Σύρμα! Ηρθε η Κοβέσι...
Σάββατο 4 Οχτώβρη 2025 - Κυριακή 5 Οχτώβρη 2025

«Ερχεται η Κοβέσι (Ευρωπαία εισαγγελέας) να βάλει τέλος στη συγκάλυψη», «Μια Κοβέσι χρειάζεται και στην πολιτική για να αποκατασταθεί το κράτος δικαίου», «Ενα κόμμα τύπου Κοβέσι είναι η απάντηση στο πολιτικό αδιέξοδο της χώρας»...

Τέτοια και άλλα παρόμοια ακούγονται το τελευταίο διάστημα από τα κόμματα της συστημικής αντιπολίτευσης, που βλέπουν τη ...δικαιοσύνη στο έγκλημα των Τεμπών να ανατέλλει από τα βουνά της ΕΕ και των μηχανισμών της.

Αν η κυβέρνηση είναι ο πρωταγωνιστής στη συγκάλυψη, όλα τα υπόλοιπα κόμματα διεκδικούν τον ίδιο ρόλο στην κοροϊδία και στον αποπροσανατολισμό του λαού.

* * *

Πού συναντιούνται ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ, Νέα Αριστερά, Βελόπουλος, Κωνσταντοπούλου και λοιποί; Στην προσπάθεια να μείνουν στο σκοτάδι (και στο απυρόβλητο) οι πραγματικές αιτίες και οι ένοχοι για το έγκλημα στα Τέμπη.

Το 'να χέρι νίβει τ' άλλο και τα δυο την εγκληματική στρατηγική για την «απελευθέρωση» και ιδιωτικοποίηση του σιδηρόδρομου...

Βασικός ένοχος είναι η ΕΕ και η πολιτική της, που έστρωσε τις ράγες μέχρι τη σύγκρουση των τρένων. Την πιστή υλοποίηση αυτής της πολιτικής ελέγχει η Κοβέσι, που προβάλλεται ως άλλος ...«άγγελος της κάθαρσης» για τα Τέμπη.

* * *

Ποιος είναι ο ρόλος της Ευρωπαίας εισαγγελέα; Αντιγράφουμε από το επίσημο σάιτ της ΕΕ: «Να διερευνά και να αντιμετωπίζει την απάτη κατά του προϋπολογισμού της Ευρωπαϊκής Ενωσης και άλλα εγκλήματα κατά των οικονομικών συμφερόντων της ΕΕ».

Με άλλα λόγια, για την ΕΕ και την εισαγγελέα της τα Τέμπη συνοψίζονται σε μια υπόθεση ...σπατάλης και κακοδιαχείρισης κοινοτικών κονδυλίων!

Σου λέει η ΕΕ: «Εμείς δώσαμε χρήματα για να υλοποιηθούν κάποιες εργολαβίες (από πολυεθνικά μεγαθήρια). Εσείς (η κυβέρνηση) δεν ανταποκριθήκατε στους όρους (χρονοδιαγράμματα κ.λπ.). Αρα, πρέπει κάποιοι να λογοδοτήσουν».

Αυτό είναι το αντικείμενο της έρευνας που κάνει η Ευρωπαία εισαγγελέας! Και θα μπορούσε να την κάνει είτε γινόταν η σύγκρουση είτε όχι!

Η έρευνα της εισαγγελέα αξιοποιείται στις διεργασίες αναμόρφωσης του πολιτικού συστήματος, ως μοχλός που σπρώχνει τη συζήτηση στο ποιοι και πόσοι είναι οι διεφθαρμένοι και διαπλεκόμενοι πολιτικοί, που «έφαγαν» ή κακοδιαχειρίστηκαν (ευρωπαϊκά) λεφτά...

* * *

(Παρένθεση 1: Το ίδιο κάνει η εισαγγελέας και στον ΟΠΕΚΕΠΕ. Ελέγχει τη «νομιμότητα» των επιδοτήσεων στο πλαίσιο της ΚΑΠ, η οποία ευθύνεται για τα αδιέξοδα και τον αφανισμό χιλιάδων βιοπαλαιστών αγροτών. Αυτών που πληρώνουν και το μάρμαρο της εξυπηρέτησης «ημετέρων», οι οποίοι έπαιζαν ρόλο προπαγανδιστή της ΚΑΠ στους αγρότες).

(Παρένθεση 2: Το ίδιο κάνει και με τα «σπιτάκια της ανακύκλωσης». Ελέγχει αν όλα είναι καλώς καμωμένα στις συμβάσεις για την «κυκλική» και «πράσινη» οικονομία, που βυθίζει ολοένα και περισσότερα νοικοκυριά στην ενεργειακή - και όχι μόνο - φτώχεια, εξασφαλίζοντας κέρδη με ουρά για τα «πράσινα» μονοπώλια. Εδώ μάλιστα εκφράζεται ανοιχτά η αντιπαράθεση αμερικανικών και ευρωπαϊκών συμφερόντων, με τα πρώτα να κερδίζουν τον διαγωνισμό για τα «σπιτάκια»).

(Παρένθεση 3: Το ίδιο - ακούγεται ότι - θα κάνει με το Ταμείο Ανάκαμψης. Και εδώ οι αντιθέσεις μεταξύ επιχειρηματικών ομίλων, κλάδων και κρατών είναι η αφετηρία της έρευνας. Η εισαγγελέας θα ελέγξει τυχόν «παρατυπίες» στη χρηματοδότηση μεγάλων ομίλων από το Ταμείο, που είναι υπερμνημόνιο για τον λαό και οι εκταμιεύσεις προ-απαιτούν την ψήφιση εκατοντάδων μέτρων και μεταρρυθμίσεων σε βάρος του λαού!

Οπως αυτά που τα άλλα κόμματα πιέζουν την κυβέρνηση να «τρέξει», προκειμένου να μη χαθούν κονδύλια από το Ταμείο Ανάκαμψης).

* * *

Πόσο πιο βολική να γίνει η αντιπαράθεση, όταν φεύγουν από τη μέση όλες οι πραγματικές αιτίες που οδήγησαν τα δύο τρένα να κινούνται προς αντίθετη κατεύθυνση στην ίδια τροχιά επί 12 λεπτά, όπως καταγράφηκε αναλυτικά στο πόρισμα του ΚΚΕ για την Εξεταστική της Βουλής...

Τι συγκαλύπτει αυτή η συζήτηση;

Οτι με ευθύνη της ΕΕ και όλων των προηγούμενων κυβερνήσεων το σιδηροδρομικό δίκτυο ήταν απαράδεκτο και επικίνδυνο, επειδή τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας (ακόμα και τα πιο στοιχειώδη) αντιμετωπίζονται με όρους κόστους - οφέλους από την ΕΕ, τις κυβερνήσεις και τα μονοπώλια που εκμεταλλεύονται τον σιδηρόδρομο.

Οτι η μείωση του προσωπικού, η υποβάθμιση της εκπαίδευσης και η συστηματική υποχρηματοδότηση από όλες τις κυβερνήσεις αύξησαν κατακόρυφα τους κινδύνους. Οσο περισσότερο η ασφάλεια εξαρτάται από το αποδεκατισμένο και μισο-εκπαιδευμένο προσωπικό, που κάνει τη δουλειά του με γερασμένα και ακατάλληλα μέσα και υλικά, τόσο πιθανότερο είναι να συμβεί το κακό.

Οτι ο διαχωρισμός του ίδιου του ΟΣΕ και του σιδηροδρομικού έργου, το «σπάσιμο» δηλαδή σε πολλές διαφορετικές λειτουργίες που ανέλαβαν ιδιώτες με σκοπό το μεγαλύτερο κέρδος, έβαλε στο παιχνίδι ακόμα περισσότερους «παίκτες» με ανταγωνιστικές σχέσεις, οδήγησε σε κατάτμηση των συμβάσεων για τα συστήματα ασφάλειας και μετέτρεψε την εγκατάστασή τους σε πεδίο επιχειρηματικών αντιθέσεων.

* * *

Ολα αυτά επέδρασαν και στις συμβάσεις που διερευνά η Ευρωπαία εισαγγελέας. Είναι όμως έξω από το ...οπτικό της πεδίο, επειδή το νήμα καταλήγει αναπόφευκτα στην πολιτική «απελευθέρωσης» και ιδιωτικοποίησης που προωθείται εδώ και δεκαετίες με Οδηγίες και κατευθύνσεις της ΕΕ!

Με άλλα λόγια, ο ελέγχων (για τα οικονομικά των συμβάσεων) είναι από τους πιο κραγμένους ...ελεγχόμενους (από τον λαό) για τις πραγματικές και ουσιαστικές αιτίες που οδήγησαν στο έγκλημα των Τεμπών!

Για την ΕΕ και τους θεσμούς της, λοιπόν, όπως και για όλα τα κόμματά της (παλιότερα και σε ...κατάσταση αναμονής), καμία προσδοκία και αυταπάτη δεν πρέπει να έχει ο λαός ότι θα αποδώσουν «δικαιοσύνη». Ούτε μπορούν, ούτε θέλουν...

* * *

Το αποδεικνύει άλλωστε και η «επόμενη μέρα» του ατυχήματος... Τροχοδρομώντας στις ράγες της ίδιας πολιτικής που οδήγησε στα Τέμπη

...ψηφίστηκε το νομοσχέδιο για την ανασυγκρότηση του ΟΣΕ με τα σάπια υλικά της «απελευθέρωσης» και ιδιωτικοποίησης

...η «Hellenic Train» έπαψε τον έναν από τους δύο μηχανοδηγούς στα δρομολόγια

...απέλυσε μερικές εκατοντάδες εργαζόμενους για να μειώσει τα «κόστη»

...και διώκει τον εργαζόμενο και συνδικαλιστή Νίκο Τσακλίδη, συγγενή θύματος των Τεμπών, επειδή αρνείται να εφαρμόσει οδηγίες της εργοδοσίας που παραβαίνουν στοιχειώδεις κανόνες ασφάλειας!

Τόσο πολύ ...άλλαξαν τα πράγματα δυόμισι και πλέον χρόνια μετά το έγκλημα.

* * *

Πραγματική δικαίωση των θυμάτων, των συγγενών και του λαού που οργίζεται και αγωνίζεται στο πλευρό τους, είναι να πληρώσουν πολιτικά και ποινικά οι υπεύθυνοι. Να έρθουν στο φως οι πραγματικές αιτίες που οδήγησαν στο έγκλημα και όχι να συγκαλύπτονται με μισόλογα και απειλές σε όποιον τις καταγγέλλει.

Η πραγματική δικαίωση θα έρθει μέσα από την καταδίκη και τη σύγκρουση με την πολιτική του καπιταλιστικού κέρδους που σπέρνει Τέμπη παντού και δεν λογαριάζει ούτε την ανθρώπινη ζωή.

Μέσα από την πάλη για σύγχρονες και ασφαλείς συγκοινωνίες, μέτρα υγείας και ασφάλειας στους χώρους δουλειάς (που γίνονται ακόμα περισσότερο παγίδες θανάτου με το νομοσχέδιο για το 13ωρο)...

Αυτός ο αγώνας πρέπει να φτάσει μέχρι τέλους, στην ανατροπή του σάπιου καπιταλισμού, για να πάψει η ζωή μας να κινδυνεύει από τις «κοιλάδες των Τεμπών».