Παπαγεωργίου Βασίλης |
Βέβαια, κατά τη χτεσινή τελετή παράδοσης-παραλαβής του ΥΠΠΟ, ο Θ. Πάγκαλος παρουσίασε την «πεπολιτισμένη» εκδοχή της παρουσίας του στο πολιτικό προσκήνιο, μιλώντας για «κεκτημένα της ανθρωπότητας», «για ενίσχυση της δημιουργίας», «ενθάρρυνση των παιδιών» και εξέφρασε την επιθυμία «να μπορούσε να γίνει η Αθήνα καλύτερη πόλη από τη Ρώμη». Και μπορεί όλα αυτά να βρίσκουν σύμφωνο κάθε... πολιτισμένο άνθρωπο, αλλά μόλις προχτές κατακεραύνωνε το πανελλήνιο με τις «δημοκρατικότατες» και «πολιτισμένες» απόψεις του για το ΚΚΕ και τα μικρά κόμματα.
Υστερα από όλα αυτά θα αναλάβει την «προστασία» έργων ανθρώπων, των έργων ελεύθερων ανθρώπων, των προγόνων και των σύγχρονων..., δηλώνοντας μάλιστα: «Δεν έχω την ψευδαίσθηση πως θα εκπολιτίσω τους Ελληνες».
Από την άλλη πλευρά, η προκάτοχός του Ελισάβετ Παπαζώη, παραδίδοντας τη σκυτάλη, εξωράισε την εικόνα του ενός χρόνου που θήτευσε στο ΥΠΠΟ, αρχίζοντας, φυσικά, με τα 14 εγκαίνια μουσείων, διότι στον τομέα της Πολιτιστικής Κληρονομιάς τίποτα άλλο δεν είχε να παρουσιάσει. Ετσι περιορίστηκε στο κόψιμο της κορδέλας και στο γενικόλογο «βελτιώσαμε την επισκεψιμότητα των αρχαιολογικών χώρων». Στο μεταξύ, τα έργα στην Ακρόπολη είναι στάσιμα, η Ενοποίηση των Αρχαιολογικών Χώρων ως τώρα είναι δύο σκάμματα στη Διονυσίου Αρεοπαγίτου, το Νέο Μουσείο Ακρόπολης κινδυνεύει να γίνει ένα ακόμα φιάσκο και το σχέδιο Αρχαιολογικού Νόμου είναι στο συρτάρι, μαζί με το σχέδιο νέου Οργανισμού του ΥΠΠΟ.
Αναφερόμενη στα οικονομικά του ΥΠΠΟ εναπέθεσε τις ελπίδες στον τζόγο και τη μετοχοποίηση του ΟΠΑΠ, ενώ για το σύγχρονο πολιτισμό, σαν να απευθυνόταν σε πολίτες άλλης χώρας, είπε ότι «ενισχύθηκε το ελεύθερο θέατρο»! Πώς; Με επιχορηγήσεις «φαντάσματα», αφού ακόμα δεν έχουν δοθεί, και με 80 θέατρα κομμένα από τις μονοετείς επιχορηγήσεις. Αλλά αυτό, αναγκαστικά, θα πρέπει να το ανακοινώσει, εν ευθέτω χρόνω, ο νέος υπουργός...