ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΤΟΥ «Ρ» ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ
«Κούρσα» αφαίμαξης του λαϊκού εισοδήματος
Τρίτη 3 Αυγούστου 2004

Eurokinissi

Εκτός από καμπανάκι, το τραμ κατασκευάστηκε και με «καπελάκι» 60 εκατ. ευρώ...
Οι κορδέλες που κόβονται από στελέχη της κυβέρνησης το τελευταίο διάστημα στο Μετρό, το Τραμ, τον Προαστιακό, σε τμήματα της Αττικής Οδού και όσες ακόμα κοπούν τις επόμενες μέρες σε άλλα έργα, όπως τη γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου, έχουν κοστίσει πανάκριβα στους Ελληνες εργαζόμενους. Κατ' αρχήν πλήρωσαν το υπέρογκο κόστος κατασκευής των έργων, ενώ τώρα καλούνται να πληρώσουν και τη χρήση του έργου, μιας και με τις συμβάσεις παραχώρησης που έχει υπογράψει το ελληνικό δημόσιο με τις κατασκευαστικές εταιρίες, λεηλατείται, στην κυριολεξία, το λαϊκό εισόδημα.

Οι κυβερνητικές φιέστες για τα έργα μεταφοράς που το τελευταίο διάστημα εξελίσσονται σε Ολυμπιακό αγώνισμα, δεν είναι σε θέση να κρύψουν τις σημαντικές αυξήσεις στην τιμή των εισιτηρίων στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς αλλά και γενικότερα στις μετακινήσεις των κατοίκων του Λεκανοπεδίου.

Οι κάτοικοι του Λεκανοπεδίου σήμερα πληρώνουν:

ICON

Από τα εγκαίνια του προαστιακού σιδηροδρόμου
Αξίζει να αναφέρουμε ότι, όπως ανακοίνωσαν χτες οι εκπρόσωποι της ιδιωτικής γαλλοελληνικής κοινοπραξίας που κατασκευάζει τη ζεύξη Ρίου - Αντιρρίου, τσουχτερά διόδια, 9,70 ευρώ, για τα ΙΧ θα πληρώνουν από τις 12 Αυγούστου οι οδηγοί τους για κάθε διέλευση της γέφυρας. Διόδια - «φωτιά» θα πληρώνουν οι οδηγοί φορτηγών (από 15 ευρώ για φορτηγά δύο αξόνων έως 44 ευρώ για φορτηγά πέντε αξόνων), αλλά και των λεωφορείων (από 23,50 ευρώ για όσα έχουν μέχρι 20 θέσεις έως 51 ευρώ για όσα έχουν 40 θέσεις και πάνω).

Το μπαράζ αυτών των αυξήσεων αναμένεται να παγιωθεί ή ακόμη και να κορυφωθεί το επόμενο διάστημα μετά το τέλος της διοργάνωσης των Αγώνων. Και βέβαια θα κορυφωθούν αν υλοποιηθούν οι εξαγγελίες της κυβέρνησης για την καθιέρωση της μεθόδου των «συμβάσεων παραχώρησης» και στα μικρότερα έργα.

Οι ληστρικές συμβάσεις

Πολλά έργα, όπως η Αττική Οδός και το Ρίο - Αντίρριο, που κατασκευάστηκαν με τη ληστρικού τύπου μέθοδο των «συμβάσεων παραχώρησης», ο ελληνικός λαός καλείται τώρα να τα χρυσοπληρώνει για δεκαετίες και για τη χρήση τους, προκειμένου να αποκομίσουν υπερκέρδη οι μεγαλοκατασκευαστές και οι τράπεζες, ενώ ήδη τα έχει πληρώσει μια φορά για την κατασκευή.

Ο ελληνικός λαός, όμως, καλείται να πληρώσει πανάκριβα και τα υπόλοιπα έργα, που εκτελέστηκαν με την «κλασική» μέθοδο, όπως το μετρό ή ο προαστιακός. Κι αυτό όχι μόνο επειδή το κόστος τους έφτασε σε δυσθεώρητα ύψη από τις υπερβάσεις και τα «πανωπροίκια» προς τους εργολάβους ή επειδή η κυβέρνηση προσπαθεί να καθιερώσει για πάντα την αρχή της...«ανταποδοτικότητας», αλλά και καθώς στο «βάθος του τούνελ» των σχεδιασμών της βρίσκεται η ιδιωτικοποίηση και των μέσων αυτών.

Η περίπτωση του τραμ

Εκτός από καμπανάκι το τραμ έχει και...«καπελάκι». Και μάλιστα ιδιαίτερα υψηλό αφού το έργο κόστισε τελικά 60 εκατ. ευρώ πάνω από την αρχική εκτίμηση. Πρόσφατα η κυβέρνηση της ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ επιδόθηκαν σε μια ακόμα «κοκορομαχία» για το ποιος τελικά φταίει γι' αυτό. Είναι γεγονός πάντως ότι το έργο κόστισε 380 εκατ. ευρώ, έναντι 320 εκατ. ευρώ, που ήταν ο αρχικός προϋπολογισμός.


ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ:
Κώστας ΠΑΣΑΚΥΡΙΑΚΟΣ