Εθνικό σύστημα δημιουργίας «απασχολήσιμων»

Σχέδιο νόμου, που προσαρμόζει τις δομές και το περιεχόμενο της κατάρτισης στις εκάστοτε απαιτήσεις της αγοράς εργασίας, παρουσίασαν χτες οι υπουργοί Παιδείας και Εργασίας

Τετάρτη 26 Φλεβάρη 2003

Το διπλό δίκτυο ταξικής επιλογής, Λύκειο - ΤΕΕ, έχει πολλές φορές βγάλει τους μαθητές στους δρόμους
«Εθνικό Σύστημα Σύνδεσης της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης με την Απασχόληση» είναι η ...επίσημη ονομασία της κατάρτισης των πολλών στις πρόσκαιρες ανάγκες της αγοράς. Ο λόγος για το σχέδιο νόμου που παρουσίασαν χτες οι υπουργοί Παιδείας, Π. Ευθυμίου, και Εργασίας, Δ. Ρέππας, και το οποίο έρχεται να θεσμοθετήσει δομές, στο πλαίσιο των γενικότερων κατευθύνσεων, που υπαγορεύουν στροφή στη διά βίου κατάρτιση, ως προϋπόθεση για το δικαίωμα στη δουλιά.

Το Εθνικό Σύστημα Σύνδεσης της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης με την Απασχόληση (ΕΣΣΕΕΚΑ), παρά τις προσπάθειες των δύο υπουργών να πείσουν για το αντίθετο, βασικό και μοναδικό γνώμονα έχει τις ανάγκες της αγοράς, τις οποίες έτσι κι αλλιώς υπηρετεί σήμερα η κατάρτιση. Με πρόσχημα την καταπολέμηση της ανεργίας, η κυβέρνηση έρχεται να εισαγάγει και νομοθετικά δομές υποστήριξης του παραπάνω στόχου, που αποτελεί διαρκή επιθυμία του κεφαλαίου και έρχεται να ενισχύσει τις αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις στον τομέα της απασχόλησης.

Αλλωστε, οι ίδιοι ομολογούν ότι ένας από τους βασικούς στόχους του είναι η σύνδεση εκπαιδευόμενων, καταρτιζόμενων και αποφοίτων «με την αγορά εργασίας και η παρακολούθηση της απασχολησιμότητάς τους».

Το ΕΣΣΕΕΚΑ συνίσταται ουσιαστικά σε έξι συστήματα, που στην πλειοψηφία τους ήδη λειτουργούν και σχεδιάζουν, υλοποιούν και υποστηρίζουν μία επαγγελματική κατάρτιση προσαρμοσμένη στις πρόσκαιρες απαιτήσεις της αγοράς. Πρόκειται για τα εξής:

Οπως σημειώθηκε κατά τη χτεσινή συνέντευξη Τύπου, οι πόροι του ΕΣΣΕΕΚΑ προέρχονται από τον κρατικό προϋπολογισμό και κοινοτική χρηματοδότηση, ενώ ανακοινώσεις για το πρόγραμμα εφαρμογής του θα γίνουν το επόμενο διάστημα. Σημειώνεται ότι στην εφαρμογή αυτή, αποφασιστικό ρόλο θα έχουν οι «κοινωνικοί εταίροι». Αλλωστε, είναι γνωστή η απαίτηση του ΣΕΒ, να έχει αρμοδιότητες στην εκπαίδευση και κατάρτιση των εργαζομένων, ακόμα και από την εφηβική ηλικία.