Το ένα χαστούκι...
Για τους οπαδούς της κρατικής ιδιοκτησίας σε επιχειρήσεις που λειτουργούν στην καπιταλιστική αγορά, είναι αποκαλυπτικό το εξής στοιχείο: Στην «αναδιάρθρωση» των ελληνικών σιδηροδρόμων συμμετέχουν δύο μεγάλες κρατικές εταιρείες - ο ιταλικός όμιλος «Ferrovie dello Stato Italiane», μητρική εταιρεία της «Hellenic Train», και η «Societe Nationale des Chemins de fer Francais» (SNCF), δηλαδή ο γαλλικός σιδηρόδρομος, που θα παίξει «συμβουλευτικό ρόλο» για την «αναμόρφωση του μάνατζμεντ» στον «νέο ΟΣΕ». Αν προστεθεί και ο ΟΣΕ, όπου το κράτος διατηρεί την πλειοψηφία των μετοχών, τότε η μεταρρύθμιση του σιδηρόδρομου την οποία εξαγγέλλει η κυβέρνηση γίνεται από τρεις κρατικούς οργανισμούς! Θα περίμενε λοιπόν κανείς, με τόσο γαλαντόμα συμμετοχή του κράτους, οι αλλαγές που σχεδιάζονται στον σιδηρόδρομο να είναι προς όφελος των εργαζομένων και των επιβατών, όπως λένε διάφοροι από τον χώρο της σοσιαλδημοκρατίας και του οπορτουνισμού, που καλούν τον λαό να αγωνιστεί για την επανακρατικοποίηση του ΟΣΕ. Η πραγματικότητα όμως είναι αμείλικτη και τους ρίχνει το ένα χαστούκι μετά το άλλο.