GM AUTOnomy
Δομημένο γύρω από τις κυψέλες καυσίμου

H General Motors παρουσίασε στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου του Ντιτρόιτ το AUTOnomy, το πρώτο πειραματικό όχημα στον κόσμο που δομείται γύρω από ένα σύστημα προώθησης με κυψέλες καυσίμου

Κυριακή 27 Γενάρη 2002

Το AUTOnomy δεν ακολουθεί τους περιορισμούς της παραδοσιακής αρχιτεκτονικής των αυτοκινήτων και σχεδιάστηκε εξαρχής με βάση αυτή την τεχνολογία των κυψελών καυσίμου. Ταυτόχρονα συνδυάζει και τη λειτουργικότητα χάρη στην τεχνολογία drive-by-wire, η οποία προσφέρει τη δυνατότητα ηλεκτρονικού ελέγχου των συστημάτων διεύθυνσης, πέδησης κλπ. Το AUTOnomy διαθέτει νέο πλαίσιο, τύπου «skateboard» που διευκολύνει την παραγωγή, τη συντήρηση, ενώ παράλληλα επιτρέπει την κατασκευή μιας μεγάλης ποικιλίας οχημάτων με πολύ μικρούς κύκλους εξέλιξης. Το βασικό χαρακτηριστικό του ηλεκτρικού συστήματος του AUTOnomy είναι μία σύνδεση, ή «θύρα διασύνδεσης» στο κέντρο του πλαισίου. Η θύρα διασύνδεσης αποτελεί ένα γρήγορο και ασφαλή τρόπο για τη σύνδεση όλων των συστημάτων του αμαξώματος - ελέγχων, κινητήριας ισχύος και θέρμανσης - στο κυλιόμενο πλαίσιο, με αποτέλεσμα να δημιουργείται ένα ελαφρύ και απλό αμάξωμα. Η συγκέντρωση των συστημάτων απελευθερώνει το αμάξωμα από τους συνήθεις σχεδιαστικούς κανόνες και έτσι δεν επηρεάζεται από τα συστήματα εξαγωγής, διεύθυνσης και πέδησης. Οι οδηγοί δεν κάθονται απαραίτητα εμπρός αριστερά αλλά μπορούν να μετακινηθούν στο κέντρο του αυτοκινήτου ή να καθίσουν πιο κοντά στον εμπρός προφυλακτήρα ή ακόμα και πίσω. Το νέο πλαίσιο προετοιμάζει το έδαφος για ειδικά προσαρμοζόμενα αμαξώματα εύκολης μετατροπής.


Το AUTOnomy αποτελεί ένα ακόμη βήμα προς τη μαζική παραγωγή οχημάτων κυψελών καυσίμου, η οποία ουσιαστικά ξεκίνησε με το HyrdroGen1, ένα πρωτότυπο κυψελών καυσίμου βασισμένο στο Opel Zafira, κατάκτησε συνολικά 15 διεθνή ρεκόρ για τα οχήματα κυψελών καυσίμου., και συνεχίστηκε έως και το HyrdroGen3 - βασισμένο επίσης στο Zafira - με βελτιστοποιημένο σύστημα προώθησης, που επιτρέπει μία εξαιρετικά συμπαγή διάταξη των ανεξάρτητων εξαρτημάτων του οχήματος και που παρουσίασε η Opel στη Φραγκφούρτη.

Πρωτότυπο GM AUTOnomy

Υψος mm: 1.247,1

Μήκος mm: 4.465,3

Πλάτος mm: 1.879,6

Μεταξόνιο mm: 3.098,8

Εμπρός Μετατρόχιο mm: 1.651,0

Πίσω Μετατρόχιο mm: 1.727,2

Σύστημα προώθησης: Κυψέλη καυσίμου