Κόβουν 400.000 ευρώ τον χρόνο από τους εργαζόμενους και πληρώνουν 500.000 ευρώ τη μέρα για τη φρεγάτα στην Ερυθρά!
Θυμίζουμε ότι η κυβέρνηση περικόπτει μονομερώς ακόμα και χρήματα που προορίζονται για παιδιά ΑμεΑ, ή τα παιδιά που παρακολουθούν προγράμματα θεραπείας Ειδικής Αγωγής! Ενώ σε ό,τι αφορά την επιχειρηματολογία του υπουργού Μεταφορών, ότι αυξάνει τις μη μισθολογικές παροχές κατά 52% από το 2023, η απάντηση των εργαζομένων είναι ότι αυτή η διαφορά (από 2,167 εκατ. ευρώ στα 3,288 εκατ.) έρχεται να καλύψει κυρίως τροφεία και δωροεπιταγές που πλέον - μετά από δική τους διεκδίκηση - θα δίνονται σε όλους τους εργαζόμενους και τους συμβασιούχους, ενώ μέχρι πριν δίνονταν μόνο στους οδηγούς.
Η ΚΟ ΟΑΣΘ του ΚΚΕ καλεί την κυβέρνηση να αφήσει τα κακόγουστα σόου στα αμαξοστάσια του ΟΑΣΘ (όπου έρχονται κάθε τρεις και λίγο για να εγκαινιάσουν φορτιστές λεωφορείων) και τα παχιά λόγια περί «αναβάθμισης των συγκοινωνιών» και να ικανοποιήσει τις δίκαιες διεκδικήσεις των εργαζομένων, γιατί - όπως σημειώνει - «ασφαλής και ποιοτική συγκοινωνία χωρίς εργαζόμενους δεν μπορεί να υπάρξει».
Η ανακοίνωση υπενθυμίζει πως «δεν είναι η πρώτη φορά που μια κυβέρνηση με μια απαράδεκτη ενέργεια κόβει μονομερώς συμφωνημένο και υπογεγραμμένο ποσό από ΣΣΕ. Την ίδια τακτική είχε ακολουθήσει το υπουργείο και επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ και τον τότε αναπληρωτή υπουργό Οικονομικών Γ. Χουλιαράκη με αντίστοιχη ΣΣΕ των εργαζομένων στην αμυντική βιομηχανία.
Αποδεικνύεται ότι το κράτος έχει συνέχεια στην αντεργατική πολιτική και στο πετσόκομμα ακόμα και ελάχιστων παροχών, όπως είναι τα βοηθήματα για τα παιδιά των εργαζομένων του ΟΑΣΘ με ειδικές ανάγκες ή για την φιάλη γάλακτος για όσους εργαζόμενους του ΟΑΣΘ (οδηγοί, τεχνίτες κ.λπ.) δουλεύουν σε δύσκολες συνθήκες και είναι ενταγμένοι στα βαρέα και ανθυγιεινά επαγγέλματα.
Πρόκειται για το ίδιο κράτος που έχει ξεζουμίσει τον λαό στην άγρια φορολογία και με τα χρήματα αυτά είναι πολύ απλόχερο για να πριμοδοτεί τους ιδιώτες παρόχους συγκοινωνιακού έργου με κρατικό χρήμα. Από τη μία κόβει 400.000 ευρώ τον χρόνο από τους 1.500 εργαζόμενους του ΟΑΣΘ και από την άλλη χαρίζει 40.000.000 ευρώ αύξηση τον χρόνο στις διοικήσεις των ΚΤΕΛ που θα εκτελούν το συγκοινωνιακό έργο της ΠΕ Θεσσαλονίκης από το 2025 και μετά.
Ενδεικτικά, το ποσό των 400.000 ευρώ που κόβει από την νέα ΣΣΕ η κυβέρνηση, είναι μικρότερο από τα έξοδα μίας μόλις μέρας που ξοδεύει η κυβέρνηση για να βρίσκεται σε πολεμική αποστολή στην Ερυθρά Θάλασσα η φρεγάτα του Πολεμικού Ναυτικού για να προστατεύει τα πλοία των εφοπλιστών. Για τους εργαζόμενους τα λεφτά δεν φτάνουν, για τους ιδιώτες και τους εφοπλιστές περισσεύουν».
Στην ανακοίνωση σημειώνεται επίσης: «Επιβεβαιώνεται για πολλοστή φορά η πλήρης χρεοκοπία της γραμμής που ακολουθεί η πλειοψηφία των παρατάξεων του Συνδικάτου Εργαζομένων του ΟΑΣΘ, που κινούνται στη λογική του κοινωνικού εταιρισμού και της συμβιβαστικής γραμμής με τις υποτιθέμενες "διαπραγματεύσεις", τις "κοστολογημένες προτάσεις" και τις "συμφωνημένες" ΣΣΕ.
Τέτοιες ηγεσίες στο συνδικάτο και το Εργατικό Κέντρο Θεσσαλονίκης αποτελούν βούτυρο στο ψωμί της κυβέρνησης και της εργοδοσίας, για να μπορούν να παίζουν άθλια παιχνίδια στις πλάτες των εργαζομένων όλα αυτά τα χρόνια. Πρόκειται για τις παρατάξεις εκείνες που για να κάνουν το χατίρι του υπουργού, ώστε να πάρουν υποτίθεται "την καλύτερη ΣΣΕ από το 2017 μέχρι την επόμενη...", έξυσαν τον πάτο του βαρελιού, ψηφίζοντας "εθελοντική" εξαήμερη εργάσιμη βδομάδα για τους οδηγούς του Οργανισμού!!!».
Τέλος, η ΚΟ ΟΑΣΘ του ΚΚΕ καλεί σε πάλη για πραγματική αναβάθμιση των συγκοινωνιών για τον λαό της πόλης, που σημαίνει: