Φορείς των γονέων και των αναπήρων με δυναμική κινητοποίηση κατήγγειλαν αυτή την πολιτική και απαίτησαν το δικαίωμα στην εκπαίδευση για όλα τα παιδιά | Παρέμβαση της «Λαϊκής Συσπείρωσης» στη συζήτηση
RIZOSPASTIS |
Από την προηγούμενη κινητοποίηση των φορέων στην Περιφέρεια πριν λίγες μέρες |
Εκπρόσωποι των παραπάνω πήραν τον λόγο στη διάρκεια της συνεδρίασης και μετέφεραν την απαράδεκτη κατάσταση που έχει διαμορφωθεί και συνεχίζεται στην τρίτη βδομάδα λειτουργίας των σχολείων, με παιδιά ΑμεΑ να μην έχουν δωρεάν μετακίνηση και πολλά να μην μπορούν να πάνε καν στο σχολείο, άλλα να αναγκάζονται να περπατούν χιλιόμετρα σε επικίνδυνες διαδρομές, να ξεκινούν από τα ξημερώματα για να φτάσουν στις 8 στο σχολείο τους.
Οπως είπε ο Χάρης Χουρδάκης από τη Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα Αναπήρων, «ερχόμαστε ξανά και ξανά, πότε στα νομαρχιακά συμβούλια, πότε στα περιφερειακά, γιατί το κράτος είτε για δογματισμό και εμμονή, είτε για μια συνειδητή επιλογή τσακίζει το δικαίωμα των ΑμεΑ στην Εκπαίδευση για εξυπηρετηθούν τα διάφορα επιχειρηματικά συμφέροντα». Περιγράφοντας τις συνέπειες αυτής της πολιτικής, υπογράμμισε ότι αυτή η κατάσταση συμβαίνει κάθε χρόνο, λες και οι μαθητές με αναπηρία δεν έχουν δικαιώματα, λες και δεν καταμετρούνται οι μέρες απουσίας ή τα κενά σε σχέση με την εκπαίδευσή τους όταν λείπουν από το σχολείο.
«Φέτος, τα πράγματα είναι ακόμη χειρότερα», τόνισε και ξεκαθάρισε: «Δεν μπορεί τα παιδιά μας να εκτίθενται σε κινδύνους, ακόμα και με το συγκεκριμένο σύστημα μεταφοράς. Το ζήτημα της αναγκαιότητας του δημόσιου συστήματος μεταφοράς με το εξειδικευμένο προσωπικό αναδείχνεται διαχρονικά περισσότερο αναγκαίο από ποτέ. Απαιτούμε τα αναγκαία μέτρα» για τη μεταφορά των μαθητών, ενώ σημείωσε και το γεγονός ότι η συντριπτική πλειοψηφία των κτιρίων των ειδικών σχολείων στην Αθήνα είναι επικίνδυνα.
Επίσης, τοποθετήθηκαν ο Γ. Μπίλης από τον Ενιαίο Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων Αμεα Αττικής και νήσων, ο Φ. Φλουσκούνης, πρόεδρος της Ομοσπονδίας Γονέων Περιφέρειας Αττικής. Ο τελευταίος είπε πως αυτή τη στιγμή λείπουν πάνω από 265 δρομολόγια και έτσι δεν επιτρέπεται σε πολλούς μαθητές το δικαίωμα στη δωρεάν και δημόσια Εκπαίδευση. Οπως είπε, για να λυθεί το πρόβλημα πρέπει να δημιουργηθεί ένας ενιαίος κρατικός φορέας για τη μεταφορά μαθητών στα σχολεία με κρατική χρηματοδότηση. Για την απαράδεκτη κατάσταση που υπάρχει στην περιοχή του μίλησε ο Ηλ. Πατίδης, πρόεδρος της ΕΛΜΕ Πειραιά, καταδεικνύοντας ότι όταν η μεταφορά των μαθητών επαφίεται σε επιχειρηματικά συμφέροντα, δεν μπορούν να ικανοποιηθούν οι ανάγκες της λαϊκής οικογένειας και των παιδιών της.
Αυτή την απαράδεκτη κατάσταση επιχείρησε να δικαιολογήσει ο περιφερειάρχης της ΝΔ, Ν. Χαρδαλιάς, που έχυσε κροκοδείλια δάκρυα για τα δίκαια των αγώνων, την ίδια ώρα βέβαια υπερασπίζεται το μοντέλο της ανάθεσης όλων των υπηρεσιών σε εργολάβους και επιχειρηματίες. Και ο Γ. Ιωακειμίδης, από τον ΣΥΡΙΖΑ, στην ίδια γραμμή στάθηκε απέναντι σε έναν δημόσιο κρατικό φορέα.
Τη χρεοκοπημένη πολιτική επιλογή να μεταφερθεί η αρμοδιότητα της μεταφοράς των μαθητών στις Περιφέρειες, που με τη σειρά τους εκχωρούν τη συγκεκριμένη υπηρεσία σε ιδιώτες λεωφορειούχους, κατήγγειλε χτες ο Γιάννης Πρωτούλης, μέλος του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ και επικεφαλής της «Λαϊκής Συσπείρωσης» Αττικής, στη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου, όπου συζητήθηκε το μεγάλο και διαχρονικό πρόβλημα της μετακίνησης των μαθητών.
Τόνισε ότι το πρόβλημα είναι διαχρονικό και θύμισε ότι το 2011, με τον «Καλλικράτη», ξεκίνησε η διαδικασία της πλήρους μετατροπής των φορέων Τοπικής Διοίκησης Α' και Β' βαθμού «σε τροχονόμους των επιχειρηματικών συμφερόντων». Σημείωσε ότι τότε μόνο η «Λαϊκή Συσπείρωση» εναντιώθηκε στη συγκεκριμένη πολιτική και μάλιστα κατηγορήθηκε για «δογματισμό» και «ιδεοληψία».
Ο Γ. Πρωτούλης κατήγγειλε ότι η συγκεκριμένη αρμοδιότητα μεταφέρθηκε στις Περιφέρειες χωρίς την αντίστοιχη επαρκή χρηματοδότηση, χωρίς τις αντίστοιχες υπηρεσίες με το απαραίτητο προσωπικό, με αποτέλεσμα η Περιφέρεια να απευθύνεται στους ιδιώτες λεωφορειούχους, οι οποίοι ενδιαφέρονται και λειτουργούν με βάση το κέρδος και όχι την ανάγκη των μαθητών να μεταβούν στα σχολεία τους. «Πώς θα υποχρεώσετε τον ιδιώτη να δώσει χαμηλή τιμή για να σας φτάνει το κονδύλι;», σημείωσε. Η Περιφέρεια πρέπει να καλύψει την επιτακτική ανάγκη που υπάρχει με συγκεκριμένη υπηρεσία, με πόρους και εργαζόμενους με σταθερές σχέσεις εργασίας, επισήμανε.
Προειδοποίησε μάλιστα ότι η περίπτωση της μεταφοράς των μαθητών είναι πρόγευση αυτών που θα ακολουθήσουν και σε άλλες υπηρεσίες, αφού στο πλαίσιο της ασκούμενης πολιτικής, οι επιχειρηματίες και ιδιώτες εργολάβοι έχουν εισβάλει σε όλες τις υπηρεσίες της Τοπικής Διοίκησης, από την πολιτική προστασία μέχρι τους φωτεινούς σηματοδότες και το απολυμαντήριο, ενώ το προσωπικό στην Περιφέρεια Αττικής από το 2011 έως σήμερα έχει μειωθεί κατά 60%.