσικά για θέματα ουσίας, στα οποία υπάρχει πλήρης ταύτιση απόψεων, καθώς οι διαφωνίες και οι αντεγκλήσεις περιορίζονται σε θέματα διαχείρισης και διεκπεραίωσης της όλης υπόθεσης, μια και, όπως δημοσιοποιήθηκε σχεδόν επίσημα, ο Μ. Λιάπης θεώρησε εαυτόν παραγκωνισμένο από τις διαδικασίες κατάρτισης του νομοσχεδίου. Συνάντηση για το νομοσχέδιο των ΔΕΚΟ είχε ο Γ. Αλογοσκούφης και με τον υπουργό Απασχόλησης, Π. Παναγιωτόπουλο.

Για το θέμα της «Ολυμπιακής Αεροπορίας», στη λιτή ανακοίνωση που εξέδωσε το υπουργείο Οικονομίας, αναφέρεται ότι οι δύο υπουργοί ενημερώθηκαν από τον σύμβουλο ιδιωτικοποίησης σχετικά με την εξέλιξη του τρέχοντος διαγωνισμού. Στο διάστημα των 15 επόμενων ημερών θα διερευνηθεί περαιτέρω το ενδιαφέρον των υποψήφιων αγοραστών και στη συνέχεια θα ενημερωθεί η Διυπουργική Επιτροπή Αποκρατικοποιήσεων, η οποία και θα λάβει τις τελικές αποφάσεις. Στο μεσοδιάστημα ο υπουργός Μεταφορών θα μεταβεί στις Βρυξέλλες προκειμένου να ενημερώσει τον επίτροπο της ΕΕ, αρμόδιο για τις Μεταφορές, Ζακ Μπαρό.

Η κυβέρνηση, όπως είναι γνωστό, κινείται ολοταχώς προς την κατεύθυνση της ιδιωτικοποίησης της «Ολυμπιακής», καθώς κάθε επιλογή από αυτές που προβάλλονται ως λύση προβλέπει την απώλεια του δημόσιου χαρακτήρα της και την είσοδο ιδιωτικών κεφαλαίων σε αυτή. Το πιθανότερο είναι ότι οι συζητήσεις με τους σημερινούς υποψήφιους αγοραστές δε θα ευοδωθούν και η κυβέρνηση θα κηρύξει άγονο το διαγωνισμό. Ως εναλλακτική λύση σε αυτή την περίπτωση προβάλλει αυτό του μεικτού σχήματος, την είσοδο δηλαδή στην «Ολυμπιακή» και ιδιωτικών κεφαλαίων. Μια λύση η οποία προϋποθέτει την υποβάθμιση του ρόλου της «Ολυμπιακής», τη συρρίκνωση των εργασιών της και τη μετατροπή της σε περιφερειακού χαρακτήρα αερομεταφορέα... Μια τέτοια εξέλιξη, φυσικά, δεν προοιωνίζεται τίποτα το καλό για τους εργαζόμενους, το μέλλον των οποίων καθίσταται επισφαλές.