Την ώρα που η κυβέρνηση επιστρατεύει τις αθλιότητες περί ...ασφάλειας των μεταφορών, ενάντια στον αγώνα των αγροτών
Eurokinissi |
Τόση είναι τάχα η πρεμούρα τους για την ασφάλεια στις μετακινήσεις, που χθες στο υπουργικό συμβούλιο πανηγύριζαν για το γεγονός ότι υπέγραψαν συμφωνία για 23 νέους συρμούς, επομένως «μπορούμε με μεγάλη βεβαιότητα να πούμε ότι το 2027 θα ξημερώνει μια νέα μέρα για τους σιδηροδρόμους μας, με τακτικά, γρήγορα και προφανώς απολύτως ασφαλή δρομολόγια Αθήνας - Θεσσαλονίκης», όπως είπε δίχως ίχνος ντροπής ο Μητσοτάκης, παραπέμποντας για ασφαλή τρένα ...του παραχρόνου.
Πολύ πιο ταχύς βέβαια ήταν στα θέματα που «καίνε» το κεφάλαιο, εξ ου και τόνισε στους υπουργούς του ότι «το 2026 θα είναι ένα πλήρες έτος κυβερνητικής δουλειάς ωσότου εισέλθουμε στο 2027, ένα έτος το οποίο προφανώς θα έχει προεκλογικά χαρακτηριστικά». Υπογράμμισε δε ότι «το 2026 είναι η χρονιά στην οποία ολοκληρώνεται το Ταμείο Ανάκαμψης, και όλοι ξέρετε τους στόχους και τα ασφυκτικά χρονοδιαγράμματα τα οποία πρέπει να τηρηθούν» ώστε να μη χαθεί ούτε ευρώ για τους επιχειρηματικούς ομίλους.
Διόλου τυχαία, κεντρικό θέμα στην ατζέντα του υπουργικού ήταν η έγκριση του «Ενοποιημένου Σχεδίου Κυβερνητικής Πολιτικής 2026». Εγινε επίσης απολογισμός για το 2025, με το Μαξίμου να ξεχωρίζει αποφάσεις και μέτρα όπως η «ραγδαία αποκλιμάκωση του δημόσιου χρέους συνδυαστικά με την πρόωρη αποπληρωμή μνημονιακών δανείων», η «βελτίωση της κατάταξης της χώρας στην επενδυτική βαθμίδα», οι ενεργειακές συμφωνίες με «ExxonMobil» και «Chevron», η «αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής χάρη στην ψηφιοποίηση των ελέγχων και των συναλλαγών» και άλλα τέτοια «επιτεύγματα» που ευνοούν τη χρηματοδότηση του κεφαλαίου, ενώ ταυτόχρονα δίνουν στην κυβέρνηση τη δυνατότητα να μοιράζει κάποια ψίχουλα στον λαό, αφού πρώτα του τα πήρε από την άλλη τσέπη.
Στο ίδιο μοτίβο, στον κυβερνητικό σχεδιασμό για το 2026 βρίσκονται 60 «μεταρρυθμίσεις» και 40 «εμβληματικά έργα και επενδύσεις», όπως ο Ε-65, οι δύο νέες φρεγάτες «Belharra» και η αναβάθμιση των F-16, η ενεργοποίηση του πρόσθετου χρηματοδοτικού εργαλείου του «ευρωπαϊκού κοινωνικού κλιματικού ταμείου», με 4,7 δισ. ευρώ, η αναδιοργάνωση των πολεοδομιών μαζί με την ολοκλήρωση του Κτηματολογίου, ο νέος σχεδιασμός για τις αγροτικές ενισχύσεις, η «ολοκλήρωση της μεταρρύθμισης στη Δικαιοσύνη με (...) την επιτάχυνση σε δικονομικές διαδικασίες» και άλλες παρεμβάσεις, με απώτερο στόχο πάντα τη διευκόλυνση και επιτάχυνση των μπίζνες, την ενίσχυση του ρόλου της χώρας ως κόμβου διαμετακόμισης και την πολεμική προπαρασκευή.