Ο ΚΥΡ. ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ
Μπαράζ αντιλαϊκών μέτρων το 2026 και «ασφαλή τρένα» ... του παραχρόνου!

Την ώρα που η κυβέρνηση επιστρατεύει τις αθλιότητες περί ...ασφάλειας των μεταφορών, ενάντια στον αγώνα των αγροτών

Τετάρτη 24 Δεκέμβρη 2025

Eurokinissi

Σε άλλο επίπεδο έχει περάσει η αθλιότητα της κυβέρνησης απέναντι στους αγρότες και τον λαό, με τον Κυρ. Μητσοτάκη να ξεπερνά κάθε όριο ταχύτητας στον κατήφορο της χυδαιότητας και της ψευδολογίας χτες στο υπουργικό συμβούλιο, αναπαράγοντας όλα τα ψέματα που αναμασά η κυβέρνηση τόσες μέρες (βλ. αναλυτικό ρεπορτάζ σε άλλη στήλη). Μεταξύ άλλων τους κάλεσε να αναλάβουν την ευθύνη «απέναντι στην κοινωνία, απέναντι στο εμπόριο, στις συγκοινωνίες, στις μεταφορές» και τους απείλησε ότι «τον πρώτο λόγο για την απελευθέρωση οποιουδήποτε δρόμου τον έχει η Τροχαία και η οδική ασφάλεια είναι πάντα η πρώτη και αδιαπραγμάτευτη προτεραιότητα», την ώρα που η αστυνομία κατ' εντολή της κυβέρνησης κλείνει τους δρόμους που ανοίγουν οι αγρότες!

Τόση είναι τάχα η πρεμούρα τους για την ασφάλεια στις μετακινήσεις, που χθες στο υπουργικό συμβούλιο πανηγύριζαν για το γεγονός ότι υπέγραψαν συμφωνία για 23 νέους συρμούς, επομένως «μπορούμε με μεγάλη βεβαιότητα να πούμε ότι το 2027 θα ξημερώνει μια νέα μέρα για τους σιδηροδρόμους μας, με τακτικά, γρήγορα και προφανώς απολύτως ασφαλή δρομολόγια Αθήνας - Θεσσαλονίκης», όπως είπε δίχως ίχνος ντροπής ο Μητσοτάκης, παραπέμποντας για ασφαλή τρένα ...του παραχρόνου.

Πολύ πιο ταχύς βέβαια ήταν στα θέματα που «καίνε» το κεφάλαιο, εξ ου και τόνισε στους υπουργούς του ότι «το 2026 θα είναι ένα πλήρες έτος κυβερνητικής δουλειάς ωσότου εισέλθουμε στο 2027, ένα έτος το οποίο προφανώς θα έχει προεκλογικά χαρακτηριστικά». Υπογράμμισε δε ότι «το 2026 είναι η χρονιά στην οποία ολοκληρώνεται το Ταμείο Ανάκαμψης, και όλοι ξέρετε τους στόχους και τα ασφυκτικά χρονοδιαγράμματα τα οποία πρέπει να τηρηθούν» ώστε να μη χαθεί ούτε ευρώ για τους επιχειρηματικούς ομίλους.

Διόλου τυχαία, κεντρικό θέμα στην ατζέντα του υπουργικού ήταν η έγκριση του «Ενοποιημένου Σχεδίου Κυβερνητικής Πολιτικής 2026». Εγινε επίσης απολογισμός για το 2025, με το Μαξίμου να ξεχωρίζει αποφάσεις και μέτρα όπως η «ραγδαία αποκλιμάκωση του δημόσιου χρέους συνδυαστικά με την πρόωρη αποπληρωμή μνημονιακών δανείων», η «βελτίωση της κατάταξης της χώρας στην επενδυτική βαθμίδα», οι ενεργειακές συμφωνίες με «ExxonMobil» και «Chevron», η «αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής χάρη στην ψηφιοποίηση των ελέγχων και των συναλλαγών» και άλλα τέτοια «επιτεύγματα» που ευνοούν τη χρηματοδότηση του κεφαλαίου, ενώ ταυτόχρονα δίνουν στην κυβέρνηση τη δυνατότητα να μοιράζει κάποια ψίχουλα στον λαό, αφού πρώτα του τα πήρε από την άλλη τσέπη.

Στο ίδιο μοτίβο, στον κυβερνητικό σχεδιασμό για το 2026 βρίσκονται 60 «μεταρρυθμίσεις» και 40 «εμβληματικά έργα και επενδύσεις», όπως ο Ε-65, οι δύο νέες φρεγάτες «Belharra» και η αναβάθμιση των F-16, η ενεργοποίηση του πρόσθετου χρηματοδοτικού εργαλείου του «ευρωπαϊκού κοινωνικού κλιματικού ταμείου», με 4,7 δισ. ευρώ, η αναδιοργάνωση των πολεοδομιών μαζί με την ολοκλήρωση του Κτηματολογίου, ο νέος σχεδιασμός για τις αγροτικές ενισχύσεις, η «ολοκλήρωση της μεταρρύθμισης στη Δικαιοσύνη με (...) την επιτάχυνση σε δικονομικές διαδικασίες» και άλλες παρεμβάσεις, με απώτερο στόχο πάντα τη διευκόλυνση και επιτάχυνση των μπίζνες, την ενίσχυση του ρόλου της χώρας ως κόμβου διαμετακόμισης και την πολεμική προπαρασκευή.