ΕΥΡΩΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ΚΚΕ
Καμία συγκάλυψη στο έγκλημα των Τεμπών! Να αποκαλυφθεί η πολιτική της ΕΕ και όλων των κυβερνήσεων
Πέμπτη 19 Ιούνη 2025

Eurokinissi

Τις τεράστιες ευθύνες της ΕΕ και όλων των κυβερνήσεων για το έγκλημα των Τεμπών ανέδειξε η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ σε παρέμβασή της στην Ολομέλεια του Ευρωκοινοβουλίου στο Στρασβούργο, σε συζήτηση με τον επίτροπο Μεταφορών και Τουρισμού Απ. Τζιτζικώστα. Ο Κώστας Παπαδάκης, ευρωβουλευτής του Κόμματος, στην ομιλία του τόνισε τα εξής:

«Σήμερα (σ.σ. χθες), μετά από πολλές πιέσεις, πρώτη φορά έγινε συζήτηση με θέμα τα Τέμπη, και αυτή για να βγει η υποχρέωση, "κομμένη και ραμμένη" στο πλαίσιο της συγκάλυψης που επιδιώκει η κυβέρνηση της ΝΔ. Και επισήμως η ΕΕ θεωρεί "καταστροφικό ατύχημα" ένα έγκλημα εξαιτίας της ίδιας της πολιτικής της. Είναι η πολιτική με σκοπό το κέρδος, που θεωρεί κόστος τα συστήματα ασφαλείας στο όνομα της ανταγωνιστικότητας, της "απελευθέρωσης", της ιδιωτικοποίησης, που υμνείτε, κ. Τζιτζικώστα. Ετσι επήλθε η κατάτμηση του σιδηροδρόμου, με ανταγωνισμούς ομίλων και τα έργα να καρκινοβατούν.

Να πώς οδηγηθήκαμε στα Τέμπη. Το κέρδος υπαγορεύει και στον ERA (Ευρωπαϊκός Οργανισμός Σιδηροδρόμων) και στην ΕΕ να κυκλοφορούν σήμερα αδειοδοτημένα 5.000 βαγόνια, ενώ είναι για σκραπ ή αναβάθμιση, όπως ομολόγησε ο επικεφαλής της Europe's Rail (Κοινή Επιχείρηση Σιδηροδρόμων Ευρώπης).

Μόνο με την οργανωμένη, μαζική πάλη του λαού και με την αποκάλυψη αυτής της ένοχης στρατηγικής της ΕΕ και των ελληνικών κυβερνήσεων μπορεί η απόδοση πολιτικών και ποινικών ευθυνών σε αρμόδιους υπουργούς, και σε όλες τις κυβερνήσεις που την ακολούθησαν, να φτάσει ως το τέλος! Γι' αυτό παλεύει σταθερά το ΚΚΕ».

Παρέμβαση στη συζήτηση έκανε και ο Λευτέρης Νικολάου - Αλαβάνος, ευρωβουλευτής του Κόμματος, ο οποίος σημείωσε: «Η ευρωενωσιακή στρατηγική για τις μεταφορές είναι πλέον διαβόητη στην Ελλάδα, μετά το προδιαγεγραμμένο έγκλημα των Τεμπών. Δύο αμαξοστοιχίες να κινούνται αντίθετα στην ίδια γραμμή για πάνω από δέκα λεπτά, χωρίς κανένα σύγχρονο μέσο ασφαλείας. Είναι το αποτέλεσμα του κυνηγητού του κέρδους, και της "απελευθέρωσης" των σιδηροδρόμων, που εφάρμοσαν ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ. Αυτό προσπαθούν να αποκρύψουν τα κόμματα στην Ελλάδα που πίνουν νερό στο όνομα της ΕΕ και της στρατηγικής της. Η εφαρμογή της, και όχι κάποιες δήθεν παραλείψεις της, βαραίνει τους πολιτικά και ποινικά υπεύθυνους.

Εμφανίζουν ως δικαστή το δήθεν "κράτος δικαίου" της ΕΕ, ενώ η ίδια διακηρύσσει τη διασφάλιση της ενιαίας αγοράς και του κέρδους των ομίλων, που οδήγησε στο έγκλημα. Ορκίζονται στην ΕΕ ως "φύλακα των δικαιωμάτων", όταν αυτή για πάνω από έναν χρόνο κρατά στα αζήτητα την Αναφορά των συγγενών στο Ευρωκοινοβούλιο, που δυόμισι χρόνια μετά διοργάνωσε μία κουτσουρεμένη "συζήτηση" σκοπιμότητας για τα Τέμπη.

Η κυβέρνηση της ΝΔ, η ΕΕ και τα αστικά κόμματα που στηρίζουν τη στρατηγική της επιχειρούν να συγκαλύψουν τις πραγματικές αιτίες του εγκλήματος. Η πάλη για τη δικαίωση, την απόδοση πολιτικών και ποινικών ευθυνών στους υπεύθυνους, συνεχίζεται, με καταλύτη τις μεγάλες λαϊκές - νεολαιίστικες διαδηλώσεις ώστε το έγκλημα αυτό να μην παραγραφεί, και σ' αυτό συμβάλλει το ΚΚΕ».

Προκλητική απόπειρα ξεπλύματος των ευθυνών κυβέρνησης - ΕΕ για τα Τέμπη

Σε ρόλο «πεφτοσυννεφάκη» εμφανίστηκε ο Απ. Τζιτζικώστας στη συζήτηση, παριστάνοντας τον ανήξερο για τις αιτίες που προκάλεσαν τη σύγκρουση στα Τέμπη. «Κανείς δεν θα μπορούσε να διανοηθεί ότι στην Ευρώπη του 2023 θα μπορούσαν να συγκρουστούν δύο τρένα που πήγαιναν αντίθετα στην ίδια γραμμή, σε ένα μέσο μάλιστα που θεωρείται το ασφαλέστερο για τις χερσαίες μετακινήσεις», υποστήριξε, ενώ με τη σειρά του, στην γραμμή του κόμματός του και συνολικά των αστικών κομμάτων, έσπευσε να ξεπλύνει την ΕΕ, εξωραΐζοντάς την και αποκρύπτοντας ότι ήταν η στρατηγική της αυτή που οδήγησε στο πολύνεκρο δυστύχημα.

Ισχυρίστηκε ότι η Ελλάδα ήταν αυτή που προέβη σε παραβίαση σε ό,τι αφορά «την πλημμελή ενσωμάτωση και εφαρμογή της ευρωπαϊκής νομοθεσίας για τη σιδηροδρομική ασφάλεια, και συγκεκριμένα της Οδηγίας 2016/798 της ΕΕ για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων. Στο πλαίσιο αυτής της διαδικασίας υπάρχει ρητή και ξεκάθαρη αναφορά στις σημαντικές, συστημικές και διαχρονικές ελλείψεις του ελληνικού σιδηρόδρομου».

Επιβεβαίωσε δε με τη σειρά του τον πρωθυπουργό, που παραδέχτηκε ότι τίποτα δεν έχει προχωρήσει ακόμα σε ό,τι αφορά τα μέτρα ασφάλειας των σιδηροδρομικών μεταφορών. «Η Ελλάδα έχει καταρτίσει ένα σχέδιο δράσης με σκοπό την αντιμετώπιση όλων των ζητημάτων που απαιτούνται για να γίνει το συντομότερο δυνατόν ασφαλής ο ελληνικός σιδηρόδρομος», είπε ο Απ. Τζιτζικώστας, επιχείρησε όμως και να διασκεδάσει τις εντυπώσεις που αφήνει αυτή η παραδοχή, λέγοντας πως τάχα η κυβέρνηση «καταβάλλει μια σοβαρή προσπάθεια προκειμένου να διορθώσει τα μεγάλα, συστημικά προβλήματα δεκαετιών στον ελληνικό σιδηρόδρομο» και πως ούτε λίγο ούτε πολύ πρέπει να πούμε και μπράβο στην Κομισιόν, γιατί κατά τα λεγόμενά του «πέρα από τον έλεγχο που ασκούμε με απόλυτη συνέπεια και αυστηρότητα, είμαστε έτοιμοι ως Επιτροπή να παράσχουμε κάθε δυνατή τεχνική υποστήριξη στην Ελλάδα για να γίνει ο ελληνικός σιδηρόδρομος σύγχρονος, ασφαλής και αξιόπιστος»!