Εναν ύμνο στην αδρεναλίνη αποτελεί η έκδοση GTA της Alfa 147
Η οικογένεια της GTA μεγαλώνει
Κυριακή 12 Γενάρη 2003

Πρόκειται για μια 147 με καλύτερες επιδόσεις και χαρακτηριστικά αγωνιστικού αυτοκινήτου. Η πιο σημαντική διαφορά βρίσκεται στη 42βάλβιδη καρδιά των 3,2 λίτρων. Ο V6 κινητήρας αποδίδει 250 ίππους στις 6.200 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 30,6 Kgm στις 4.800 σ.α.λ. και επιτυγχάνει τελική ταχύτητα 246 χλμ./ώρα, χρειάζεται 6,3 δευτερόλεπτα για την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα και καλύπτει σε 26,1 δευτερόλεπτα το πρώτο χιλιόμετρο. Το χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων είναι σχεδιασμένο για να εκμεταλλεύεται άριστα τη δυνατότητα του κινητήρα της GTA, ενώ από το 2003 θα υπάρχει διαθέσιμη και μία έκδοση Selespeed.

Η γεωμετρία και οι ρυθμίσεις της ανάρτησης είναι επανασχεδιασμένες. Η εμπρός μάλιστα αποτελείται από διπλά ψαλίδια και σχεδιάστηκε ειδικά για το μοντέλο αυτό από τα Fiat Research Center και την Alfa Romeo Research. Η επιτυχία της έγκειται στο γεγονός ότι κρατούν τη σωστή θέση των τροχών κάτω από όλες τις συνθήκες, βελτιώνοντας την ελκτική πρόσφυση, καθώς και την ακρίβεια του συστήματος διεύθυνσης. To σύστημα των φρένων αποτελείται από δίσκους 305 mm μπροστά και 276 mm πίσω, ενώ το εξελιγμένο ABS της 147 GTA «συνοδεύεται» από EBD (ηλεκτρονικός κατανομέας της πίεσης), ενώ το VDC, το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης, έχει προστεθεί πλέον στο στάνταρ εξοπλισμό και φροντίζει για τον έλεγχο της ευστάθειας του αυτοκινήτου, συνεπικουρούμενο από τα MSR και ASR (για να μη «σπινάρουν» οι τροχοί της 147, περνώντας τη δύναμη του κινητήρα όσο πιο ομαλά γίνεται στο δρόμο).


Οσον αφορά στις εξωτερικές σχεδιαστικές αλλαγές που έγιναν στην 147 GTA, κάνουν το αυτοκίνητο να φαίνεται ακόμα πιο μυώδες, χαμηλό και, ως συνέπεια αυτών, άμεσα αναγνωρίσιμο. Το γρήγορο 147 έχει μεγαλύτερα πλαϊνά φτερά, ώστε να χωρούν οι 17 ιντσών νέες ζάντες αλουμινίου (225/45 η διάσταση των ελαστικών), οι μαύρες αποχρώσεις τονίζουν τη σπορ αισθητική και οι νέοι προβολείς ομίχλης τοποθετήθηκαν σε θέση που επιτρέπει στο ιδιαίτερα δυνατό μηχανικό σύνολο να «αναπνέει» εύκολα, ενώ μεγαλύτερος είναι ο πίσω προφυλακτήρας.

Στο εσωτερικό της GTA η εικόνα της «βασικής» 147 συμπληρώνεται από σπορτίφ πινελιές και λεπτομέρειες, ειδικά σχεδιασμένες γι' αυτή την έκδοση. Οπως το νέο τιμόνι τριών ακτίνων της Alfa Romeo, ο επιλογέας με τη δερμάτινη επένδυση, αλλά και οι γκρι Puma αποχρώσεις που επιλέχθηκαν, για να έχει η GTA το δικό της ξεχωριστό χαρακτήρα. Τα «πεντάλ» του οδηγού είναι αλουμινένια, ενώ τα καθίσματα είναι πιο σπορ (και τα πίσω) και με νέες χρωματικές αποχρώσεις, ενώ υπάρχει και η επιλογή σε μαύρο ή δίχρωμο δέρμα.